Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Klart man får ogilla varg. Man får inte tjuvjaga eller förgifta varg eller någon annan djurart tex rådjur som äter tulpaner utom jakttid.
De som sysslar med det förstör för oss alla andra jägare eller de som nyttjar allemansrätten. Vare sig man är miljardär eller inte.
Om du läser mina inlägg så ser du vart jag vill komma, att varghatet har alltid funnits då den konkurerar om byte, den tog även får för gammla torpare som var beroende av dessa på 1800 talet.
Varghatet idag är enligt mig inte befogat utan lever kvar sedan en svunnen tid. När man inte får gehör en bit in på 2000 talet så stegras det till att vargen återigen är farlig för människan tex. eller deras absolut käraste ägodel jakthunden som numera har övergått från att vara en jycke till bästa familjemedlemmen så fort det diskutteras varg.
Skönt att du slutat kalla landsbygdsbefolkning hillbillies. Allmänt är det lite oklart vad du vill uttrycka, mer än att folk som bor på landet är efterblivna. Ett tips när du skriver är att se till att syftningarna i texten blir rätt. T.ex. är det knepigt när du skriver att man inte får förgifta rådjur som äter tulpaner utom jakttid. Tror du att man får förgifta dem under jakttid?
För att komma till det tråden handlar om, så är det en man som inte bekänner sig till den av regimen påbjudna korrekta värdegrunden, och som inte förnekar sig på denna punkt. Han är miljardär, men uttrycker ändå åsikter som annars bara hörs från SD-röstare, dessa ...hillbillies. Vidrigt att se för etablissemanget. En sådan varelse måste infångas och oskadliggöras, och illegal vargjakt är en möjlighet att få honom inlåst, eller åtminstone smutskastad. Problemet för etablissemanget är att många vanliga människor skiter fullständigt i om KH tjuvjagar varg eller inte, men genomskådar statens intentioner med den process som pågår, och inser att samhället faktiskt inte är intresserat av dem och deras behov, utan bedriver den verksamhet som passar de styrande skikten bäst.
Att Karl Hedin ogillar varg är inte så konstigt, eftersom de äter älgarna han vill skjuta, dödar hans bästa jaktkamrater hundarna och dödar tamdjur för hans grannar, kolleger och vänner. Dessutom är en del av dessa människor rädda för vargen. Om alternativet är att slippa vargen och därtill hörande baksidor, är det många som föredrar det, inte bara Karl Hedin.