2021-02-21, 22:23
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Läser att försvaret i caps e rankat nr 29 för tillfället. ouch. Kan svära på att det var bättre under Trotz.Aja,bara ösa mål framåt antar jag.

Vart är Ducks rankade? Vi har riktig katastrof där. Shattenkirk var en fruktansvärd värvning.
Citera
2021-02-21, 23:02
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Vart är Ducks rankade? Vi har riktig katastrof där. Shattenkirk var en fruktansvärd värvning.

vet inte men ducks ligger nog bra till som vanligt då gibson räknas in som en del av försvaret.

Annars verkar många spelare tröttna på A.Matthews skillz, iaf så länge de spelar i motståndarlaget-
https://twitter.com/LeafsAllDayy/status/1363312059547586563?s=09
Citera
2021-02-21, 23:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Matthews hade 2+2 inatt , då kontrar McDavid med att köra upp Markström på läktaren efter 28 minuter

Köra upp är att ta i. Det var inte direkt Markströms fel att Calgarys försvar sög. Eller Calgarys allt sög.

Dom har verkligen gått ner sig sista 4-5 matcherna!

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jobbigt att se Gibson nu. Han ser så otroligt trött och avmagrad ut. Finns även rykten om att han vill lämna Ducks vilket vore katastrof. Deras defensiv är dock under all kritik och med Lindholm skadad funkar inget.

Ducks har ingen anledning att inte kalla upp Zegras längre. Förstår inte varför de väntar, för att skydda honom från Seattle? Sen tycker jag de kan spela Dostal, ge honom lite nhl-vana och avlasta Gibson som verkligen behöver det.

Såg förövrigt att Marleau bara har 29 matcher upp till Howe. Han bör väl komma ikapp denna säsong om han är hel och får speltid? Han harvar väl mest runt i fjärdekedjan.

Dom kanske tänker att det är mer utvecklande att inte spela i NHLs sämsta lag? Då menar jag rent spelmässigt, för tar man med målvakterna i bilden så är det bara nästan så illa. Man kommer långt på Gibson och Miller. Gibson har redan avlastning där. Och Dostal, kanske bättre för honom att spela i AHL. Sen lär båda få lite testmatcher under säsongen tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av syrakk
Är lite kluven till detta. Jag är alltid för att rekord ska slåss. Det hjälper att sälja sporten. Men Marleau platsar knappt i NHL och är enbart kvar för att slå rekordet. Hade det varit vilken annan gammal spelare som helst så hade den spelaren varit utanför ligan.

San Jose lär väl knappast ha så mycket bättre att slänga fram i en fjärdelina? Killen har ju iaf rutin.

Citat:
Filip Forsberg går rakt på mål
https://hlslive-wsczoominwestus.med.nhl.com/editor/d2210b8f-2530-495e-b51c-619e2128670b.mp4

Också i samma match :Järnkrok en ribbträff ifrån en hattrick.

När vi ändå är inne på svenskar i NHL... Eriksson Ek går ju från klarhet till klarhet. trodde inte han skulle bli mer än en bottom 6, men spelar nu förstacenter? Han ser riktigt bra ut, kul

Det är inte så hård centerkonkurrens i Minnesota, men Joel gör det ju bra!
Citera
2021-02-22, 08:09
Medlem
Citat:
E.Pettersson har 7 ramträffar denna säsong (4 i ribban, 3 i stolpe) 4st fler än tvåan på listan.

Nu har han 9 st...Men lyckades ändå göra 2 mål i nattens match.
Citera
2021-02-22, 13:06
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Nu har han 9 st...Men lyckades ändå göra 2 mål i nattens match.

Om det inte redan är det, så börjar det bli löjligt nu.
Han måste ju höra ramträff-klingar om nätterna när han drömmer mardrömmar. Kanske inte just i natt dock, 2 highlightsekvenser. Vilka jävla skott i pp 🥴
Citera
2021-02-22, 16:03
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Om det inte redan är det, så börjar det bli löjligt nu.
Han måste ju höra ramträff-klingar om nätterna när han drömmer mardrömmar. Kanske inte just i natt dock, 2 highlightsekvenser. Vilka jävla skott i pp 🥴
Är ju den lilla detaljen som skiljer mellan bra lirare och superstjärna. Han är nästan där men kanske behöver ett år till på sig. Får hoppas det löser sig. Bra slagsmål i nattens match var det också, McEwen spöade skiten ur den där muppen som hoppade på Höglander i matchen innan.
Citera
2021-02-22, 16:20
Medlem
Dubois igång nu efter några poänglösa matcher, två mål+assist.
Citera
2021-02-22, 16:27
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Är ju den lilla detaljen som skiljer mellan bra lirare och superstjärna. Han är nästan där men kanske behöver ett år till på sig. Får hoppas det löser sig. Bra slagsmål i nattens match var det också, McEwen spöade skiten ur den där muppen som hoppade på Höglander i matchen innan.
Det är såklart subjektivt, men jag skulle inte kalla det att "spöa skiten ur", direkt.
Det var mest clinch, sen fick McEwen till ett slag i slutet.

Men fint att se hur som helst!
Citera
2021-02-22, 19:29
Medlem
Swan65s avatar
Panarin nu tydligen fängslad av Putin eftersom han gett sitt stöd åt Navalnyj på sociala medier.. alltså fy satan och hans moster för Putin!
Citera
2021-02-22, 20:15
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Panarin nu tydligen fängslad av Putin eftersom han gett sitt stöd åt Navalnyj på sociala medier.. alltså fy satan och hans moster för Putin!
Har missat detta. Vad menar du med fängslad?
Citera
2021-02-22, 20:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Oj, shit.

Och Putin & co hävdar att Panarin tydligen fysiskt gett sig på en 18-årig tjej 2011.
Detta förtjänar nästan en egen tråd. Hoppas det löser sig för Panarin och hans familj.

https://www.msn.com/en-us/sports/nhl/rangers-star-artemi-panarin-takes-leave-of-absence-following-allegations-in-russia/ar-BB1dUrWy

https://www.theguardian.com/sport/2021/feb/22/artemi-panarin-new-york-rangers-leave-putin-navalny-nhl

EDIT: Ser dock inget om att han ska ha blivit fängslad, men jag läste som hastigast också...
Senast redigerad av Bartman777 2021-02-22 kl. 20:20.
Citera
2021-02-22, 20:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Har missat detta. Vad menar du med fängslad?

Jag läste nog lite för fort där men jag antar att häktning ligger i luften om han inte " uttrycker sin gränslösa kärlek gentemot Putin omedelbart bums"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in