Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Men händelsen visar ju heller inte bilder på alla tusentals demonstranter utanför bild som valde att inte delta i "stormningen", medan poliser stod och tittade på.
Varför måste jag upprepa mig för? En kvalificerad gissning är ju hur media har använt den här situation för att dreva mot Trump. Trump får väl ändå anses vara den som tjänat minst på Capitolium-incidenten.
De jag talar om är de som stormade CH och ropade om att de skulle hänga Pence, kletade bajs omkring sig och förstörde en federal byggnad mm. De trumpsupportrarna som är anhållna och åtal väntar säger att de gjorde upplopp för att Trump uppmanade dem till att göra detta. Det är så
de ser det.
Trump trodde förstås att han skulle tjäna på att skjuta upp räkningen så att han kunde göra som han gjorde med Rafffensperger, säga att de räknat fel i timslånga samtal för att få dem att ändra sig. Ja, så fräck är faktiskt Trump.
Men han tog sig vatten över huvudet här, så desperat var han, så det hela föll platt till marken minst sagt för hans del i alla fall. För många andra var det djupt traumatiserande och för många väntar fängelsestraff och notering om att de är inhemska terrorister och inte får flyga etc.