2021-02-22, 20:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och sedan vägen dit. Folk måste stanna och tanka, gå på toa, äta... Lär bli mycket köande. Men det värsta är att folk som reser sprider runt mutationerna över hela landet. Det hade varit mycket bättre om alla hade kunnat hålla sig i skinnet nu, och hålla sig nära sina bostäder, de här få månaderna som är kvar på pandemin nu OM vi sköter oss. Och inte ger nya mutationer grogrund, för då måste vi kanske börja vaccinera alla om igen, och det är det ingen som orkar med. Då blir det kaos och mayhem.

Tänk om vi hade haft en total lockdown i fyra månader så som man har haft i t ex UK, då hade vi varit ur den här pandemin nu precis som UK är. Där är allt helt normalt nu igen eftersom fyra månader av stenhård lockdown fungerade så bra.

Eller vänta...

Citera
2021-02-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ligger i Västerbotten som förstås också drar iväg. Men kanske spridits därifrån till Norrbotten också som du säger.

https://coronarapportering.regionvasterbotten.se/

Just VB har ökat sina nya fall med 100% jämfört med nivån på jullovet.
Från 60 nya fall/dag till 120.
Tegnell får i hemuppgift att räkna ut vad som händer om Stockholm fördubblar antalet nya fall/dag.
Glest befolkade regioner i periferin har en massa fördelar versus Stockholm så han får räkna på det också.
Citera
2021-02-22, 20:15
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
VARFÖR i helvete ska någon bry sig om ett förkylningsvirus med 0,1% dödlighet? Livrädda sängvätare som du kan gå och gömma dig i en källare någonstans, jag lovar ingen kommer tvinga dig att gå ut. Jag kan höra av mig när livet enligt WHO är 100% riskfritt, så kan du komma ut då.

Särskrivare är du också. Gissar att är född på 60-talet. Stinker boomer lång väg.

Är du helt jävla dum i huvudet?! DET ÄR ETT DÖDLIGT VIRUS. Du kan stoppa dina jävla procent där solen inte lyser ditt jävla mongo. Precis sådana som dig som gör att vi kommer få leva med viruset i flera år framöver. För du bryr dig inte ett skit, du bryr dig inte att folk dör och att folk ligger i respiratorer.

Särskrivningen bjuder jag på, hellre det än att vara Flashbacks största idiot.
Citera
2021-02-22, 20:17
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
VARFÖR i helvete ska någon bry sig om ett förkylningsvirus med 0,1% dödlighet? Livrädda sängvätare som du kan gå och gömma dig i en källare någonstans, jag lovar ingen kommer tvinga dig att gå ut. Jag kan höra av mig när livet enligt WHO är 100% riskfritt, så kan du komma ut då.

Särskrivare är du också. Gissar att är född på 60-talet. Stinker boomer lång väg.

Varför i helvete kan du inte begripa att det är inte dödligheten som är problemet?!?

Du måste ju vara dum på riktigt.
Citera
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
En total lockdown skulle få den psykiska ohälsan att öka är nog en av deras tankar gällande det här.

Tegnell vaknar aldrig han som sa att fjällen är ingen smittorisk

Haha ja han har ju verkligen gjort bort sig och borde definitiv bytas ut.
Citera
Medlem
"Inte ens negativt coronatest duger för inträde från Danmark till Sverige – nu vill allt fler i Norden ha dubbelt medborgarskap

– Det känns väldigt medvetet riktat mot Danmark, som någon hämnd för att Danmark stängde i våras. Från andra länder får man resa in men inte från Köpenhamn, det tycker jag är märkligt."

https://svenska.yle.fi/artikel/2021/02/22/inte-ens-negativt-coronatest-duger-for-intrade-fran-danmark-till-sverige-nu-vill
Citera
2021-02-22, 20:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Detta kommer pågå flera år. Med tanke på hur många som skiter i viruset fullständigt och reser och umgås så kommer detta pågå en mycket lång tid framöver. Och nu har vi nya mutationer dessutom.

När fan i Helvete ska Sveriges befolkning börja ta detta på allvar och när fan ska tegnell mongot och vår hjärndöda jävla piss regering föreslå en lockdown?

Viruset kommer inte ”pågå” i flera år. Detta virus kommer förmodligen finnas kvar i samhället under hela vår livstid. Tycker du att vi ska stänga ner permanent nu? Inte få gå på hockey, inga konserter, ingen teater?

Vaccinera riskgrupperna och öppna upp helt ist. Helst i går.
Citera
2021-02-22, 20:22
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
När mutationerna börjar spridas så ökar risken för dödsfall i yngre grupper. Samhällspridningen måste stoppas i en GLOBAL LOCKDOWN tills vi fått detta under kontroll.
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej den måste inte stoppas. Den måste accepteras.

Det var just den strategin som försatte Sverige i den nuvarande misären.

Det hade varit mycket bättre att aldrig släppa in viruset till Sverige.

Jag vill helst inte se en global "lockdown". Med vaccinering så bör Världen börja kunna fungera mer normalt igen, men med restriktioner för resenärer som reser mellan länder.

Det är viktigt att inga nya mutationer får rasera den immunitet som har byggts upp med vaccin och infektioner. Därför behövs restiktioner för resor mellan länder. Det viktigt att nya mutationer hindras att lämna landet där mutationen uppstod.
Citera
2021-02-22, 20:24
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=CMmsscVN-js&t=26s

Vanlig förkylning?
Citera
2021-02-22, 20:28
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Viruset kommer inte ”pågå” i flera år. Detta virus kommer förmodligen finnas kvar i samhället under hela vår livstid. Tycker du att vi ska stänga ner permanent nu? Inte få gå på hockey, inga konserter, ingen teater?

Vaccinera riskgrupperna och öppna upp helt ist. Helst i går.

Vi skulle behövt stänga ned hela samhället för länge sen, då hade det inte sett ut som det gör idag. Precis det jag menar. Det kommer finnas kvar i samhället frågan är bara hur många som ska dö innan dess.
Citera
2021-02-22, 20:28
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.youtube.com/watch?v=CMmsscVN-js&t=26s

Vanlig förkylning?

Ja enligt den IQ befriade människan så är det bara en vanlig förkylning. Skrämmande fan.
Citera
2021-02-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vi skulle behövt stänga ned hela samhället för länge sen, då hade det inte sett ut som det gör idag. Precis det jag menar. Det kommer finnas kvar i samhället frågan är bara hur många som ska dö innan dess.

Innan vad? Innan det kommer att finnas kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in