2021-02-21, 00:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Vad hette KL som ogift? Lilja kommer väl från Henrik? Är hon uppväxt i Stockholm? Hon nämnde att hennes föräldrar döpte vägnamnen i Långvind, så det huset måste ju hennes föräldrar ägt sen mycket lång tid tillbaka. Mamma/pappa från Hälsingland?
Karin är född Lilja men var väl för ”fin” av sig för att ta Olsson som efternamn. HOL tog dubbelt efternamn i stället.
Karin eller hennes föräldrar har ingen som helst koppling till Hälsingland där stugan finns. Föräldrarna är födda i Lappland, mamman Eivor i Jukkasjärvi 1936 .
Karin säger själv i fupen. ”Mina föräldrar var inte jätterika eh (skratt) det var två gruvarbetarfamiljer från Kiruna men dom var väldigt, väldigt smarta och duktiga och skapade sig en hygglig förmögenhet.”

Karin är född i Eskilstuna som ett av två barn, Karins syster Pia var 10 år äldre, hon dog 2019.
Systrarna var inte vänner. Karin misshandlade Pia också och hon var rädd för Karin.
Efter Karins gymnasiestudier gjorde Karin ett utbytesår i Frankrike och efter det började hon studera juridik i Uppsala. I samband med det flyttade båda föräldrarna med Karin till Uppsala.

Fritidshuset i Långvind byggdes 1980, det år Karin fyllde 12 år. Karin är född 1968-11-30.
Men om det byggdes av Karins föräldrar vet jag inte, men i fupen står att Karins föräldrar köpte det så det kan vara senare än 1980 dom köpte det.
Långvind är alltså inte Karins föräldragård eller barndomshem. LÖGN!

HOl köpte det huset av Karins föräldrar 2008-03-12 för 1.950.000 kr genom sitt bolag.
Några år senare köpte Karin och HOL Långvind tillsammans som vardera hälftenägare.

Det är ett fritidshus men självklart måste Karin göra det till något annat för att få medlidande.
Karin ljuger väldigt mycket om den här stugan. Den ska vara värd över 10 miljoner enligt henne. Stugan blev såld 24 april 2020 för 1.850.000 kr. Bra långt från 10 mille.

Så här såg stugan ut när den såldes i april 2020.
https://tedeborg.com/wwwdocs/_sites_media/files/3/Strandstigen.pdf

Undrar var den jättelika altanen är som Karin berättar om under rättegången som finns på youtube? https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WiiQvcF6LReO545Ba8Ri8O8u

Karin ägde bara halva stugan, HOL ägde halva men han har nog inte varit där sedan 2013 av vad jag kan utläsa av fupen.
Men det är han som står för alla kostnader för det och har gjort i alla år. Betalar för ett hus han inte kan/vill nyttja för varken han eller barnen vill träffa på Karin där.

Det som hände 2013 var att Karin kom dit när HOL var där med barnen. Karin slår en vinflaska i huvudet på HOL och skär sig sedan själv med den trasiga flaskan och ringer och anmäler HOL för misshandel. Hon gör det framför barnen.
HOL blir anhållen och Karin försvinner med barnen. När barnen hittas kan dom berätta sanningen och HOL släpps. Det var en av många falska anmälningar mot HOL som Karin har gjort.

Från Booli
Strandstigen 8 såld för 1 850 000 kr
Såld eller borttagen 2020-05-15
Byggår 1980 Bostadsyta 80 m² Tomt storlek 1510 m²
https://www.booli.se/bostad/1922900

PL är systern Pia. Hon dog 2019.
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Testamentet EL skrev i nov 2011 samt ett tillägg i dec 2011 är ganska omfattande och för PLs del stipulerar det att hon måste genomgå rehab för att få ut något utöver laglotten. KL ska bli kompenserad i samma utsträckning som PL. 100.000 kr skulle KL & HOL få som ersättning för att elen var undermålig i sommarstugan. Osv osv. Om inte PL genomför alla de saker EL skriver i testamentet så ska pengarna gå till barnbarnen.

Tycker ändå att en gammal människa ska få ställa krav på sina barn i ett testamente som EL gör här. Det är ju ändå hennes pengar. EL befarade säkert att PL skulle supa upp arvet. Vilket hon säkert fick rätt i då PL hade skulder på max 200.000 kr 2012. Skulderna hade vuxit till 750.000 kr när PL avled tidigare i år.

Hur fördelningen av arvet föll ut vet bara de inblandade.
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Alla Karin-fans som hävdar att du ljuger och det ena o det andra.
Då får de väl lägga fram lite bevis som visar att du har fel.
Jag kan redan säga nu att du till skillnad från de hysteriska fansen har belägg för dina påstående iallfall.

Timeout , jag är lite nyfiken på om det finns någon mer info om KLs föräldrar i materialet som du har tillgång till ?

Att föräldrar flyttar med sin gifta dotter när hon börjar universitet 🤔. Man ska inte glömma att vid denna tidpunkt fick hennes syster Pia en son. Men trots det väljer föräldrarna att flytta med KL.
Märklig prioritering av KLs föräldrar.

Enligt HOL så hade mamman varit orolig för KLs drickande innan hon dog.
Men trots det så ställer mamman bara krav på att pia ska genomgå rehab för att få hela arvet i sitt testamentet.
Man kan förstå varför systrarnas relation inte var bra.

Jag känner att föräldrarna har en stor skuld att KL blivit som hon är.
Mycket märklig familj.
Senast redigerad av Timeout 2021-02-21 kl. 00:36.
Citera
2021-02-21, 12:54
Avslutad
Har lyssnat igenom lite av ljudinspelningarna från förhören och konstaterat att den man som var med Karin den gången jag träffade dom vid piren nedanför Karins fd stuga var Sture. Nämnde vid tidigt inlägg att det var en okänd man, men hade glömt namnet , klarnade när Cecilia nämnde hans namn.

Han verkar dock inte ha kallats till förhör ? Han sa inte mycket.

Men jösses, det jag minns av Karin är absolut inte den Karin man hör i förhören, verkar ha gått utför ordentligt på några år.

Det var verkligen en slump att Cecilia och Karin lärde känna varandra, hade inte Cecilia fått mens hade hon nog inte blivit inblandad ?
Citera
2021-02-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin är född Lilja men var väl för ”fin” av sig för att ta Olsson som efternamn. HOL tog dubbelt efternamn i stället.
Karin eller hennes föräldrar har ingen som helst koppling till Hälsingland där stugan finns. Föräldrarna är födda i Lappland, mamman Eivor i Jukkasjärvi 1936 .
Karin säger själv i fupen. ”Mina föräldrar var inte jätterika eh (skratt) det var två gruvarbetarfamiljer från Kiruna men dom var väldigt, väldigt smarta och duktiga och skapade sig en hygglig förmögenhet.”

Karin är född i Eskilstuna som ett av två barn, Karins syster Pia var 10 år äldre, hon dog 2019.
Systrarna var inte vänner. Karin misshandlade Pia också och hon var rädd för Karin.
Efter Karins gymnasiestudier gjorde Karin ett utbytesår i Frankrike och efter det började hon studera juridik i Uppsala. I samband med det flyttade båda föräldrarna med Karin till Uppsala.

Fritidshuset i Långvind byggdes 1980, det år Karin fyllde 12 år. Karin är född 1968-11-30.
Men om det byggdes av Karins föräldrar vet jag inte, men i fupen står att Karins föräldrar köpte det så det kan vara senare än 1980 dom köpte det.
Långvind är alltså inte Karins föräldragård eller barndomshem. LÖGN!

HOl köpte det huset av Karins föräldrar 2008-03-12 för 1.950.000 kr genom sitt bolag.
Några år senare köpte Karin och HOL Långvind tillsammans som vardera hälftenägare.

Det är ett fritidshus men självklart måste Karin göra det till något annat för att få medlidande.
Karin ljuger väldigt mycket om den här stugan. Den ska vara värd över 10 miljoner enligt henne. Stugan blev såld 24 april 2020 för 1.850.000 kr. Bra långt från 10 mille.

Så här såg stugan ut när den såldes i april 2020.
https://tedeborg.com/wwwdocs/_sites_media/files/3/Strandstigen.pdf

Undrar var den jättelika altanen är som Karin berättar om under rättegången som finns på youtube? https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WiiQvcF6LReO545Ba8Ri8O8u

Karin ägde bara halva stugan, HOL ägde halva men han har nog inte varit där sedan 2013 av vad jag kan utläsa av fupen.
Men det är han som står för alla kostnader för det och har gjort i alla år. Betalar för ett hus han inte kan/vill nyttja för varken han eller barnen vill träffa på Karin där.

Det som hände 2013 var att Karin kom dit när HOL var där med barnen. Karin slår en vinflaska i huvudet på HOL och skär sig sedan själv med den trasiga flaskan och ringer och anmäler HOL för misshandel. Hon gör det framför barnen.
HOL blir anhållen och Karin försvinner med barnen. När barnen hittas kan dom berätta sanningen och HOL släpps. Det var en av många falska anmälningar mot HOL som Karin har gjort.

Från Booli
Strandstigen 8 såld för 1 850 000 kr
Såld eller borttagen 2020-05-15
Byggår 1980 Bostadsyta 80 m² Tomt storlek 1510 m²
https://www.booli.se/bostad/1922900

PL är systern Pia. Hon dog 2019.
Det står en del om föräldrarna i FUP. Jag har för mig att pappan var ingeniör och mamman var engagerad i kvinnorättsfrågor. Yrke på henne kommer jag inte ihåg. Någon skugga verkar iallafall inte ha tryckts falla på dom. Så det var nog inte något fel på den familjen fick man uppfattningen om när man läste om dom. Så lite konstigt att barnen spårade ur båda två pga alkoholen.
Citera
2021-02-21, 19:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Har lyssnat igenom lite av ljudinspelningarna från förhören och konstaterat att den man som var med Karin den gången jag träffade dom vid piren nedanför Karins fd stuga var Sture. Nämnde vid tidigt inlägg att det var en okänd man, men hade glömt namnet , klarnade när Cecilia nämnde hans namn.

Han verkar dock inte ha kallats till förhör ? Han sa inte mycket.

Men jösses, det jag minns av Karin är absolut inte den Karin man hör i förhören, verkar ha gått utför ordentligt på några år.

Det var verkligen en slump att Cecilia och Karin lärde känna varandra, hade inte Cecilia fått mens hade hon nog inte blivit inblandad ?
Sture är förhörd. Det finns 2 förhör med honom i Aktbil 366. Sidan 140 och 148.
https://docdro.id/Hg6ecRM 2020-10-08

Han är ingen långvarig vän till Karin eller nära vän. Han är ledare för sonens hockeylag.
Han kör Karin till Långvind och stannar där över helgen innan han fortsätter vidare norrut till sin släkt i Dalarna.

Karin babblar i förhören som en taktik för att snurra upp rätten. Det är inte hennes verkliga jag. Hon spelar. Men utför har det gått och alkoholen och något annat psykiskt ligger bakom.

Lite utdrag från förhör i fup aktbilaga 366.
Sture uppger att när han nu i efterhand har funderat kring vad som egentligen har hänt så tror han att Karin egentligen har projicerat sina bekymmer på hennes ex-man, som om det var han som hade de bekymren.
Sture tror nämligen att Karin har lite "problem med drickat". I vissa telefonsamtal Sture haft med Karin har han känt att hon inte varit helt nykter. Hon har talat sluddrigt och det har varit surrigt överhuvudtaget. Hon har velat kasta lite skit på sin ex-man. Den känslan fick Sture.
----------------
Sture ombeds att berätta mer om resan till Långvind och om helgen i Långvind.
Karin frågade om Sture ville åka med upp till Långvind. Stures känsla var att hon ville ha skjuts dit eftersom den hon bodde inneboende hos, Henrik skulle komma upp till Långvind senare under veckan. Sture tyckte det kunde vara trevligt eftersom han ändå skulle till Dalarna.
----------------
Sture ombeds berätta vad som hände i Långvind, om det var det något speciellt som skedde?
Sture informeras om att Inger i förhör har nämnt att han uttryckt för henne att det blev lite stökigt i Långvind efter att hon hade lämnat Karins hus.
Ja precis, det vart väl lite… Sture tror att det blev lite av en överraskning för Karin att Ömer var med. Ömer hade väl några problem eftersom han hade en kontaktperson i Cecilia. Det var i alla fall det som sades, att Cecilia var hans kontaktperson.
Karin och Ömer kilade väl inte ihop sig riktigt. Stures känsla var att Karin inte var så glad över att Ömer var där.
Sture pratade en hel del med Ömer och försökte hålla det lite lugnt. Karin uttryckte bl.a. till Ömer "när du är här ska du hålla dig lugn, här är det jag som bestämmer".
Sture säger att som 18-åring förstår man väl det, om man är och hälsar på hos någon så bestämmer den. Karin var väldigt tydlig mot Ömer, hon ville liksom markera hierarkin. Det var bara mot honom
Karin betedde sig så. Ömer drog sig därför undan. Han var inte utåtagerande på något sätt.
----------------
Sture tillfrågas om det var något annat som hände i Långvind.
Sture säger att han inte tycker det. Det var inget speciellt vad han kan dra sig till minnes.
FL påtalar för Sture att det framkommit uppgifter i utredningen om att Karin ska ha varit aggressiv och utåtagerande mot honom.
Sture säger att så var fallet. Han har ju träffat Karin vid ytterligare tillfällen efter Långvind och det verkar som hon snedtänder lite när hon dricker alkohol, eller om hon tar något annat.
Det var ingen större grej i alla fall det som hände i Långvind.
Sture uppger att Karin satte en armbåge i magen på honom. Han vet inte varför hon gjorde det. Hon bara gjorde det. Det föregicks inte av något. Möjligtvis att Sture sa något i stil med "du kan väl vara lite schysst mot Ömer". Sture sa till Karin: "sluta med det där för det gör ont".
Sture vet att det brukar vara väldigt avväpnande om man lugnt och fint säger så, istället för att bli arg tillbaka. Karin lade ner direkt när Sture sa åt henne att sluta. Det var väl kanske en markering från hennes sida säger Sture.
Sture upplevde inte att Karin drack mycket innan incidenten med armbågen, men han tillägger samtidigt att hon kan ha gjort det ändå, det är ju ganska lätt att smyga i sig om man vill det.
Sture uppfattar Karin som att hon blir dum när hon dricker.
------------------
Efter Långvind har Sture träffat Karin vid två tillfällen. Bägge gångerna har varit hemma hos Karin i Sickla. Karin är inneboende hos en person, Henrik, som bor där. Henrik har varit med vid bägge tillfällena.
Bägge gångerna har det blivit lite stökigt. Inget bråk men väldigt kraftigt tryck. Karin sa bl.a. "ni ska hålla käften, ni ska inte prata med varandra om mig".
Första tillfället var i samband med Karins 50-årsfirande, november 2018. Hon fyllde alldeles innan Sture fyllde 60 år, därför minns han det.
Förutom Sture, Karin, Henrik så kom Micke från Enånger dit. Han kom dit som en överraskning.
Det var en middag för Karin, eftersom hon fyllt 50 år. Det var Henrik som lagade maten och skötte allting. Det var som en vanlig middag och vi satt och pratade och drack väl en del.
Karin blev hetsig och otrevlig. Inte så att hon slogs men hon hade en otrevlig ton mot oss alla.
Sture tänkte inte så mycket mer på det, det är väl sånt som händer. Sture åkte hem och sov.

Sedan hördes Sture och Karin av, det var ganska glest mellan varven. På vårkanten 2019, i april, blev Sture hembjuden på middag av Karin en gång till. Det vara bara Karin, Sture och Henrik (som Karin är inneboende hos) med vid det här tillfället. Då blev det likadant igen.
Sture åkte hem väldigt tidigt. Han kände att han inte ville vara med om det här igen.
Karin blev otrevlig i tonen. Hon sa "jamen f-n ni fattar ingenting liksom, ni fattar inte hur jag har det osv", lite självömkande. Hon sa att vi var dumma i huvudet, hon blev lite fylledum.

Från fup sidan 149
Berätta hur du fick reda på att Ömer fått en örfil.
Ömer kom till Cecilia och sa att han hade fått en örfil. Sture och Cecilia satt då och pratade på altanen. Sture tror att detta var på söndagen. Ömer hade kommit ut på altanen och sagt att Karin var arg och att han hade fått en örfil.
Sture hade sedan försökt att prata med Karin och då sagt att detta inte var rätt sätt att hjälpa Ömer. Sture sa åt henne att hon skulle vara schysst mot honom. Sture minns inte hur Karin svarade på detta.
Karin blir aggressiv då hon dricker, detta var första gången Sture märkte det. Vid detta tillfälle hade det druckits öl och vin. Karin blir "fylledum" när hon dricker, otrevlig och aggressiv.
Vad var anledningen till att detta hände?
Sture tror att Karin helt enkelt var arg för att Ömer var där.
----------------
Ömer har berättat för oss att du presenterades som en livvakt åt Karin. Är det något du känner igen?
Sture känner inte igen det, det var inget som nämndes för honom. Sture har inte heller hört av varken Cecilia eller Karin att ha skulle ha funnits där för att ge skydd åt Karin. Det pratades inte om Karin skulle ha behövt skydd uppe i Långvind eller om att hon var orolig för något.
------------------
Allt är som vanligt. Karin super och blir våldsam och otrevlig.
Men hon totalvägrar att erkänna att hon är alkoholist.

Karin ljuger ofta om att hon har livvakt och Sture hade inte ens hört talas om att hon kallade honom det. Allt för att framställa sig själv som hotad. Jävla OFFERKOFTA
Citera
2021-02-21, 20:02
Medlem
Jofs avatar
Det verkar finnas mycket aggressivitet gentemot KL bland många i denna tråd.

Men hon förtjänar liksom andra åtalade en objektiv bedömning. Den får hon inte här. Men i rätten.
Jag tror man kommer att väga in hennes kognitiva handikapp när man tar ställning till hennes fall.
Citera
2021-02-21, 21:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det står en del om föräldrarna i FUP. Jag har för mig att pappan var ingeniör och mamman var engagerad i kvinnorättsfrågor. Yrke på henne kommer jag inte ihåg. Någon skugga verkar iallafall inte ha tryckts falla på dom. Så det var nog inte något fel på den familjen fick man uppfattningen om när man läste om dom. Så lite konstigt att barnen spårade ur båda två pga alkoholen.
Ja pappan var gymnasieingenjör och mamman var en rätt känd kvinnorättskämpe.
Hon finns på wikipedia. https://sv.wikipedia.org/wiki/Eivor_Lilja
Mammans bakgrund kan kanske bero på att hon föddes uä, utom äktenskapet, och fick troligen heta oäkting då hon föddes 1936. Hon fick nog kämpa en hel del mot fördomar därav hennes yrkesval.

Nej ingen skugga ska falla på dom men deras gener passade tydligen inte så bra ihop då båda döttrarna blev alkoholister. Någon missbruk hos föräldrarna verkar inte finnas.

Men att Karins syster Pia sägs ha blivit utslängd när hon var 18 år och Karin var 8 år är underligt.
Även mammans testamente talar tydligt om systerns missbruk.

Sen det här som kate88 står frågande till.
"Att föräldrar flyttar med sin gifta dotter när hon börjar universitet 🤔. Man ska inte glömma att vid denna tidpunkt fick hennes syster Pia en son. Men trots det väljer föräldrarna att flytta med KL.
Märklig prioritering av KLs föräldrar."

Föräldrarna bor i Eskilstuna när Karin börjar universitetet i Uppsala och dom flyttar dit. När Karin flyttar till Stockholm flyttar dom efter.
Var det på något vis för att försöka förhindra att Karin gick samma väg som systern Pia?
Blev Karin för mycket curlad av sina föräldrar?

Mamman reste mycket i sitt jobb och Karin kom att stå sin pappa väldigt nära.
I fupen finns lite om Karin och mamman.

"Johan berättar att alla Karins gamla vänner har brutit med henne. Bland annat två killar som bor ute på Dalarö. Den ene heter Jocke. Johan kommer inte ihåg vad den andre killen heter, men de två var jättenära kompisar med Karin.
Johan vet att även de bröt med Karin efter några år, efter att Johan hade brutit med henne.
De två killarna umgås nu jättemycket med Henrik.
Det är flera av Karins kompisar som har brutit med henne, men fortfarande umgås med Henrik.

De hyrde ställe på Dalarö några somrar och därifrån har Johan hört från Karins tjejkompisar som var med då, att Karin fick utbrott där i trädgården och kallade sin mamma för hora och hon kastade porslin och var helt oregerlig."

Karins mamma Eivor uttryckte någon gång under 2011 oro för Karins drickande och HOL var lika orolig och det ledde ju till interventionen 2012.

Vittnet Silvia berättar.
Jag har träffat många av Karins tidigare nära vänner som har berättat vad hon skickat till dem på fyllan. Det är nedvärderande och hotfulla sms.
Vi hade middag med Claes och Joakim, ett par, och en annan man som jag inte minns namnet på. De var väldigt nära vänner till Karin och de hade intervention med Karin i syfte att hjälpa henne.
Det var precis innan hon skulle separera, för att få henne att inse sitt alkoholmissbruk. Då började Karin skicka extremt vidriga sms till dem så de blev jätteledsna och bröt med henne.
Så alla har ju brutit med henne och alla står ju på Henriks sida och det är inte för att Henrik är manipulativ. Det beror bara på Karins beteende.

Alltså vad är det för fel på Karin? Det är ju inte bara alkoholmissbruk.
Stroken använder hon som en orsak till hennes balansproblem när hon är på fyllan och mycket annat.

Hon hade precis allt och nu är det helt borta.
Alla som hon har skadat på vägen dit hon är nu, är väldigt många.
Jag tror inte att hon någonsin kommer att kunna reparera någonting, för det här har pågått för länge och hon är för skadad.

Jag är både förundrad, fascinerad och blir förbannad när jag läser om allt Karin har ställt till med under åren. Det är så tragiskt alltihop. Varför blev hon så här???
Citera
2021-02-21, 21:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det verkar finnas mycket aggressivitet gentemot KL bland många i denna tråd.

Men hon förtjänar liksom andra åtalade en objektiv bedömning. Den får hon inte här. Men i rätten.
Jag tror man kommer att väga in hennes kognitiva handikapp när man tar ställning till hennes fall.
Har du missat att Karin blev dömd till 14 års fängelse?
Vilket kognitivt handikapp har hon? Inget som har kommit fram i varken fup eller rätten.
Hon har blivit bedömd i rätten och dom ser igenom hennes spel och det blir så tydligt när man läser om avlyssningar och encron i fuparna med.

Att folk blir förbannade när dom läser om hur en kvinna har plågat sin omgivning i så många år är absolut inte konstigt. Är det mer synd om Karin för att hon är kvinna?
Jag själv blir lika förbannad om jag läser om en man som har begått vidriga brott.

Ta och lyssna på några inspelningar från rätten så kanske du förstår bättre.
Karin spelar ett spel och babblar och ljuger om allt vilket vittnen och bevisningen kan påvisa.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WiiQvcF6LReO545Ba8Ri8O8u
Senast redigerad av Timeout 2021-02-21 kl. 21:23.
Citera
2021-02-21, 21:37
Medlem
Citat:
Vilket kognitivt handikapp har hon? Inget som har kommit fram i varken fup eller rätten.
Hon har blivit bedömd i rätten och dom ser igenom hennes spel och det blir så tydligt när man läser om avlyssningar och encron i fuparna med.

Att folk blir förbannade när dom läser om hur en kvinna har plågat sin omgivning i så många år är absolut inte konstigt. Är det mer synd om Karin för att hon är kvinna?
Jag själv blir lika förbannad om jag läser om en man som har begått vidriga brott.

Karin spelar ett spel och babblar och ljuger om allt vilket vittnen och bevisningen kan påvisa.

Du har helt rätt i din bedömning gällande KL.
Att en psykopat upprör är knappast något att höja på ögonbryna för.

Timeout: Vet du vem den i rättssalen omtalade Staffan B är?
Tack för all din initierade info här i tråden!
Citera
2021-02-21, 22:13
Medlem
grenyans avatar
Hej,

Länken till FUP från hösten 2020 funkar inte längre, någon som har en ny länk?

Är det någon som har en bild på Mikael Rönnkvist som hade kunnat lägga upp det här?
Citera
2021-02-21, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja. Vad är hennes "kognitiva handikapp" som upprepas gång efter annan.
Förut var det hjärnblödning hon surfade på i tråden.

Hon har liksom genomgått en RPU och har inte fått fängelseförbud - det vill säga att hon bedöms i veckor av ett team om hon var vid sina sinnens fulla bruk i tiden för gärningen och aktuellt bedömningstillfälle.

Att däremot ha en p-störning förhindrar inte placering, för nåt måtte vara fel på henne som hon bete sig. Stalkar, är helt besatt, slåss och försöker anstifta mord år ut och år in.
Övervägande kvinnligt klientel har tex BPD inom KV. Ihop med missbruksproblematik och tex Adhd.
Citera
2021-02-21, 22:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Du har helt rätt i din bedömning gällande KL.
Att en psykopat upprör är knappast något att höja på ögonbryna för.

Timeout: Vet du vem den i rättssalen omtalade Staffan B är?
Tack för all din initierade info här i tråden!
Antar att du menar Stefan B. Har inte lyssnat ikapp alla avsnitten nu så jag får återkomma om vem han är.
Men tror att det kan vara någon som HOL känner och Karin har gjort om honom till någon som är livsfarlig som vanligt. Stackars Sture var ju hennes livvakt enligt henne. Han visste inget om det.
Hon ljuger ihop historier om alla, den ena historien värre än andra. Mytoman!

Stefan B:s förhör finns inte i fupen vad jag kan se, men omnämnd.
Vore han så farlig som Karin framställer det i fupen så hade han garanterat varit förhörd men det finns inget förhör med honom i fupen vad jag kan hitta.
Det förhöret kanske hamnade i slasken för det var ointressant för målet då det var 2014.
Eller så har dom missat att lägga in det förhöret i fupen men det vore konstigt.

Det enda jag hittar som är i fupen från en Stefan är detta.
Stefan ringde till förhörsledare 2019-09-08, kl 16.54 och vill komplettera.
Angående lappen som satt på Henriks bil.
Stefan berättar att Henrik berättat om lappen och att Henrik skickat vidare telefonnumret och kontakten till Stefan.
Kontakten hade Henrik döpt till "Karin Torped" i sin telefon.
Stefan tittade i sin telefon innan han ringde till förhörsledaren.
Men telefonnumret var inte kvar i meddelandet.
Stefan säger att om polisen tittar i Henriks telefon så kanske kontakten finns där till "Karin Torped".

Det här är vad som finns i fupen om Stefan B.

HOL
Henrik Olsson Lilja uppger att han blev uppringd den 4 november av en Desirée Schein. Desirée berättade att hon just mottagit ett samtal från en Norsk journalist på Netteposten. Journalisten berättade att han stod där med en kvinna vid namn Karin Lilja som berättade att hon hade blivit våldtagen och slagen av en känd advokat och hon nämner då Henriks namn.
Under samtalet berättar Desirée att Karin Lilja ringt till Desirées chef Stefan Berggren den 8 oktober och hört sig för kom kontaktuppgifter till personer inom Hells Angels.
Henrik uppger att dessa uppgifter gör att han känner sig rädd. Han uppger att Karin, som är hans f.d hustru är sjuk och kapabel till det mesta.

HOL
Sedan kan jag väl tillägga, jag ska inte göra det alltför rörigt här, men jag tror det var i oktober 2014, så ringer Karin även till Stefan Berggren, som är hörd, och frågar om han har någon kontakt i någon… i undre världen? Jag vet inte om det uttrycktes som att det var Hell´s Angels eller liknande.

Anders Grop
Anders tillfrågas om han känner till vad som har hänt med Karins exman, advokat Henrik Olsson Lilja. Henrik Olsson Lilja blev skjuten i sin port på Norr Mälarstrand den 6 september. Anders säger att han såg om händelsen på teve. På fråga om han visste att det var Karins exman, svarar han ja, det tror han att han visste. På fråga om hur han visste det, svarar han att Henrik jobbar med en kompis till Anders, Stefan Berggren på Trivselhuset.

KL
KL: Eh, för så kan det också vara, jag vet inte hur din, den ska lägga fram det här. Men han är grovt planerad kriminell, umgås med kriminella. Eh mina barn har berättat att det är jävligt obehagligt för det kommer in en person och så beskriver ett av mina barn personen i detalj och det är Stefan Lillis Berggren. Och så kommer han in med sina livvakter och polisen har berättat för mig exakt vem han är, plus, att jag själv, (ohörbart) som inte vet nånting, har låtsats anlita honom för skitärenden.

KL
Karin tycker att polisen skall försöka rota lite grann, hon har ett namn på en av sveriges tyngsta och farligaste organiserade brottslingar som hon helst inte vill namnge. Han finns tillsammans med Henrik på ett nytaget foto från februari i Henriks lägenhet. Han heter Stefan Berggren även kallad Stefan "lillis" Berggren. Karin vet hur han är och hon kan förklara hur hon vet det.
Citera
2021-02-21, 22:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grenyan
Hej,

Länken till FUP från hösten 2020 funkar inte längre, någon som har en ny länk?

Är det någon som har en bild på Mikael Rönnkvist som hade kunnat lägga upp det här?
Någon bild på Mikael R har jag inte tillgång till men det finns några dåliga i fupen.
Här är länk till alla fupar och övriga bilagor.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in