2021-02-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Allt det du listar sker även i andra länder så det verkar vara du som vill bo i en unik bubbla. Vi andra vet att inget har någnsin varit helt perfekt i Sverige och lär inte bli det heller..Men jävligt bra land ändå att bo och verka i.

Så, jag lever i en bubbla, när jag påvisar verkligheten för någon som anser att våldet skulle vara överdrivet?
Nu är det ju så, att vi inte bor i "andra länder", utan landet Sverige, och tråden handlar om just belastingar i Sverige, inte belastningar i Colombia eller Afganistan.

Att man inte tror att det blir stora konsekvenser i ett land, när volymen människor från andra kulturer blir för stor, är att leva i en bubbla, om något.
Citera
2021-02-21, 00:27
Medlem
Citat:
Allt det du listar sker även i andra länder så det verkar vara du som vill bo i en unik bubbla. Vi andra vet att inget har någnsin varit helt perfekt i Sverige och lär inte bli det heller..Men jävligt bra land ändå att bo och verka i.

Så du är nöjd o glad? Bor du i en trygg miljö?, Tjärnar bra? Har pengar mer än vad du behöver?

Utvecklingen ser inte bra ut.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Brottslighet_i_Sverige#:~:text=Antalet%20anm%C3%A4 lda%20brott%20har%20%C3%B6kat,15%20000%20brott%20p er%20%C3%A5r.
Citera
2021-02-21, 00:28
Medlem
[quote=Etttryggareland|74751627]
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833

Ja visst är det beklagligt att okunskapen är så omfattande. Massor av brott anmäls ej då man saknar tilltro till myndigheter och deras förmåga att lösa brott

Ja, precis.
Bara för att klankulturen blivit mer tydligare och ska öka ännu mer så tror man att klankulturer använder sig av rättspraxis nationellt eller på EU -nivå.

Om man inte bråkar om ett Kurdistan fritt från alla element utom Kurder.

Sedan finns Syrianer, Assyrier som kan vara födda i Turkiet fast det är en skymf att kalla dom det fast de geografiskt är därifrån..

Kurder hjälpte Turkarna vid Seifo och är inte heller några man tycker om.
Västerländsk kultur är mer avskyvärd.

Tur att dessa "rasifierade" minoriteter som bor i våra "utsatta områden " ändå lyckats stå ut med svensk, vit, rasism.

Sedan finns grupper i Iran som minns Assyrier med skräck.
Assyrier erövrade länder (presens gäller nog också) och fördriver andra folkgrupper som ett STOLT folk som är nästan lika världsbäst som Löfven.

Sahlin bilderberghoran sa ju att svenskarna har ju ingen kultur och är avundsjuka på invandrarnas inavel, könstympning, klanstyrning.... Underbar berikning.

Så den importerade kulturen från inavlade kusingiften,barnäktenskap,tvångsgifte,slaveri,köns tympning,islamism(scitzofreni, psykoser) Vad nu skillnaden är då de riktigt galna säkert är karismatiska imamer i hemländerna.

Psykvård noll Moskeer 100%
Citera
2021-02-21, 00:29
Medlem
Citat:
”Jävligt bra land att bo och verka i.” Inget illa menat men är man inte speciellt intelligent och inte heller påläst så är det ingen idé att uttala sig. Sverige är tvärt om ett av världens sämsta länder att verka i. EU’s högsta skatter i kombination med EU’s lägsta ekonomiska tillväxt efter Portugal, totalt urholkad sjuk/äldrevård, skyhög kriminalitet (Flest sprängningar i EU). Ja, det finns en anledning till att all bussiness flyr Sverige. Ditt påtalande tyder på att du inte ”verkar” i dethär landet, och du bor definitivt inte i ett område fyllt med invandrarna du vurmar för. Som mest så går du till ditt 7-16 jobb för att sen gå hem till datorn. Väx upp!
Citera
2021-02-21, 00:30
Medlem
Citat:
Så, jag lever i en bubbla, när jag påvisar verkligheten för någon som anser att våldet skulle vara överdrivet?
Nu är det ju så, att vi inte bor i "andra länder", utan landet Sverige, och tråden handlar om just belastingar i Sverige, inte belastningar i Colombia eller Afganistan.

Att man inte tror att det blir stora konsekvenser i ett land, när volymen människor från andra kulturer blir för stor, är att leva i en bubbla, om något.
Fast du jag bor i Stockholm och rör mig ofta mellan de olika stadsdelarna men ser eller hör ändå inget av det du drar upp. Klart problem finns men i det stora hela så är Sverige och Stockholm grymt bra plats att bo och verka i.
Citera
2021-02-21, 00:33
Medlem
Citat:
Fast du jag bor i Stockholm och rör mig ofta mellan de olika stadsdelarna men ser eller hör ändå inget av det du drar upp. Klart problem finns men i det stora hela så är Sverige och Stockholm grymt bra plats att bo och verka i.

Du lever i en bubbla...Det gör många i större städer, ingen förankring till verkligheten.
När de ska finna sig själva så åker de ut och kramar träd 😄
Citera
2021-02-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
Sverige är tvärt om ett av världens sämsta länder att verka i. EU’s högsta skatter i kombination med EU’s lägsta ekonomiska tillväxt efter Portugal, totalt urholkad sjuk/äldrevård, skyhög kriminalitet (Flest sprängningar i EU). Ja, det finns en anledning till att all bussiness flyr Sverige.
Varför sitter du och hittar på? Att Sverige skulle vara ett av de sämsta länderna att verka i har ingen sanningshalt alls i sig. Resten du skriver är mest blaj.
Citera
2021-02-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag förstår inte vad det är för fel som svensk att tycka och verka för ett stopp av invandring som utgör en social, kulturell eller ekonomisk belastning.

Ett exempel:
https://youtu.be/fKe7rpxqA6Q?t=174

Handlare runt om i landet struntar i var pengarna kommer ifrån. Invandrare utan jobb handlar ju ändå.
Det störta problemet är egentligen dom alla skitungar som hotar, rånar och tänder eld på bilar.
Dom har landet inte lyckats stoppa och inte heller har man lyckats med att stoppa nyrekryteringen av nya skitungar.

Som sagt.
Många tjänar pengar på invandrare, oavsett om dom jobbar eller ej.
Men ett jävla orosmoment är många av dom. Tyvärr hamnar hat och ogillande även på dom som sköter sig och går till jobbet varje dag, kväll eller natt.
Dock har jag full förståelse för att man starkt ogillar alla dessa kriminella skitungar. Men varför ska hårt arbetande människor få skit ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-02-21 kl. 00:39.
Citera
Medlem
Citat:

Ok. Så för att du personligen inte upplevt en gruppvåldtäkt, bevittnat någon som blivit skjuten eller blivit förnedringsrånad så betyder det då, att detta inte händer, runt om i landet? Vi ska alltså inte lyssna på de som faktiskt råkat ut för detta, och är konstant rädda, efterssom DU inte upplevt något?

Samhället är tryggt, efterssom det är utifrån dina personliga upplevelser vi ska se samhället? Ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Du lever i en bubbla...Det gör många i större städer, ingen förankring till verkligheten.
Medan du lever i en skogskoja och har koll på hur hemskt och farligt det är i en storstad du aldrig har varit i? OKEY..
Citera
2021-02-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jimmie skulle kunna twittra om att köttbullarna är goda och hans politikerkollegor skulle rasa över det också och ifrågasätta varför han inte äter veganska köttbullar.

Just nu har hela vänsterblocket med ledning av S gått in för att smutskasta SD så mycket det bara går. Lövet sa att det var taktiken till förra valet och man kommer köra vidare på samma linje. Allt som kan vändas till något negativt om SD ska tas upp på bästa plats i all media som dessutom gladeligen jobbar åt samma håll.

Ja, Jimmie har rätt då invandringen kostar mer än vad den ger tillbaka.

Det spelar ingen roll längre vilka kampanjer de gör mot Sverigedemokraterna, folk har börjat få nog av berikningen och Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti i valet eftersom han har rätt med allt han säger.
Citera
2021-02-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ok. Så för att du personligen inte upplevt en gruppvåldtäkt, bevittnat någon som blivit skjuten eller blivit förnedringsrånad så betyder det då, att detta inte händer, runt om i landet?

Klart att det händer skitsaker även i Sverige, men det gör det ju i alla andra länder också! Varför tycker du Sverige ska vara unikt och helt fritt från problem? Du och dina SD vänner är inte realister för även med 1 miljon poliser och övervakningskameror i varje knut skulle ändå alltid några råka ut för brott och övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in