2021-02-19, 13:08
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det framgår inte vad det var för "genuin höger" som fanns för ett halvsekel sedan?

Jag antar att han menar det han skriver. Att det det då fortfarande fanns en höger som inte utgjordes av en maskerad vänster.

En genuin höger saknar egalitära ideal, den är är inte materialistisk, och ej heller internationalistisk eller universialistisk. Dagens så kallade höger är liberal - som bolsjeviker fast för lite lägre skatt.
Citera
2021-02-19, 14:27
Medlem
Medierna har gjort ett reportage om Bulletin som publiceras i morgon:

Vad hände med satsningen på nyheter?

Lär väl bli samma svar som de gav förra veckan om att de lanserade i förtid och att resten håller på att växa fram.
Citera
2021-02-19, 19:33
Medlem
TeEsErs avatar
Jag tror tyvärr inte att detta är ett projekt som kommer att hålla någon längre tid.
Om det nu är så att de tvingades att gå offentligt för tidigt så tror jag att grunden är för dåligt lagd och det kommer att rinna ut i sanden eller stängas ner.
Citera
2021-02-19, 19:43
Bannlyst
Jag vet inte så mycket annat än att jag avskyr chefredaktören. Jag försökte prenumerera (försöker fasta bort internet) men det gick åt helvete. Jag klarade inte av att betala pga. så många mail, appar, deltbetalningsscams osv.

Min bedömning är att det är samma gamla vanliga mög. Förpackat på en .nu-domän för att vara "hippt". Jag avråder starkt från att ens försöka prenumerera.

"All reklam är bra reklam"
Citera
2021-02-19, 23:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag tror tyvärr inte att detta är ett projekt som kommer att hålla någon längre tid. Om det nu är så att de tvingades att gå offentligt för tidigt så tror jag att grunden är för dåligt lagd och det kommer att rinna ut i sanden eller stängas ner.

Vad tvingade dem?
Citera
2021-02-20, 15:57
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad tvingade dem?
Tvingade och tvingade, mer att det kom ut att de var på gång med något.
Det stod i en artikel i Expressen: https://www.expressen.se/dinapengar/ivar-arpi-blir-ny-chefredaktor-for-bulletin/

Citat:
Uppgiften om ”växtproblemen” bekräftas av nationalekonomen Tino Sanandaji, en av Bulletins grundare:
– Projektet var inte färdigutvecklat när det läcktes till medier, hypen tvingande Bulletin att lansera tidigt med en underbemannad nyhetsavdelning samt växa snabbare än ledningen orkade med, vilket ledde till slitningar, långa arbetstimmar och att ett fåtal personer fick massor av ansvar på sig, säger han till Expressen.
Citera
2021-02-20, 19:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Tvingade och tvingade, mer att det kom ut att de var på gång med något.
Det stod i en artikel i Expressen: https://www.expressen.se/dinapengar/ivar-arpi-blir-ny-chefredaktor-for-bulletin/

Konstigt beslut. Det var väl bara att säga att vi är inte klara, vi börjar om cirka två månader. Välkomna tillbaka då.
Citera
2021-02-21, 22:11
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totallynotarobot
Medierna har gjort ett reportage om Bulletin som publiceras i morgon:

Vad hände med satsningen på nyheter?

Lär väl bli samma svar som de gav förra veckan om att de lanserade i förtid och att resten håller på att växa fram.

Medierna intervjuade nye chefredaktören Ivar Arpi. Han säger att de inte har satsat så mycket på nyhetsdelen, men att de ska göra "strategiska rekryteringar". Ur intervjun:

Citat:
Fråga: Finns det medel till att vara på plats och täcka olika nyhetshändelser?

Svar: Det får vi se. Det är vår absoluta målsättning. Och beroende på hur det går kommer vi kanske att få lägga om vår strategi. Men det är det vi hoppas i alla fall.

...

Vi kan inte konkurrera med unikt nyhetsmaterial än. Men vad gäller ledarsidan har vi redan väldigt mycket unikt material och unika skribenter. Så att där är vi redan ett alternativ till de stora tidningarna.

Fråga: Räcker det för att vara en seriös konkurrent till de stora nyhetsredaktionerna?

Svar: Det får vi se. Det är det det innebär att ta en risk här. Vi har ju många som lämnat fasta anställningar i hopp om det.

Det låter inte så hoppingivande.
Citera
2021-02-22, 12:08
Medlem
Gubbtanten Marisol på kulturredaktionen har publicerat ännu en transa i spalterna: Aleksa Lundberg (tidigare fast krönikör i Politism) som skriver om Drottning Kristina, som tydligen var någon sorts halvtransa eller icke-binär eller vad det heter... hon får i alla fall den dit- eller bortopererade transpenisen att styvna.

Undrar om kosherkonservativa känner sig busiga när de läser om sådant här?
Citera
2021-02-22, 12:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Gubbtanten Marisol på kulturredaktionen har publicerat ännu en transa i spalterna: Aleksa Lundberg (tidigare fast krönikör i Politism) som skriver om Drottning Kristina, som tydligen var någon sorts halvtransa eller icke-binär eller vad det heter... hon får i alla fall den dit- eller bortopererade transpenisen att styvna.

Vad säger läsarkommentarerna (om dom nu har sådana) ?

"You'll never be a real woman."
Citera
2021-02-22, 12:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad säger läsarkommentarerna (om dom nu har sådana) ?

"You'll never be a real woman."

Ser inte ngr läsarkommentarer. Nu är jag inte inloggad - det har inte framgått, hur man loggar in.
Citera
2021-02-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil

Hehe transexuella tankar och poesi. Ja det intresserar väl ett par tusen invånare i Sverige. Jag tror man behöver bredda sig lite. Kanske skriva lite om tv spel, filmer, litteratur och fotboll etc. De hade en intressant text om fotboll men det var inte på kultursidan. Fredrik Ekelund är transa och vi fokuserar på dessa. Låt oss inte fokusera på samhället i sin helhet. Det är bara individen som har betydelse och deras känslor. Skärpning ta mig tusan! Det börjar likna en freakshow.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in