• 2
  • 3
2021-02-20, 23:00
Medlem
Jag höftar bara och frågar om du har dragit ur strömkabeln på modemet låtit det vara avstängt i nån minut och sen startat det igen?

Men jag har samma problem som du ibland ibland, (usb "dongel" modem kopplat till en trådlös router)så att jag slipper ha stickan i datorn.

När det strular så är det bara att testa att dra ut strömkabeln till routern, funkar inte det drar jag ur usb modemet en stund kopplar i det igen och provar om det får inspiration.

Det brukar lösa problemet för mig.
Citera
2021-02-20, 23:12
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Jag höftar bara och frågar om du har dragit ur strömkabeln på modemet låtit det vara avstängt i nån minut och sen startat det igen?

Men jag har samma problem som du ibland ibland, (usb "dongel" modem kopplat till en trådlös router)så att jag slipper ha stickan i datorn.

När det strular så är det bara att testa att dra ut strömkabeln till routern, funkar inte det drar jag ur usb modemet en stund kopplar i det igen och provar om det får inspiration.

Det brukar lösa problemet för mig.

Det funkar nu. Fick ominstallera allt. Funkade ej. Gissade på att det var nätverkskortet. Som fuckade sig. När jag skulle ansluta till internet så funkade det ej när det stod att jag skulle ange acces key. Gjorde det säkert 10 gånger. Små, stora bokstäver. Ingen funkade. Började grina lite för mig själv. Så nu för cirka 10 minuter sedan, så testade jag bara för skojs skull att slå in lösenordet till Wifin, och det då funkar internet igen. Varför ber dom att jag ska slå in acce key och inte lösen?

EDIT: Hur kan den ha lämnat kvar en mapp som är om min löpning??? Jag skriver ner verje gång hur långt jag springer. Hur kan den legat kvar på en hårddisk?
Senast redigerad av mr.demon 2021-02-20 kl. 23:19.
Citera
2021-02-21, 09:02
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
EDIT: Hur kan den ha lämnat kvar en mapp som är om min löpning??? Jag skriver ner verje gång hur långt jag springer. Hur kan den legat kvar på en hårddisk?
Varför skulle mappen inte vara kvar, du har väl bara ominstallerat windows, inte formatterat hårddisken.
Citera
2021-02-21, 10:39
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Varför skulle mappen inte vara kvar, du har väl bara ominstallerat windows, inte formatterat hårddisken.

Men allt annat försvann?
Citera
2021-02-21, 12:07
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Till efter helgen. Vill komma i kontakt med Telia först. Det suger och sitta på telefon

Varför vill du komma i kontakt med Telia? De ger ingen support på datorer, endast felsökning fram till deras egen router. Därefter slutar deras ansvar för utrustningen du har bakom. Med tanke på att telefon (wifi) fungerar och TV så är problemet inte något för din ISP att lösa.
Citera
2021-02-21, 12:32
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Varför vill du komma i kontakt med Telia? De ger ingen support på datorer, endast felsökning fram till deras egen router. Därefter slutar deras ansvar för utrustningen du har bakom. Med tanke på att telefon (wifi) fungerar och TV så är problemet inte något för din ISP att lösa.

Därför att jag givetvis trodde att det var hos dom felet låg. Nu vet jag ju efter installation att felet var hos mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in