2021-02-22, 07:32
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Invandringen håller på att förvandla Sverige till ett MENA-land därför bör den stoppas och så många som möjligt med utomeuropeiskt ursprung bör lämna landet, svårare än så är det inte.
Att dom få företag som skapats av invandrare skulle väga upp dom negativa effekterna är naturligtvis rent snömos.

Självklart har JÅ rätt, att dom nyttiga idioterna är kritiska är helt väntat, skenheliga äckel är vad dom är, hela Sverige är förövrigt ett ängsligt skenheligt skitland som villigt låter sig uppfostras av etablissemanget.

Som tidigare har nämnts är påtvingad återvandring en demokratisk omöjlighet. Om någon lämnar landet av fri vilja är det dom allra bästa, med god ekonomi, god utbildning och goda kunskaper i engelska.
Citera
2021-02-22, 08:07
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Varför? Pengarna kommer från skattebetalarna ändå. Du kan väl inte tro att pengarna kommer från en outtömlig guldgruva?
Gränsen är stängd. Kvotflyktingar är vad Sverige är skyldiga att ta emot

Förstår inte din fråga/kommentar i relation till det jag skrev.
Citera
2021-02-22, 08:07
Medlem
catforwardpowers avatar
En sak som är intressant är att de människor som beklagar sig och bryr sig om Amerikas ursprungsbefolkning, samernas kultur och historia är samma människor som tycker massinvandring av araber och svartingar till Sverige är en mycket bra ide. Det uppstår ju helt klart som motsägelsefullt här. Man kan nog bara dra slutsatsen att det finns ett underliggande hat mot vita människor, det råder ingen tvekan om det.

Men den stora frågan återstår: När ska befolkningen vakna?
Citera
2021-02-22, 08:33
Avslutad
Men den stora frågan återstår: När ska befolkningen vakna?[/quote]

Ja du det kan man undra...Svenskarna är nog det mest åsiktsinavlade folket i världen och de bryr sig inte om någon annan på riktigt tror jag..främst inte sina egna..
Att dom inte fattar detta är nog ett slags storhetsvansinne som kan liknas ett luftslott..
Citera
2021-02-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Kräks varje gång JÅ känner behovet av att vädra sina unkna rasideologiska fantasier offentligt. Om vi ska utvisa alla som är kulturell belastning så föreslår jag att man börjar med Jimmy Åkesson och hans partikamrater, för deras nazistideologi strider mot svensk kultur; gemenskap, solidaritet, jämlikhet. SD är en kulturell belastning.
Så här skrev Jimmie i sin tweet
"Hedersmord
Klanstrukturer
Könsstympning
Gängvåldtäkter
Islamism
Förnedringsrån
Balkongflickor
Månggifte
Shariapoliser
Barnäktenskap
Alla dessa exempel är invandringsrelaterade fenomen som åtminstone jag betraktar som kulturell belastning."

Vilka av dessa företeelser är rasideologiska?
Vilka behöver Sverige mer av?
Kan du svara utan att blanda in nazism eller ras utan sakligt.
Tycker du att det han nämner är en kulturell belastning, tillgång eller neutralt?
De exempel han skriver, finns det? Hur påverkar det jämlikhet och solidariteten?
Senast redigerad av rusellpeters 2021-02-22 kl. 08:54.
Citera
2021-02-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Rätt få skulle jag säga. Och vi exporterar typ ingenting till MENA.

Säger statistiken.
Klart vi exporterar en hel del dit, men invandrarföretag exporterar självklart inte bara sina produkter och tjänster till sina f.d. hemländer.
Citera
2021-02-22, 09:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart vi exporterar en hel del dit, men invandrarföretag exporterar självklart inte bara sina produkter och tjänster till sina f.d. hemländer.

Ja 0,3% av Bnp.
Citera
2021-02-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
https://www.expressen.se/nyheter/sd-politikern-anklagas-for-kriminella-malvakter/

Är skattefusk med skalbolag i Panama och diverse annat fiffel en kulturell belastning eller inte.
Verkar inte vara det.

Det är en del av den globalistiska kulturbelastning. Om det är skattefusk är väl inte avgjort.
Men det verkar vara högst omoraliskt, lite som S ministern Björn Rosengren.
Men det är ju ingen partilinje eller förslag han följer. Han är bara överdrivet egennyttig, ingen bra egenskap.
Citera
2021-02-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja 0,3% av Bnp.
Då antar jag du menar till Mena men till andra länder så är det givetvis mycket mer de exporterar..
Citera
2021-02-22, 09:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Då antar jag du menar till Mena men till andra länder så är det givetvis mycket mer de exporterar..

Ja, det Menar jag. Var just Mena som jag skrev om. Exporten dit eller till Afrika är låg.
Citera
2021-02-22, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja det är väl därför man inte har råd att hålla motionsspår belysta, lämnar gamla att dö i Corona och uppmanar folk att inte dammsuga hemma.
Det där har ju inget med invandring att göra utan beror i tur och ordning på resursanvädning, coronapanik och på en extra kall vinter. Fånigt av dig att skylla detta på invandring.
Citera
2021-02-22, 09:20
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare

"Jimmie Åkesson kräver stopp för all invandring som utgör en ”kulturell belastning”.

Uttalandet har mötts av massiv kritik från hans politiska motståndare.

– Sverigedemokraternas politik och retorik radikaliseras i takt med att samhällsdebatten tänjer sina gränser, säger Annie Lööf i ett uttalande."

Har Åkesson rätt?

Naturligtvis har han rätt, det kallas självbevarelsedrift(!), vilket tyvärr mången svensk ej vet betydelsen av eller helt enkelt uppfattar genom indoktrinering som ett skällsord.
Ganska enkelt alltihop, man tar inte större tuggor än vad man kan svälja....och sverige har ju tuggat i sig ganska bra under 2000-talet och konsekvenserna är ju alldeles uppenbara, det kan man läsa om dagligen med skjutningar sprängningar knivdåd våldtäkter rån förnedringsrån mord misshandel kidnappningar stenkastning belastning av rättsväsendet polis sjukvård räddningstjänst kommuner kriminella gäng skensamhällen nogozoner mm mm listan kan göras lång.....det handlar inte om rasism och nazism eller om nån annan jäkla -ism som det ständigt tjatas o gnetas om, det handlar om du och jag, om våra barn och våra äldre, om att vi ska ha ett fungerande samhälle med trygghet och hållbarhet för ALLA som vistas i det här landet som medborgare, vit som svart blå som gul, om att lämna över något av substans till våra unga, något vi kan vara stolta över....jag känner då ingen stolthet över det här landet idag...gör du....?
Känner ingen stolthet i hur våra politiker ständigt käbblar om "men gu kalla han en spade för en spade hur vågar han", hur dom konstant bråkar om vem som ska bestämma-(istället för att arbeta tillsammans för folket och landets bästa), eller om vem som verkligen INTE får bestämma för då blir det katasrof, det har dom läst på facebook eller så har det stått i tidningen, hur när en människa öppnar munen och säger obekväma sanningar blir stigmatiserad, hur det inte går att kunna tala klarspråk utan att riskera konsekvenser....
Det är något i grunden osunt i det hela, med landet, med politiker som inte talar klart utan att tänka på sitt eget skin för dom är karriärister och vill ha så många röster som möjligt och dom vill upplevas som "rumsrena" av politiker-eliten och pk-eliten, dom som lever i sin egen bubbla undan verkligheten, dom som röstar för något men sen när det kommer till att välja skola till sina barn så väljer dom, ja ni vet....när dom ska välja boende område så väljer dom, ja ni vet det ochså....alltså det är så sorgligt det här landet så man känner sig mest uppgiven o lite smått deprimerad.
Ja Åkessons har rätt!
Det har politiken som har förts och medborgarna som har röstat fram den gett honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in