2021-02-21, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En som redan har svaren glömmer ställa frågor...

Ja, så är det nog.

Kanske han tänker att han vill visa hur lugn han är, att eftersom han är oskyldig så är han inte orolig? Han vill vis att han tror på att det ordnar sig, att han blir släppt eftersom han är oskyldig?

Medan jag tänker att de flesta oskyldiga skulle bli chockade, fråga massor av frågor och undra hur de blivit misstänkta. Ett stort trauma för de flesta, skulle jag tro.
Citera
2021-02-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vilken oskyldig person som helst skulle nog bli ganska upprörd över att låsas in i arresten, men inte SD...Han tror kanske att andra skulle bete sig lugnt i en sån situation och då vill han visa att han minsann också är det.

Han kanske innerst inne insåg att han gjort sig förtjänt av en inlåsning och därför tog det som en "man".
Citera
2021-02-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En som redan har svaren glömmer ställa frågor...
Detta uttalande säger allt!
Varför går han inte till försvar om han är oskyldigt anklagad?
Tänk på hur han går loss mott dottern under sitt gestapoförhör? Där han är säker på att hon är "skyldig" eftersom han mätt hur mycket strössel som försvunnit?
Citera
2021-02-21, 14:16
Medlem
Jag såg Nova-Örebro kommunens boende för ensamkommande barn på YouTube , man slås av vilken vacker kvinna LW var, otroligt kvinnlig o härlig utstrålning, karisma , en klar 10 a alltså !!!
Å så ser man HD som är en blek pipig mus ,,,,,
LW O SD var nog lite lika i sitt "maniska" sätt i livet, men LW var en fin person o SD vet vi ju hur skadad den är !
Allt negativt som skrivits om LW är lite väl hårt och orättvist, tösen hade fått löften i flera år att dom skulle bli ett par så lögnen om det tog ut sin rätt när allt som lovades inte hölls från SD.
Klart hon mådde skit stackaren!
Så här var inte den friska sunda glada Lena utan blev det dom sista åren men verkade faktisk ta sig ur o upp igen! Hennes barn är fina o duktiga och det är härligt det.-D
Jag har sagt det innan men säger det igen, knäck HD så kommer allt fram o rätt person får sitta på ut bytarbänken några år så HD o flickorna kan växa upp och få ur ormgiftet i sina ådror.
Citera
2021-02-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truteller
Jag såg Nova-Örebro kommunens boende för ensamkommande barn på YouTube , man slås av vilken vacker kvinna LW var, otroligt kvinnlig o härlig utstrålning, karisma , en klar 10 a alltså !!!
LW O SD var nog lite lika i sitt "maniska" sätt i livet, men LW var en fin person o SD vet vi ju hur skadad den är !
Allt negativt som skrivits om LW är lite väl hårt och orättvist, tösen hade fått löften i flera år att dom skulle bli ett par så lögnen om det tog ut sin rätt när allt som lovades inte hölls från SD.
Så här var inte den friska sunda glada Lena utan blev det dom sista åren men verkade faktisk ta sig ur o upp igen! Hennes barn är fina o duktiga och det är härligt det.-D
Jag har sagt det innan men säger det igen, knäck HD så kommer allt fram o rätt person får sitta på ut bytarbänken några år så HD o flickorna kan växa upp och få ur ormgiftet i sina ådror.

Uppskattar det fina du skriver om Lena och tror att det ligger mycket nära sanningen/är sant.
SD har knäckt 2 kvinnor, men den som (hittills) har överlevt hans härjningar kan nu lossa tungans band och berätta vad hon vet. Då först blir hon fri. (Samma med blekfisen JG).

Men det finns ett "men" här: Om HD på minsta sätt har varit delaktig i mordet, kanske som anstiftare/inspiratör till mordet - då kommer hon av rädsla fortsätta att hålla tyst. Men då lever hon (och barnen) å andra sidan farligt och kommer så förbli. Båda har förmodligen hållhakar på varandra och sånt slutar aldrig väl.

Under tiden hämnas HD på SD genom skilsmässan, det nya boendet och att vara tillsammans med JS. Hon balanserar på en knivsegg. Hur länge orkar hon göra det?
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-21 kl. 15:35.
Citera
2021-02-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han kanske innerst inne insåg att han gjort sig förtjänt av en inlåsning och därför tog det som en "man".

Det tror inte jag. Han gjorde bort sig genom att vara så lugn, nästan nollställd. Vem skulle låta sig frågas ut om personliga t.o.m intima detaljer om man var oskyldig? De flesta skulle nog bli mycket upprörda och förbannade. Kräva att släppas omedelbart.

Det beteende man kan utläsa av förhören med SD liknar väldigt mycket flera liknande förhör som jag har lyssnat på, där det sen har visat sig vara gärningspersonen.
Citera
2021-02-21, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truteller

Jag tror att flera av Lena vänner skulle kunna berätta om hur Lena förändrades på ett mycket negativt sätt under de år hon var med SD. Lena beskrivs av någon som en kvinna som många undrade hur hon kunde få så mycket gjort. Hon hade en enorm utstrålning
Det blev en slags besatthet och fixering runt SD och det liv som hon hade med honom att göra och att hon skiftade från energisk till åt det maniska hållet.

Hon hade alltid varit lite slarvig med städningen, men nu beskrev någon vän att det blev alltmer kaotiskt. Även hennes maniska geocachande tog över alltmer av hennes liv och att det uppstod en slags uppluckring av hur hon levde och hur hon önskade att hon skulle leva moraliskt vilket tärde mycket på henne. Hon mådde dåligt av sitt eget beteende.

Den sista tiden hade hon dock börjat må bättre, vilket flera vittnade om. Säkert hade det med den hjälp hon fick. Jag tror att alla som kände Lena närmre inser att hon blev bruten av en man som bröt ner henne successivt.

Tyvärr tror jag att hennes nyvunna styrka var det som blev hennes död delvis för att den sammanföll med att även HD rest sig upp och påbörjat en sexuell romans. Lena kände att hon nu kunde börja tänka sig att stå på egna ben, utan den bundenhet hon haft till SD. Det innebar att hon skulle våga göra det som hon tidigare hade hållit för sig själv, berätta för HD vilket svek hon varit utsatt för.

Jag tror att hennes vänner lägger skulden på SD för hur hon mådde och att hon inte lyckades avsluta med SD. De många vännerna är kloka och ser att det handlat om en lång psykisk nedbrytning av Lena.
Citera
2021-02-21, 15:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste säga att jag inte har hört att UW har sagt något sådant alls heller.
Men som du säger, låter det som ett (vettigt) skäl till mord?
Nä, här handlar det om ren och skär smutskastning.

Sd behövde verkligen inte höra på något från Lena. Han var inte gift med henne, hade gemensamma barn eller delade bostad med henne.
Citat:
Sd behövde verkligen inte höra på något från Lena

Men när han begärde RT så var han elak mot henne? Det fick han inte göra? LW skulle få tjata klart medan HD låg i sängen bredvid?

Citat:
Nä, här handlar det om ren och skär smutskastning
.

Smutskastning från UW menar du?

Citat:
låter det som ett (vettigt) skäl till mord?

Det får du väl fråga UW om?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-21 kl. 15:34.
Citera
2021-02-21, 16:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att flera av Lena vänner skulle kunna berätta om hur Lena förändrades på ett mycket negativt sätt under de år hon var med SD. Lena beskrivs av någon som en kvinna som många undrade hur hon kunde få så mycket gjort. Hon hade en enorm utstrålning
Det blev en slags besatthet och fixering runt SD och det liv som hon hade med honom att göra och att hon skiftade från energisk till åt det maniska hållet.

Hon hade alltid varit lite slarvig med städningen, men nu beskrev någon vän att det blev alltmer kaotiskt. Även hennes maniska geocachande tog över alltmer av hennes liv och att det uppstod en slags uppluckring av hur hon levde och hur hon önskade att hon skulle leva moraliskt vilket tärde mycket på henne. Hon mådde dåligt av sitt eget beteende.

Den sista tiden hade hon dock börjat må bättre, vilket flera vittnade om. Säkert hade det med den hjälp hon fick. Jag tror att alla som kände Lena närmre inser att hon blev bruten av en man som bröt ner henne successivt.

Tyvärr tror jag att hennes nyvunna styrka var det som blev hennes död delvis för att den sammanföll med att även HD rest sig upp och påbörjat en sexuell romans. Lena kände att hon nu kunde börja tänka sig att stå på egna ben, utan den bundenhet hon haft till SD. Det innebar att hon skulle våga göra det som hon tidigare hade hållit för sig själv, berätta för HD vilket svek hon varit utsatt för.

Jag tror att hennes vänner lägger skulden på SD för hur hon mådde och att hon inte lyckades avsluta med SD. De många vännerna är kloka och ser att det handlat om en lång psykisk nedbrytning av Lena.

Citat:
Jag tror att hennes vänner lägger skulden på SD för hur hon mådde och att hon inte lyckades avsluta med SD

Ja, för det var det LW sa till dem. De är flying monkies.
Allt var SDs fel. Hon hade inget eget ansvar. För någonting. Allt var alltid någon annans fel.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-21 kl. 16:21.
Citera
2021-02-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du får nog läsa första inlägget du svarade på igen för att förstå vad jag ville ha sagt.
Prestationen i det här ärendet som chef står i bjärt kontrast till hur han beskriver sig själv och är beskriven av andra som du menar då. Den där texten som han inte har nåt att göra med alls...

Den 21/6 2018 lajkar 101 personer TM:s inlägg på Facebook. PW är med på bilden också. 2 av dem lajkar med hjärta. En av de två är SD. De 99 andra med tumme.
PW är väldigt nära vän med TM. De firar midsommar och PW är med när TM:s exfru tar examen.

Jag drar inga stora växlar på det. Ingen av dem hade väl räknat med att hamna i den här situationen.

TM är väldigt publik med alla kurser han springer på. Ledarskap och annat. Många heja-rop i kommentarerna hur duktig han är. Taggar gärna sina inlägg med #csi och #csiörebro. Hoppas de andra medarbetarna utbildas i samma takt. Den ena killen som förhördes i tingsrätten är väldigt ung. Vilket också betyder oerfaren. Säkert begåvad (hörs mellan raderna) men kanske inte fått alla knep till sig än.

Sånt tycker jag är intressantare än att leka Högskoleprovet Delprov LÄS angående text som TM helt klart inte har några problem med hur han beskrivs i.
Är det hans mor som skrivit texten eller?

Jag blev lite nyfiken och kollade lite i TMs tråd. SD är inte så himla aktiv där. Förutom bilden ovan som får hjärteemoji av SD och goda vännen Andr*as M*rklund så är han ganska passiv, men så går TM kurs i blodanalys 2 oktober 2018. Det gillar SD. Och fortfarande blodbildsanalys, men 18 november 2018 är TM i Finland på kurs med fokus på Nordiskt samarbete. Det gillar SD också. Så fruktansvärt osmakligt av SD. TM lägger upp en hel del om dans och makrofoto. Det gillas aldrig av SD, men när han åker på kurser i blodbildsanalys så reagerar han. Tummen upp!
Senast redigerad av piastrone 2021-02-21 kl. 16:23.
Citera
2021-02-21, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag blev lite nyfiken och kollade lite i TMs tråd. SD är inte så himla aktiv där. Förutom bilden ovan som får hjärteemoji av SD och goda vännen Andr*as M*rklund så är han ganska passiv, men så går TM kurs i blodanalys 2 oktober 2018. Det gillar SD. Och fortfarande blodbildsanalys, men 18 november 2018 är TM i Finland på kurs med fokus på Nordiskt samarbete. Det gillar SD också. Så fruktansvärt osmakligt av SD. TM lägger upp en hel del om dans och makrofoto. Det gillas aldrig av SD, men när han åker på kurser i blodbildsanalys så reagerar han. Tummen upp!
Det är väl ironi. Han njuter säkert av att klanka på TM.

Både HD och SD påtalar lite överallt hur kass utredningen är.

Hon låter arrogant i TR att de inte kan sköta sitt jobb och det framgår i förhör att hon rider på höga hästar likaväl - och SD försöker låta som en privatdetektiv som är förmer.
Det är väl hans megalomala hjältegener som tickar in, att han får stoltsera.

Intresse av att mordet blir löst är inte huvudsaken, det stinker narcissism likaväl.
Senast redigerad av develi 2021-02-21 kl. 16:35.
Citera
2021-02-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Bra kikat där. Det är tyvärr värre än så.
Kolla 2018-12-05.

https://gofile.io/d/Zqna9z

Lösen: pasodoble

På tal om tummar och hjärtan.
Senast redigerad av Avel 2021-02-21 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in