2021-02-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Hur hamnade vi här? Varför detta prat om sexköp.

Till männen säger jag: Klipp er och skaffa er ett välavlönat jobb så kanske ni blir eftertraktade. Sitt inte hemma och runka till någon tio år yngre än vad ni själva är.

Till kvinnorna säger jag: Dröm inte efter den perfekte. Vid 35 måste ni ta vem som helst i alla fall och hade ni valt en åtta av tio när ni var 27 hade ni sluppit gänga er med en femma av tio nu.

Bistra sanningen. Fast jag förstår männen. Runka till någon i ens egen ålder när man är 35+ blir utdraget och smärtsamt.
Citera
2021-02-20, 21:53
Medlem
När mannen blir 35+ orkar man inte med kvinnor, känner många män som känner så och är singlar. Trots flera är miljonärer, långa, bra utbildning osv. Tror den skeva miljön på nätdejting gör att det blir så bland annat.

Känner ialf två manliga singlar som är ekonomiskt oberoende, har 25k i mån utan att göra nåt, båda är strax efter 40 och varit singlar i 10+ år. De orkar inte ens logga in på tinder längre, var flera år sen.
Senast redigerad av Softa2020 2021-02-20 kl. 21:56.
Citera
2021-02-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softa2020
När mannen blir 35+ orkar man inte med kvinnor, känner många män som känner så och är singlar. Trots flera är miljonärer, långa, bra utbildning osv. Tror den skeva miljön på nätdejting gör att det blir så bland annat.

Känner ialf två manliga singlar som är ekonomiskt oberoende, har 25k i mån utan att göra nåt, båda är strax efter 40 och varit singlar i 10+ år. De orkar inte ens logga in på tinder längre, var flera år sen.

Ja, kvinnor är jobbiga. Paranoida. Självupptagna. De måste vara unga och vackra för att man överhuvudtaget ska orka befatta sig med dem.
Citera
2021-02-20, 23:26
Medlem
Gronladans avatar
Svagare män har i alla tider ratats bort av kvinnor, det är inget nytt med det, och det är helt normalt. Ingen ”feminism” har hjärntvättat någon, det är en enkel scapegoat-hypotes för män som vet att de är förlorade. De männen har historiskt sett ändå fyllt en funktion, som att exempelvis offra sig för stammens välbefinnande och fortsatta existens. I dagens moderna samhälle är offringen överflödig, och det ”ser därför ut” som att många män är ensamma och att det skulle vara något fel på det. Det stämmer dock ej historiskt.
Citera
2021-02-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, inte 60-90% av alla prostituerade utan 60-90% av tillfrågade prostituerade i Zimbabwe (eller vilket land det nu var).

Det är fullständigt skrattretande att ta den studien du hänvisar till och applicera den på all världens prostitution. Jag har redan sagt det tre gånger nu. Hur många gånger till ska jag behöva säga det innan du fattar? Det är ingen idé att du tjatar mer om den studien för den är värdelös i sammanhanget. Läs på om urvalsbias.

Man kan också fråga sig varför du tycker att människor som någon gång utsatts för övergrepp ska omyndigförklaras.

Vi diskuterar två olika studier nu.
Citera
2021-02-21, 00:29
Medlem
Citat:
Nope, alla kvinnor tar betalt för sex i någon form. Det är kopplat till deras hypergami. Ja, de kan vara kåta, men det är mannen som betalar bäst som hon belönar med sex. Att sälja sex är i princip hela deras natur. För skydd, trygghet, överlevnad, resurser osv. Äktenskap t ex är ju en form av sexarbete. Som man får man oftast inte gifta sig om man saknar jobb t ex. Medan kvinnor kan göra det utan problem, därför att kvinnans värde (sex, barn) inte påverkas av om hon har ett jobb eller inte. Mannens värde är dock helt beroende på huruvida han kan bidra med skydd, trygghet och försörjning. En man som inte kan det får inte gifta sig.

Det är lite mer komplicerat än bara "ligga för pengar". Svårt för dig att förstå naturligtvis, som endast klarar av att se saker och ting i svart och vitt, av eller på, antingen eller osv samt saknar förståelse för människans natur. Men tänk några varv på detta så kommer du inse att hela kvinnors existens mer eller mindre går ut på att sälja sex till ett så högt pris som de kan. Och mäns hela existens går i princip ut på att köpa.

Vem är det som har ett svart/vitt tänkande här? Jo, du Apan, som inte kan se och förstå att det finns massor med kvinnor som har sex för att de älskar sex, älskar sin partner och vill ligga med sin partner. Eller för att bli med barn. Eller för att få närhet och ömhet. Eller som självskadebeteende. Eller för att de tror att partnern "förväntar" sig sex. Eller har sex för "husfridens skull". Osv. osv.

Men du tror att kvinnor bara ligger för att mannen vill det och det kvinnan får ut av det är pengar, status eller försörjning. Du har så fel, så fel Apan.
Citera
2021-02-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Det Amnesty förespråkar är en avkriminalisering. Det betyder att polisen inte längre ska kunna spana på kvinnors känsloliv, sexliv och privatliv för att utreda om sex byts mot pengar.

Det beror på att polisen kan tvinga sig på kvinnors sexliv med våld som leder till kränkande spaning och övervakning av kvinnors känsloliv och privatliv.

Därför är polisen fel organisation att övervaka prostitution. De tvingar sig på kvinnor med våld.

Ja och här håller jag verkligen med Amnesty. Absolut.

Som sagt: jag är kluven till lagen, då jag ser att den har en god intention, men att den goda intentionen kanske inte blir så god i slutändan. Samtidigt vill jag ju att sexköpare som köper sex helt oaktsamt (dvs. går till prostituerade som inte alls har i yrket att göra, tex. de som utsatts för sexuella övergrepp som barn) ska åka dit. Det är svårt det där. Ingen helt lätt fråga.
Citera
2021-02-21, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Ja, kvinnor är jobbiga. Paranoida. Självupptagna. De måste vara unga och vackra för att man överhuvudtaget ska orka befatta sig med dem.

Kvinnor är iof. inte en och samma organism. Det finns lika många olika sätt att vara på som det finns kvinnor. Du har träffat på fel kvinnor helt enkelt.
Citera
2021-02-21, 00:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi diskuterar två olika studier nu.

Om det är den du länkade häromdagen så är det samma.
Citera
2021-02-21, 00:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja och här håller jag verkligen med Amnesty. Absolut.

Som sagt: jag är kluven till lagen, då jag ser att den har en god intention, men att den goda intentionen kanske inte blir så god i slutändan. Samtidigt vill jag ju att sexköpare som köper sex helt oaktsamt (dvs. går till prostituerade som inte alls har i yrket att göra, tex. de som utsatts för sexuella övergrepp som barn) ska åka dit. Det är svårt det där. Ingen helt lätt fråga.

Så om man har blivit utsatt för övergrepp som barn kan man inte sedan som vuxen sälja sex av fri vilja?
Citera
2021-02-21, 00:55
Medlem
Citat:
Om det är den du länkade häromdagen så är det samma.

Jag länkade två olika studier.
Citera
2021-02-21, 00:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vem är det som har ett svart/vitt tänkande här? Jo, du Apan, som inte kan se och förstå att det finns massor med kvinnor som har sex för att de älskar sex, älskar sin partner och vill ligga med sin partner. Eller för att bli med barn. Eller för att få närhet och ömhet. Eller som självskadebeteende. Eller för att de tror att partnern "förväntar" sig sex. Eller har sex för "husfridens skull". Osv. osv.

Men du tror att kvinnor bara ligger för att mannen vill det och det kvinnan får ut av det är pengar, status eller försörjning. Du har så fel, så fel Apan.

Nej, det tror jag inte. Att du uppfattar det så beror på att du inte klarar av att tolka något jag säger annat än i svart och vitt.

Det är som att prata med ett barn.

Kvinnor kan ha sex av de anledningar du nämner, JA. Det betyder inte att de ger bort sex gratis. Det är fortfarande den/de män som betalar högst som hon belönar med sex.

Lär dig att tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in