Citat:
Ursprungligen postat av
RiktigTI
Grupperingar i gang stalkinng är centralt i att få det växa från en till många gang stalkers i ens sociala krets. Oftast rekryterar en vän en stor del av ens krets till agendan eller för en tredje parts motivation eller operation.
De är ett riktigt fenomen IAF. De förekommer ju ganska ofta beror på hur du ser på saken -- är du OK med att förföljas av staten eller inte? Om polisen kommer hem och skjuter dig i foten, tar din egendom, och sen meddelar "sorry, fel grabb", -- är du typen som då är nöjd och säger givetvis ska polisen beivra brottslighet och sånt händer -- då tror du inte på gang stalking.
Är du dock typen som skulle irriteras över personskador efter detta påhopp av polisen som är en människa under piss-västen så tror du på gang stalking. Då klagar du över polisspan osv osv, och sen frias du, eller förundersökning läggs ner.
Att de dock finns "typer/privatpersoner" som sysslar med samma saker, i en konspiration mot privatpersoner, och kan hålla tyst om de hela, de tvivlar jag på starkt, men utesluter inte att det kan ske om de finns extremt bra skäl till de. T.ex., om 5 personer gang stalkar en mycket rik man för att råna honom/blåsa honom på pengar -- de kan jag tänka mig.
Men va som beskrivs i tråden är SÄPO / eller andra liknande myndigheter, de är deras metoder som beskrivs, bara den myndigheten som har sånna resurser och kan genomföra sånt.