2021-02-22, 01:25
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Tro't eller ej, men i det stora hela så var det det, enligt vittnen. Här har vi MSMedias vinkling igen. Man hetsar. Hur många huliganer krävs det för att förstöra en fotbollsfest för alla andra? Inte många. Står poliserna sedan och tittar på så är det ju öppet mål för de negativa krafterna.

Jag har inte vinklat händelsen när jag kollat på filmer från händelsen. Om du enbart har sett videos där det går lugnt till så har du väl gjort det och tror på den saken.

Men du tänker inte svara på vad demokraterna skulle vinna på att skicka ett glatt och lugnt gäng för att storma Kapitolium?
Citera
2021-02-22, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varför säger då Trumpsupportrarna som deltog i upploppet att de var hetsade av Trump?

Förmodligen för att de inte i sanning är Trump-supportrar. Det är min gissning utan att veta vad du hänvisar till, men att erkänna en sådan sak öppet är i princip som att säga "jag är dum i huvudet".
Citera
2021-02-22, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag har inte vinklat händelsen när jag kollat på filmer från händelsen. Om du enbart har sett videos där det går lugnt till så har du väl gjort det och tror på den saken.

Men du tänker inte svara på vad demokraterna skulle vinna på att skicka ett glatt och lugnt gäng för att storma Kapitolium?

Men händelsen visar ju heller inte bilder på alla tusentals demonstranter utanför bild som valde att inte delta i "stormningen", medan poliser stod och tittade på.

Varför måste jag upprepa mig för? En kvalificerad gissning är ju hur media har använt den här situation för att dreva mot Trump. Trump får väl ändå anses vara den som tjänat minst på Capitolium-incidenten.
Citera
2021-02-22, 01:46
Medlem
Citat:
Men händelsen visar ju heller inte bilder på alla tusentals demonstranter utanför bild som valde att inte delta i "stormningen", medan poliser stod och tittade på.

Varför måste jag upprepa mig för? En kvalificerad gissning är ju hur media har använt den här situation för att dreva mot Trump. Trump får väl ändå anses vara den som tjänat minst på Capitolium-incidenten.

De jag talar om är de som stormade CH och ropade om att de skulle hänga Pence, kletade bajs omkring sig och förstörde en federal byggnad mm. De trumpsupportrarna som är anhållna och åtal väntar säger att de gjorde upplopp för att Trump uppmanade dem till att göra detta. Det är så de ser det.

Trump trodde förstås att han skulle tjäna på att skjuta upp räkningen så att han kunde göra som han gjorde med Rafffensperger, säga att de räknat fel i timslånga samtal för att få dem att ändra sig. Ja, så fräck är faktiskt Trump.

Men han tog sig vatten över huvudet här, så desperat var han, så det hela föll platt till marken minst sagt för hans del i alla fall. För många andra var det djupt traumatiserande och för många väntar fängelsestraff och notering om att de är inhemska terrorister och inte får flyga etc.
Citera
2021-02-22, 02:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
De jag talar om är de som stormade CH och ropade om att de skulle hänga Pence, kletade bajs omkring sig och förstörde en federal byggnad mm. De trumpsupportrarna som är anhållna och åtal väntar säger att de gjorde upplopp för att Trump uppmanade dem till att göra detta. Det är så de ser det.

Trump trodde förstås att han skulle tjäna på att skjuta upp räkningen så att han kunde göra som han gjorde med Rafffensperger, säga att de räknat fel i timslånga samtal för att få dem att ändra sig. Ja, så fräck är faktiskt Trump.

Men han tog sig vatten över huvudet här, så desperat var han, så det hela föll platt till marken minst sagt för hans del i alla fall. För många andra var det djupt traumatiserande och för många väntar fängelsestraff och notering om att de är inhemska terrorister och inte får flyga etc.

Ja, men det tror inte jag. Jag tror att Trump är smartare än så och framförallt så är han inte desperat. Vi har inte sett slutet än utan bara början Att gökarna som tog sig in i Capitolium objudna lagförs är inte mer än rätt. Detta var inte en del av överenskommelsen i den officiella demonstrationen. Ett stort problem för mig i sammanhanget dock är MSMedias dubbla måttstockar, där det ena sabotaget fördöms medan det andra uppmuntras, beroende på vem som utför dådet och beroende på vem som drabbas. Diskussion för en annan tråd visserligen.
Senast redigerad av RobRoys 2021-02-22 kl. 02:25.
Citera
2021-02-22, 08:42
Medlem
Citat:
Trumps propaganda? Han har ju för fan haft hela jävla mediekåren emot sig, med något undantag. Om inte detta är den sanna propagandan så vet jag inte vad. Den virrige Biden har gömt sig i källaren och fått enstaka frågor om glass medan hans son ertappats på bilder där han röker crack och knullar horor. Samma media som hatat på Trump, fulklippt tal och uttalanden, har stått och gäspat när det kommit fram något kontroversiellt som rört Biden. Hade det varit omvänt så hade medierna gått bananas och avkrävt Trump på minst 3-4 riksrätter till, påhejade av er Biden-supportrar.

Men det är Trumps propaganda som är problemet? Ja, herre Gud och hans fru.

Ni Biden-supportarar är ju hjärnslöa hela bunten. Det går inte att ta er seriöst. Just nu är Biden i full färd med att göra USA arbetslöst medan han omfamnar och gullar med Kina. Lägg ner. Ser ni inte igenom det här blir det ju löjligt.

Samma med detta. MSM har gått all in för att skylla precis allt på Trump, medan Biden knappt klarar av att formulera en mening. MSM:s propaganda och hur man belyser aktuella händelser är det stora problemet här och ingenting annat.
De enda som kan beskyllas för att vara hjärnslöa här är de som köpte Trumps skitsnack om valfusk och tilläts sig bli hjärntvättade under flera månader så till den grad att de utförde stormningen samt du själv som fantiserar om att man måste vara Biden-supporter bara för att man klarade av att se igenom trumps propagandatrams och lögner
Citera
2021-02-22, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
De enda som kan beskyllas för att vara hjärnslöa här är de som köpte Trumps skitsnack om valfusk och tilläts sig bli hjärntvättade under flera månader så till den grad att de utförde stormningen samt du själv som fantiserar om att man måste vara Biden-supporter bara för att man klarade av att se igenom trumps propagandatrams och lögner

Vi får väl se. Man får ändå påstå att det är skralt med Biden-supporters både online och i verkliga livet med tanke på att han är den populäraste presidenten genom tiderna. Men du har ju sett igenom lögnerna så det är nog inget som bekymrar dig.
Citera
2021-02-22, 09:52
Medlem
Citat:
Vi får väl se. Man får ändå påstå att det är skralt med Biden-supporters både online och i verkliga livet med tanke på att han är den populäraste presidenten genom tiderna. Men du har ju sett igenom lögnerna så det är nog inget som bekymrar dig.
Det brukar sällan vara den hund som skäller mest som är störst.
Citera
2021-02-22, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det brukar sällan vara den hund som skäller mest som är störst.

Ja, exakt. Du har ju sett igenom lögnerna så det där kan ju du
Citera
2021-02-22, 17:41
Bannlyst
Reuters kan bekräfta att Nancy Pelosi godkände sergeant of arms begäran om att få in Nationalgardet.

Så republikanerna ljög helt enkelt när de påstår att Nancy Pelosi ligger bakom upproret inne i Kapitolium.

Överhuvudtaget stämmer det riktigt bra med fd talmannen newt Gingrich ordspråk.

"we Republicans are willing to say and do anything to gain power"
Citera
2021-02-23, 08:59
Medlem
humanlifes avatar
Idag börjar en hearing i Senaten, nästa kapitel för att undersöka vad som hände i Kapitolium.

At stake in Senate hearing Tuesday: The story of the Capitol riot, and who is responsible

The story of the Capitol riot is at stake in Senate hearing Tuesday - The Washington Post
Citera
2021-02-23, 11:29
Medlem
Ex-North Miami Beach cop charged in US Capitol riot

https://nypost.com/2021/02/22/ex-north-miami-beach-cop-nicholes-lentz-charged-in-capitol-riot/

Ännu en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in