• 1
  • 2
2021-02-18, 17:09
Medlem
Airwave92s avatar
Lipsyl så kommer det vara omöjligt. Läpparna är för mjuka för att dra bort något.
Citera
2021-02-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagittarius1992
Tack! Kan uppdatera här med hur det gick om det är av intresse.

Ja precis, jag mår också dåligt över det eftersom det tär på självförtroendet att alltid misslyckas när jag vill sluta själv.

Jag använder lipsyl varje dag och ändå behövde jag skriva den här tråden.

Jag har läppstift på mig när jag går ut, och jag pillar aldrig när jag är bland folk eller med läppstift på. Däremot torkar det ut läpparna så när jag tar av det är läpparna ännu mer nariga och då är det otroligt frestande att pilla bort det torra.

dricker du tillräckligt med vatten?
Citera
2021-02-18, 18:21
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Tack! Kan uppdatera här med hur det gick om det är av intresse.

Jättegärna.
Citera
2021-02-18, 19:46
Bannlyst
På vintern hör det till att riva lite i läpparna det gör lite ont men knappast något att oroa sig för, när man slitigt bort allt torrt och dragit på lite lipsyl så har man lena fina läppar ett par dagar.
Citera
2021-02-19, 00:42
Medlem
Jag har superkänsliga läppar och en hudläkare sa till mig att bara använda läppbalsam utan konserveringsmedel och eller citronsyra! Det har hjälpt. Kan varmt rekommendera okeeffes lip repair, orange oval förpackning som finns på apoteken. Den har lagat mina läppar snabbt så att jag inte längre har något att pilla på
Citera
2021-02-19, 15:26
Medlem
Citat:

Använder läppbalsam varje natt men när man pillat så länge som jag har gjort blir det som förhårdnader (keilit heter det) som inte går över över en natt - för att jag ska läka måste jag låta läpparna vara i fred i 2-3 veckor. Och det är där jag har mitt problem, att jag inte kan låta dom vara så länge.

Jag hade problem med sår och förhårdnader men detta hjälpte verkligen efter att jag haft Carmex på hela dan och natten. Det är mycket mer effektivt än ett vanligt läppbalsam.
Citera
2021-02-19, 15:36
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Ni har säkert brist på B-vitamin. Köp B-kombin forte och prova så ska ni se att munsåret försvinner. Jag har haft samma sak och det var min tandläkare som tipsa mig, det hjälpte.
Citera
2021-02-22, 00:04
Medlem
Jag gör likadant, kan inte låta bli om jag känner att jag har en hudflik på läppen. Drar bort den och sen får jag sitta och dutta med papper för det börjar blöda. Blir irriterad på mig själv men jag kan verkligen inte låta bli. Tror jag har en diagnos som heter dermatillomani. Klöser på sår och finnar jämt med. Kan tom vakna av det på natten att jag krafsar i ansiktet efter nån finne.
Citera
2021-02-22, 16:28
Medlem
Sååå! I torsdags var jag till kry psykologen och jäklar vad positivt överraskad jag var. Fantastisk känsla att få höra från någon att det inte är fel på mig för att jag inte lyckats sluta tidigare - jag har inte fått rätt verktyg. Förrän nu! Nu är jag i ”awareness” fasen vilket innebär att jag ska uppmärksamma de situationer impulsen att pilla kommer. samt vilka känslor som triggar och som uppstår före/under tiden jag pillar/känslan när jag är ”klar”. Nytt möte på torsdag och jag är superförväntansfull.

Har gått himla bra den här tiden som gått och också sett att de börjat läka ut lite efter tjocka lager idomin på, både dag och natt. Blir mindre triggad när de är mjuka också även om jag fortfarande får impulser att pilla emellanåt. Jag ska äntligen bli fri från det här om några veckor och är sjukt pepp!

Bild med framsteg:
https://ibb.co/1vzQfZ0
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här