2021-02-21, 10:54
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kanske det kan finnas något intressant i det "erkännandebrev" som omnämns här, dvs. något som förklarar varför polisen funderar på om SE kan ha köpt en ny väska. Kan man läsa "erkännandebrevet" någonstans?

https://drive.google.com/file/d/1iEq0ItHRtFsIVLx_Z2Nv3_whsTABKQl5/view
Citera
2021-02-21, 10:59
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ja, det är i alla fall tydligt att du menar att någon har fel om någonting.

Precis och jag trodde nog du var mer insatt i än vad du var.

Uppgifterna finns att hämta dels ifrån Lampers dokumentär, folkbokföringen. Samt förhören med Praoeleven.
Den här tråden är rätt dålig när det kommer till källhänvisningar och jag undrar om inte jag normalt ändå är den som länkat till flest källor här....
Citera
2021-02-21, 11:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Precis och jag trodde nog du var mer insatt i än vad du var.

Uppgifterna finns att hämta dels ifrån Lampers dokumentär, folkbokföringen. Samt förhören med Praoeleven.
Den här tråden är rätt dålig när det kommer till källhänvisningar och jag undrar om inte jag normalt ändå är den som länkat till flest källor här....
Ok. Så någon (oklart vem) påstår alltså någonting (oklart vad), och du menar att denne någon då har fel.
Senast redigerad av Draifos 2021-02-21 kl. 11:27.
Citera
2021-02-21, 11:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ok. Så någon (oklart vem) påstår alltså någonting (oklart vad), och du menar att denne någon då har fel.

Du kan backa till inlägget du ändå valde att kommentera..
(FB) Skandiamannen

Du bör dock gå tillbaka till grunduppgiften ang. måndagen den 3/3
Du kan läsa vad TP påstår om detta på sid. 43 i Den Osannolika Mördaren
Citera
2021-02-21, 12:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du kan backa till inlägget du ändå valde att kommentera..
(FB) Skandiamannen

Du bör dock gå tillbaka till grunduppgiften ang. måndagen den 3/3
Du kan läsa vad TP påstår om detta på sid. 43 i Den Osannolika Mördaren
Ok. Så Thomas Pettersson påstår alltså någonting (oklart vad) på sid. 43 i sin bok "Den osannolika mördaren", och du menar att där har han fel. Citera gärna lite text ut boken då, så att man förstår vad du syftar på. Och så kanske du samtidigt kan förklara då på vilket sätt du menar att det han skriver är fel.
Citera
2021-02-21, 12:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ok. Så Thomas Pettersson påstår alltså någonting (oklart vad) på sid. 43 i sin bok "Den osannolika mördaren", och du menar att där har han fel. Citera gärna lite text ut boken då, så att man förstår vad du syftar på. Och så kanske du samtidigt kan förklara då på vilket sätt du menar att det han skriver är fel.

Du har fått de källor du behöver om du vill diskutera detta i sak sedan.
Något säger mig dock att du inte är intresserad av att diskutera i sak.
Citera
2021-02-21, 12:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du har fått de källor du behöver om du vill diskutera detta i sak sedan.
Något säger mig dock att du inte är intresserad av att diskutera i sak.
Du kan väl inte begära av mig att jag skall behöva gå och köpa någon speciell bok för att få vara med och diskutera. Kan du inte helt enkelt citera den aktuella texten ur den bok du pratar om, och förklara på vilket sätt du menar att det skulle vara felaktiga uppgifter?
Senast redigerad av Draifos 2021-02-21 kl. 13:00.
Citera
2021-02-21, 13:01
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
HUR vet DU vad HAN tänkte för 35 år sedan?
Enligt honom själv såg han ju inte mordet eller GM .
HUR skulle det bidra till en lösning?

Jag utgår ifrån hans beteende.

Han ifrågasatte varför han inte var med vid rekonstruktionen eftersom han ansåg att han satt inne med viktiga pusselbitar till att lösa pusslet. Men hade polisen tagit med honom hade detta CP 2.0 haveri kunnat undvikas.
Senast redigerad av Herakleios 2021-02-21 kl. 13:46.
Citera
2021-02-21, 13:07
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Du kan väl inte begära av mig att jag skall behöva gå och köpa någon speciell bok för att få vara med och diskutera. Kan du inte helt enkelt citera den aktuella texten ur den bok du pratar om, och förklara på vilket sätt du menar att det skulle vara felaktiga uppgifter?

Du valde att kommentera ett inlägg som inte var till dig och verkar nu förvänta dig att jag ska lägga tid på att förklara dessa uppgifter för dig? Du har fått källorna som är av vikt så varsågod.
Citera
2021-02-21, 13:45
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men herre gud. Det hans ord innebär är att han såg sitt vittnesmål som en pusselbit. Det är därför han säger det i en intervju som handlar om att han som vittne väljs bort. Det är orden som används.

När du säger att ord menar något helt annat än som faktiskt uttalas så är det DU som måste bevisa att du har rätt. Orden har en otvetydig betydelse i sig själv.

Man kan inte rycka ord ur sitt sammanhang och säga "vi kan omöjligt veta vad som menas med dessa ord...". Nej, i sitt sammanhang betyder orden en sak. Det här är inte någon mystisk skattjakt-dikt där inga ord är vad de synes vara.

Men hela TPs bok har det narrativet. "Den osannolike mördaren" är fyrbålet som SE-sekten hämtar sin näring ur.

Problemet är att det inte finns ett endaste bevis för det som påstås i SE-sektens bibel.

En sak får man ge TPs bok och det är att den lyckats manipulera inte bara privatspanare utan även PU.
Citera
2021-02-21, 13:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Men hela TPs bok har det narrativet. "Den osannolike mördaren" är fyrbålet som SE-sekten hämtar sin näring ur.

Problemet är att det inte finns ett endaste bevis för det som påstås i SE-sektens bibel.

En sak får man ge TPs bok och det är att den lyckats manipulera inte bara privatspanare utan även PU.
Men om det nu finns de här bristerna i Thomas Petterssons bok från 2018 som du menar (typ faktafel eller att han på något sätt skulle ha dragit felaktiga slutsatser av materialet), borde då inte någon annan journalist eller författare ha upptäckt det vid det här laget? Det var väl åtminstone förut jättemånga som intresserade sig för det här mordet.
Senast redigerad av Draifos 2021-02-21 kl. 13:53.
Citera
2021-02-21, 13:56
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios

Den nya boken kom precis ut. Jag har ännu inte införskaffat denna, men en som har denna bok nämnde just, mot bakgrund av en rätt färsk diskussion med efterhörande trams här ovan, att uppgiften om att SE skulle ha varit på Skandia måndagen den 3/3 har strukits..

(FB) Skandiamannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in