2021-02-19, 16:58
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Den som är sjuk är stalkern som tvångsmässigt smyger på och förföljer en annan person.
Det är inte offret som skall skuldbeläggs och sjukdomsförklaras. Men den som påstår
något måste givetvis bevisa det och det är inte lätt inom gang stalking där inget brott
strängt taget inte begås d.v.s. stalkingen sker inom lagens gränser (stirra hotfullt,
håna, lura etc.). Brottsoffret förstörda liv är den enda bevisningen.

Så är det. Det är så jävla ironiskt. Det är också patetiskt att anta att psykologer & psykiatrer vet hur världen fungerar.
Citera
2021-02-19, 17:00
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Intressant. Fenomenet med gang stalking är knappast delusional -- har du fått på dej polisspan för att polisen misstänkt fel person har du utsatts för 4-5 personer som jobbar i grupp å spanar på dig. Sen att dom är poliser är väl en annan femma ... dom är också människor. De är ofta obehagligt att råka ut för de.

Sen en annan grej om chefen vill sparka dig men inte kan och vill få dig att säga upp dig själv -- då kan chefen börja konspirera med andra som gang stalkar dig tills du hoppar jobbet.

Grupperingar i gang stalkinng är centralt i att få det växa från en till många gang stalkers i ens sociala krets. Oftast rekryterar en vän en stor del av ens krets till agendan eller för en tredje parts motivation eller operation.
Citera
2021-02-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Grupperingar i gang stalkinng är centralt i att få det växa från en till många gang stalkers i ens sociala krets. Oftast rekryterar en vän en stor del av ens krets till agendan eller för en tredje parts motivation eller operation.

De är ett riktigt fenomen IAF. De förekommer ju ganska ofta beror på hur du ser på saken -- är du OK med att förföljas av staten eller inte? Om polisen kommer hem och skjuter dig i foten, tar din egendom, och sen meddelar "sorry, fel grabb", -- är du typen som då är nöjd och säger givetvis ska polisen beivra brottslighet och sånt händer -- då tror du inte på gang stalking.

Är du dock typen som skulle irriteras över personskador efter detta påhopp av polisen som är en människa under piss-västen så tror du på gang stalking. Då klagar du över polisspan osv osv, och sen frias du, eller förundersökning läggs ner.

Att de dock finns "typer/privatpersoner" som sysslar med samma saker, i en konspiration mot privatpersoner, och kan hålla tyst om de hela, de tvivlar jag på starkt, men utesluter inte att det kan ske om de finns extremt bra skäl till de. T.ex., om 5 personer gang stalkar en mycket rik man för att råna honom/blåsa honom på pengar -- de kan jag tänka mig.

Men va som beskrivs i tråden är SÄPO / eller andra liknande myndigheter, de är deras metoder som beskrivs, bara den myndigheten som har sånna resurser och kan genomföra sånt.
Citera
2021-02-19, 17:16
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
De är ett riktigt fenomen IAF. De förekommer ju ganska ofta beror på hur du ser på saken -- är du OK med att förföljas av staten eller inte? Om polisen kommer hem och skjuter dig i foten, tar din egendom, och sen meddelar "sorry, fel grabb", -- är du typen som då är nöjd och säger givetvis ska polisen beivra brottslighet och sånt händer -- då tror du inte på gang stalking.

Är du dock typen som skulle irriteras över personskador efter detta påhopp av polisen som är en människa under piss-västen så tror du på gang stalking. Då klagar du över polisspan osv osv, och sen frias du, eller förundersökning läggs ner.

Att de dock finns "typer/privatpersoner" som sysslar med samma saker, i en konspiration mot privatpersoner, och kan hålla tyst om de hela, de tvivlar jag på starkt, men utesluter inte att det kan ske om de finns extremt bra skäl till de. T.ex., om 5 personer gang stalkar en mycket rik man för att råna honom/blåsa honom på pengar -- de kan jag tänka mig.

Men va som beskrivs i tråden är SÄPO / eller andra liknande myndigheter, de är deras metoder som beskrivs, bara den myndigheten som har sånna resurser och kan genomföra sånt.

I mitt fall är troligen resurser från t.ex. SÄPO eller andra liknande myndigheter använt. Jag är en sådana som skulle klaga i all oändlighet mot diverse orättvisor mot mig & det gör jag online & offline.
Citera
2021-02-19, 17:22
Medlem
regafras avatar
Citat:

Bara för att utesluta säpo då jag började ange de jag råkat på så begärde jag en register koll på mig hos säk och den var ju blank givetvis, hur sätter jag dit dem då?

Jag har som skrivet lämnat in en anmälan nu till högre ort där jag beskriver 4 personer i första vändan och ett mycket allvarligt våldsbrott och vill ju att de ska kolla upp kopplingarna mellan dem speciellt avseende den röda tråden som de bör se . Såg att ena blivit miljonär några gånger om också btw
Citera
2021-02-19, 17:32
Medlem
Citat:
Intressant. Fenomenet med gang stalking är knappast delusional ...

Du förstod uppenbarligen inte innebörden.
Ok, då kanske jag får översätta vad som står i den vetenskapliga artikeln.

Citat:
… One thousand and forty respondents met research definitions for stalking, of which 128 (12.3%) reported group-stalking. One hundred and twenty-eight individually stalked cases were randomly selected as a comparison group. All cases of reported group-stalking were found likely to be delusional, compared with 3.9% of individually stalked cases. ...

Studien visade att av de som sade sig vara utsatta för GS i själva verket led av vanföreställningar.
Så jo, studien visar med all tydlighet att de var "delusional".
Citera
2021-02-19, 17:46
Medlem
Citat:
Enkla lösningar till komplexa problem fungerar inte i dessa fall om riktiga offer för det här …

Sant. Men det funkar för de som bara inbillar sig att de är offer.

Citat:
… Om du får ditt liv förstört bakom din rygg av en okänd tredje part som övertygat & manipulerat din sociala krets att agera efter deras agenda eller vridit andras bild av dig till din nackdel över lång tid så vill du åtminstone förstå vad som hänt. …

Fast om allt bara är inbillning kommer du aldrig få reda på vad som har hänt. Din fokusering på GS blir då i stället meningslös och kontraproduktiv.

Citat:
En psykolog eller psykiatrer kan inte hjälpa till att lösa problemet men endast lindra symptomen så att säga från att bli utsatt för psykologisk krigföring (t.ex. gaslighting)….

Självklart kan de hjälpa dig att lösa problemet om du bara inbillar dig att du är utsatt för GS.

Ditt resonemang bygger på att GS är orsaken till en TI's upplevelser. Jag påstår att det finns andra betydligt rimligare förklaringar som man först borde utesluta.

Och du undviker min fråga: Hur kan du veta att en anonym TI som du aldrig har träffat är en "RiktigTI"? Hur kan du utesluta att det inte finns andra förklaringar till den personens upplevelser?
Citera
2021-02-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du förstod uppenbarligen inte innebörden.
Ok, då kanske jag får översätta vad som står i den vetenskapliga artikeln.

Studien visade att av de som sade sig vara utsatta för GS i själva verket led av vanföreställningar.
Så jo, studien visar med all tydlighet att de var "delusional".

Beror på hur du ser på statlig maktutövning.

En polispatrull på 5 personer spanar på dig, sen läggs förundersökning ner för dom hade fel om dig. Har du blivit gangstalkad då?

Om du tror på statlig maktutövning = Nej polisen gör bara sitt jobb
Om du inte tror på statlig maktutötvning = Polisen gangstalkat dig

IMO har dom gangstalkat dig om dom haft fel och lagt ner utredningen och alltså inte haft några rättsliga grunder för sitt span.
Citera
2021-02-19, 18:40
Medlem
Citat:
Beror på hur du ser på statlig maktutövning...

Du citerar mig men berör inte ens det jag skrev.

Det har gjorts få vetenskapliga studier runt ämnet "GS" och "TI's" men de få som gjorts visar att de som tror sig vara utsatta för gang stalking i själva verket lider av paranoida vanföreställningar.

Citat:
Intressant. Fenomenet med gang stalking är knappast delusional ...

Tvärtom. De få studier som finns visar att TI's är "delusional".
Citera
2021-02-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du citerar mig men berör inte ens det jag skrev.

Det har gjorts få vetenskapliga studier runt ämnet "GS" och "TI's" men de få som gjorts visar att de som tror sig vara utsatta för gang stalking i själva verket lider av paranoida vanföreställningar.

Tvärtom. De få studier som finns visar att TI's är "delusional".

Nja du ser ju själv att det finns situationer då gang stalking uppstår

1) Polisspan på 1 privatperson som visar sig vara oskyldig (men inte fattar varför han förföljs)
2) Chef som vill sparka anställd men inte kan och därför vill den säger upp sig genom att använda hela arbetsplatsen mot den anställde

Mobbning kan även kategoriseras som "gang stalking" IMO, varje individ delaktig i mobbningen gör små små saker som inte kan klassas som nå grövre än mobbning, men sammantaget är de en jobbig situation för den mobbade. Så man kan inte göra nåt mot de.
Citera
2021-02-20, 08:52
Medlem
Gangstalking förekommer t.ex. på ambassadpersonal och på kriminella (punktmarkering) och det har historiskt förekommit i såväl öst som väst (främst f.d. DDR). Dock har samhället 'utvecklats' till den milda grad vad gäller teknikutveckling att "gangstalking" nuförtiden i princip snarare innebär följande;

1) den utsatte får sin hjärna påverkad/manipulerad (fjärrpåverkan via olika slags elektromagnetiska vågor och dylikt)
2) personer i dennes omgivning utsätts också för denna slags påverkan/manipulation, personer som den utsatte felaktigt tror är (medvetna) gangstalkers, det kan handla om exempelvis märkliga kommentarer från de sistnämndas sida

Det är alltså teknik och teknikanvändning som utgör grunden, inte medvetet illvilligt agerande från tio, hundra eller tusentals personer i ens omgivning. Det är inga problem att t.ex. plantera ord och fraser i huvudet på folk som följs (det är inte bara den utsatte som följs på en skärm och av AI utan också dennes omgivning), särskilt när de - precis som många utsatta tyvärr - inte vet att detta är möjligt. Som att stjäla smågodis men för en AI. Heller inga problem att få någon att tro att en person stirrar särskilt på dem etc. Olika vågor för olika ändamål (för att åstadkomma olika effekter på hjärnan).

Det finns flera orsaker till varför denna moderna form av "gangstalking" görs.
Det kan dels handla om kontroll av samhällsutvecklingen d.v.s. 'oskadliggöra' personen så att denne inte lyckas fortsätta med att utvecklas ('åt fel håll') och därmed påverka andra hur samhället vi lever i skall se ut. Dels kan det handla om att se till så att denne tappar sin trovärdighet då människor - och deras kroppar - faktiskt används som en del av olika mycket grymma experiment t.ex. för att utveckla AI (artificiell intelligens) för en rad olika ändamål och för att utveckla läkemedel mot sjukdomar. Genom att förlora sin trovärdighet har man ringa chanser att vinna i domstol etc. (även om chanserna är extremt små från början när det handlar om dessa slags brott p.g.a. svårigheterna att bevisa dem). Kan vara så att alla dessa saker utgör motiv när utsatta väljs för att hamna på 'listan' över de som inga rättigheter längre har (enligt de infantila och underutvecklade).
Senast redigerad av Julma-O 2021-02-20 kl. 09:06.
Citera
2021-02-21, 19:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Tror?

Du verkar bry dig rejält med dina närmare 100 inlägg i tråden!

Att jag deltar i en diskussion på nätet innebär inte att jag bryr mig om anonyma personer. Du missar målet totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Det är normalt att folk bryr sig om varandra, dock inte att det begås kriminella gärningar och experiment på människor eller att diktaturer skapas framför ögonen på folk. Så du har kanske anledning att vara avundsjuk men samtidigt sägs det att allt har en mening.

Du missar poängen i vad Sontag sade. Hon pratade om paranoida (vilket kanske inte är ett så långt steg från påstådda TI), som tror att organisationer och åtskilda främmande personer skulle ägna tid och energi till att förfölja dem. Att tro det, att Säpo, staten, universitet, anhöriga, m fl kollegor skulle bedriva en gemensam aktion mot en är rörande i den aspekten att nån tillmäter sig denna betydelse. Att tro att det skapas en diktaur i det fördolda stämmer helt enkelt inte.

När sedan postare i tråden länkar till påstådda röster i fläktar, fjärrplantererade tankar i huvudet och gylfradar, så ser jag frågan som definitivt avgjord: Det finns personer i denna tråd jag menar lider av extrem psykisk ohälsa, och som kommer göra det så länge de inte söker vård.

Allt snack om polisspan är inte vad denna tråd handlar om.

Det spelar ingen roll i vad 'som sägs', det finns saker som saknar mening, vad nu detta har med nåt at göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in