2021-02-21, 17:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Etter hva boloney skriver, så virker det som om noen har møtt opp hos AEH for å låne penger, eller diskutere pengeproblemer. Jeg antar dette er TEH.
Så har det skjedd uhell oppi det hele som endte med dødsfall. TH vet hva som har skjedd, men enten beskytter han TEH, eller så har TEH noe grums på faren som han truer med å gå til politiet med.
MB ringer AEH, Men AEH tar ikke telefonen (fordi hun har besøk av TEH) og ringer opp igjen til MB.
MB tror hun hørte TH i bakgrunnen, men jeg tror det var TEH hun hørte.
Fortsettelse følger...? Kom med innspill.

Boloney kan man ta med en klype salt. Som Formann sier, en bruker som prøver å gjøre seg viktig.
Den går rundt grøten, og later som at sitter med viktig og verdifull informasjon, men vil aldri spytte ut.
Bare tull og tøys alt sammen. Innleggene inneholder en rekke faktafeil også.
Anne jobbet ikke fast og hadde penger, slik brukeren sier.
Det finnes ikke noe grunnlag for å si at TEH hadde pengeproblemer eller hadde narkoproblemer, slik det har blitt sånn smått antydet her tidligere.
Citera
2021-02-21, 17:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har vondt for å tro at TEH er involvert. For meg ser det heller ut til at han kan ha blitt framet, forsøkt gjort til syndebukk.

Det var dette med To Kill a Mockingbird på facebook. Og Halloween.

Tror det samme. At han kan ha blitt forsøkt gjort til syndebukk. Kanskje uten at han selv skjønner det. Han skal ha hatt et veldig godt forhold til sin mor.
Citera
2021-02-21, 17:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
En av AEH nærmeste venninner mener at det AEH var bekymret over var et familiemedlem som var alvorlig syk. Hvem var alvorlig syk ?

Hvor står dette?
Citera
2021-02-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvor står dette?

Det står ikke noe om familiemedlem, så der husket jeg feil, men det står "en hun kjente"

https://www.tv2.no/a/11790417/
Citera
2021-02-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja dette kommer tydelig frem i VG-artikkelen.

Et interessant moment her er at vi kan se en direkte kobling mellom to av e-postene fra antatt motpart.

I begge e-postene til SH blir dette punktet nevnt, både i januar og juli 2019.
Først like etter at forsvinningssaken ble kjent, så like etter at politiet endret hovedhypotse fra kidnapping til drap.

• GULL RING Å KLOKKE UNDER BREVEN PÅ STOL - E-post søndag 27. jan 2019 (18 dager etter pressekonferanse)
  • klokke gull ring i stol under breven - E-post mandag 8. jul 2019 (12 dager etter pressekonferanse)

Ordlyden er nesten identisk, med unntak av at det først skrives "på stol" mens det endres til "i stol" i det andre.
Samtidig er ordstillingen gjort om i den andre e-posten, i tillegg til endringen fra CAPS LOCK til små bokstaver.
Jeg pleier å avsløre forskjellige forfattere på rytmen i språket. Det er en tydelig rytme i trusselbrevet, nesten som i en Rap. I e- postene er den samme rap- rytmen der, men språkbruken og rytmen er villere, som om noen har skrevet i fylla. I trusselbrevet virker rytmen mer skjerpet og disposisjonen veldig klar. Første setning forklarer at de har tatt kona. Neste at ingen må kontakte politiet. All viktig informasjon i de to første avsnittene. Så brevskriveren har laget et godt oppsett, en god disposisjon. E- postene er mer kompliserte, mer følelsesladde, aggressive, nesten fortvilte. Kanskje mer fortvilte enn aggressive.
Jeg tror de er skrevet av en og samme person.
Citera
2021-02-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
I emailene står der at AEs telefon lå under trusselbrevet sammen med hendes ring på den lille stol i gangen. TH har forklaret, at hendes telefon lå på den forkerte side af det lille bord i stuen.
Mener også at huske tidligere at have læst en artikel hvor der stod, at TH havde svaret emailene, at der var en fejl i deres 'prove of identity'/oplysninger fra gerningsstedet.

Det kan vel enten tyde på vildledning, eller at der er mindst to gerningsmænd, og den fra gerningsstedet ikke har fået givet korrekte oplysninger til den der skriver brevet.
interessant. Vi kan stå overfor en eller flere drapsmenn og en kryptomann og brevskriver som ikke er drapsmann. Peker muligens på ru eller annen datamann. Han kan ha brukt et egenutviklet dataprogram for setningskonstruksjoner. Er nesten helt sikker på dette. Ikke så komplisert å lage. Da blir setningene helt tilfeldig puttet inn noen norske og fremmedord.
Senast redigerad av LH07 2021-02-21 kl. 18:04.
Citera
2021-02-21, 18:00
Medlem
Citat:
Etter hva boloney skriver, så virker det som om noen har møtt opp hos AEH for å låne penger, eller diskutere pengeproblemer. Jeg antar dette er TEH.
Så har det skjedd uhell oppi det hele som endte med dødsfall. TH vet hva som har skjedd, men enten beskytter han TEH, eller så har TEH noe grums på faren som han truer med å gå til politiet med.
MB ringer AEH, Men AEH tar ikke telefonen (fordi hun har besøk av TEH) og ringer opp igjen til MB.
MB tror hun hørte TH i bakgrunnen, men jeg tror det var TEH hun hørte.
Fortsettelse følger...? Kom med innspill.

Følger deg her. Men da kommer spørsmålet: Hvem var i andre enden i 9:14- samtalen? Den som angivelig gikk til sønnen. Og hvorfor så ikke TH at AEs mobil lå på bordet når han kom hjem « jeg så at mobilen var tatt» sa han i NRK - intervjuet. Samtidig hørte han ikke hennes mobil da han ringte henne fra kontoret, som ligger vegg i vegg med bordet mobilen ble funnet.

Men når dukket hennes mobil opp? Kan noen ha lagt den der etter at TH møtte politiet? Og i såfall, hvem?
Citera
2021-02-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
interessant. Vi kan stå overfor en eller flere drapsmenn og en kryptomann og brevskriver som ikke er drapsmann. Peker muligens på ru eller annen datamann. Han kan ha brukt et egenutviklet dataprogram for setningskonstruksjoner. Er nesten helt sikker på dette. Ikke så komplisert å lage. Da blir setnigene helt tilfeldig puttet inn noen norske og fremmedord.

For meg så virker det som om trusselbrevet og epostene først er skrevet på norsk, og så er setningene endret og justert etterpå.
Det ser man på bruken av punktum.
Senast redigerad av Formann 2021-02-21 kl. 18:07.
Citera
2021-02-21, 18:02
Medlem
Citat:
Jeg klarer bare ikke plassere blodet på badet som skal tyde på kvelning.. datt hun i trappa og lå for døden, ble dratt inn på badet (slepespor) og kvalt til døde?
og th dna på knehasene. Manglende spor, sprox om det var utilsiktet dytt med dødlig utgang. Tror ikke på uhell. Sønn kan være deltaker men th har regien. Tegn på planlegging, jf falsk hacket epost
Citera
2021-02-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg pleier å avsløre forskjellige forfattere på rytmen i språket. Det er en tydelig rytme i trusselbrevet, nesten som i en Rap. I e- postene er den samme rap- rytmen der, men språkbruken og rytmen er villere, som om noen har skrevet i fylla. I trusselbrevet virker rytmen mer skjerpet og disposisjonen veldig klar. Første setning forklarer at de har tatt kona. Neste at ingen må kontakte politiet. All viktig informasjon i de to første avsnittene. Så brevskriveren har laget et godt oppsett, en god disposisjon. E- postene er mer kompliserte, mer følelsesladde, aggressive, nesten fortvilte. Kanskje mer fortvilte enn aggressive.
Jeg tror de er skrevet av en og samme person.

Enig i dine betraktninger. Samme person er involvert i de ulike tekstene.
Med det utelukker jeg ikke at en annen har gjennomlest og kommet med innspill.

Det er åpenbart skrevet i flere runder og gjennomgått mange ganger - inntil avsender har følt seg trygg på å sende det. Ord er flyttet på hit og dit, lagt i unaturlig rekkefølge og bokstaver er fjernet og lagt til.

Samtidig har vedkommende flettet inn utdrag fra flere språk, i et forsøk på å fremstille det som at dette skal ha et utenlandsk opphav og ikke er skrevet av en nordmann. Men et forsøk på distansering kan avsløre det stikk motsatte:
Det skal virke som en utlending, men har tvert i mot et norsk opphav.

Men hvorfor brukte vedkommende så lang tid på å skrive disse e-postene all den tid budskapet var at det "hastet" med en avklaring. At noen hadde teksten til gjennomlesning forklarer ikke at det tok hele 18 dager før e-posten i januar 2019 ble sendt, eller 12 dager før e-posten sommeren 2019 ble sendt.

Hva kan ha forhindret vedkommende til å skrive og sende disse med en gang, når det hastet så mye?
Mulig avsender ikke hadde mulighet til å gjøre dette i ukedagene pga fast arbeid, men måtte gjøre dette i helgene. Begge de nevnte e-postene ser ut til å ha blitt jobbet med og sendt i forbindelse med helger.
Citera
2021-02-21, 18:21
Medlem
Citat:
Følger deg her. Men da kommer spørsmålet: Hvem var i andre enden i 9:14- samtalen? Den som angivelig gikk til sønnen. Og hvorfor så ikke TH at AEs mobil lå på bordet når han kom hjem « jeg så at mobilen var tatt» sa han i NRK - intervjuet. Samtidig hørte han ikke hennes mobil da han ringte henne fra kontoret, som ligger vegg i vegg med bordet mobilen ble funnet.

Men når dukket hennes mobil opp? Kan noen ha lagt den der etter at TH møtte politiet? Og i såfall, hvem?

TH skal ha forklart at han oppdaget mobilen til AE først da han var på vei ut av huset igjen.
Citera
2021-02-21, 18:47
Medlem
Citat:

var vel TEH som kom til SV4 før TH møtte politi.. han har vel neppe tatt med seg telefonen vekk fra huset, men kanskje han hadde mistet den/lagt den et annet sted i huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in