2021-02-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Två EPs i samma line blir nog lite väl mycke av samma skulle jag tro.

Håller med om detta. Elias ska vara i en toppkedja, Emil Petersson i en bottenkedja. Sedan för lika spelstil för at spela ihop.
Citera
2021-02-21, 16:11
Medlem
appendixxivs avatar
E.Pettersson har 7 ramträffar denna säsong (4 i ribban, 3 i stolpe) 4st fler än tvåan på listan.
Citera
2021-02-21, 19:24
Medlem
Man börjar ju bli orolig att Ovi inte ska nå 30 mål. Han har lyckats nå 30 mål 15 säsonger i rad. Han delar rekordet med Cartner och Jarg. Lyckas han göra 30 mål hamnar han ensam på 16 säsonger i rad.

Krävs 25 mål på 40 matcher. Inte omöjligt alls. Men han snittar "bara" cirka 4 skott per match så det lär kräva i den takten 15%+ i skottprocent.
Citera
2021-02-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Såg förövrigt att Marleau bara har 29 matcher upp till Howe. Han bör väl komma ikapp denna säsong om han är hel och får speltid? Han harvar väl mest runt i fjärdekedjan.
Är lite kluven till detta. Jag är alltid för att rekord ska slåss. Det hjälper att sälja sporten. Men Marleau platsar knappt i NHL och är enbart kvar för att slå rekordet. Hade det varit vilken annan gammal spelare som helst så hade den spelaren varit utanför ligan.
Citera
2021-02-21, 19:41
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Vad ska mitt kära Caps göra för att skapa ett winning streak? Kalla upp fler defensiva backar?
Med nuvarande pace riskerar man ju tom att missa slutspelet
Och till råga på allt så har man Devils om en halvtimma. Där Hughes, Bratt och Palmieri kommer att svärma som bålgetingar runt Samsonov...
Just det ja, Ilya is back! Jäklar vad jag ser fram emot att få se vad han kan bidra med!
Citera
2021-02-21, 19:43
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syrakk
Är lite kluven till detta. Jag är alltid för att rekord ska slåss. Det hjälper att sälja sporten. Men Marleau platsar knappt i NHL och är enbart kvar för att slå rekordet. Hade det varit vilken annan gammal spelare som helst så hade den spelaren varit utanför ligan.

Jo, liten kluven är man ju. Har förvisso dåligt koll på hur han presterar i dagsläget. Men antar det är långt ifrån Selänn/Lidström-nivå vid liknande ålder.

Sen så har han förvisso varit en mycket duktig spelare. Men kollar man några andra på topp 10 i matcher så hittar vi Howe, Messier, Francis, Jagr, Recchi, Chelios, Thornton.
Marleau kan väl inte mäta sig med dessa. Howe kallas inte mr. Hockey för intet.
Hade nog känts bättre om Thornton slog det, han är en större spelare än Marleau.
Citera
2021-02-21, 19:47
Medlem
appendixxivs avatar
Filip Forsberg går rakt på mål
https://hlslive-wsczoominwestus.med.nhl.com/editor/d2210b8f-2530-495e-b51c-619e2128670b.mp4

Också i samma match :Järnkrok en ribbträff ifrån en hattrick.

När vi ändå är inne på svenskar i NHL... Eriksson Ek går ju från klarhet till klarhet. trodde inte han skulle bli mer än en bottom 6, men spelar nu förstacenter? Han ser riktigt bra ut, kul
Citera
2021-02-21, 19:57
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Vad ska mitt kära Caps göra för att skapa ett winning streak? Kalla upp fler defensiva backar?
Och till råga på allt så har man Devils om en halvtimma. Där Hughes, Bratt och Palmieri kommer att svärma som bålgetingar runt Samsonov...
Just det ja, Ilya is back! Jäklar vad jag ser fram emot att få se vad han kan bidra med!

Läser att försvaret i caps e rankat nr 29 för tillfället. ouch. Kan svära på att det var bättre under Trotz.Aja,bara ösa mål framåt antar jag.
Citera
2021-02-21, 19:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Kul att höra om Ilya! Hoppas han övertygar ordentligt.

Angående winning streaken och faran för att missa slutspel så är jag också orolig och vet inte riktigt vad som är fel eller vad som bör göras.
Citera
2021-02-21, 20:06
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Läser att försvaret i caps e rankat nr 29 för tillfället. ouch. Kan svära på att det var bättre under Trotz.Aja,bara ösa mål framåt antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Kul att höra om Ilya! Hoppas han övertygar ordentligt.

Angående winning streaken och faran för att missa slutspel så är jag också orolig och vet inte riktigt vad som är fel eller vad som bör göras.
Fel av mig. Tydligen ska Andersson starta.
Blev lurad av dailyfaceoff-sidan

Helt klart att det var bättre under Trotz. Washingtons största misstag genom tiderna att inte förlänga med honom. Tror det hade funkat om de bjudit mer.
Citera
2021-02-21, 20:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Fel av mig. Tydligen ska Andersson starta.
Blev lurad av dailyfaceoff-sidan

Helt klart att det var bättre under Trotz. Washingtons största misstag genom tiderna att inte förlänga med honom. Tror det hade funkat om de bjudit mer.
Ah okej... aja kan bli kul att se den veteranen spela också! Man får se det positiva
Håller helt och hållet med angående Trotz, jag älskade att ha honom i caps och synd att han inte blev kvar.

Förövrigt bara tur att jag gick in på NHL's hemsida nyss. Tyckte mig tidigare läsa att de skulle spela kl 12 inatt, men de börjar ju nu!
Citera
2021-02-21, 20:14
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
E.Pettersson har 7 ramträffar denna säsong (4 i ribban, 3 i stolpe) 4st fler än tvåan på listan.
Förvånar mig inte. Skjuter aldrig ett skott mitt på målvakten. Slickar alltid stolparna med sina skott. Fruktansvärd precision på den mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in