2021-02-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nej, vill man veta vad ett politiskt parti vill ska man titta på hur de röstar i riksdagen. Det är enda sättet du kan hitta ren fakta på.

Varför vill du inte gå in och läsa själv?
Jag har läst flera olika motioner från riksdagen. Men om du menar att SD vill införa marknadshyror och helt ta bort turordningsreglerna stämmer inte det. Det har Åkesson nämligen svarat på flera gånger.
Citera
2021-02-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Japp, det vill jag ha. Det är inte på så sätt som du beskriver!

Du menar att det är dyrare att utbilda en invandrare i 5 år som sedan får arbete än vad en svenskfödd kostar från födseln tills denne kommer i arbete?

Nej, det får ta mig fan du visa fakta på i så fall, för det påståendet är ju helt absurt.
Citera
2021-02-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Du gillar fakta men vill inte redovisa någon alls?

Bara dina åsikter?
Jag har redovisat massa fakta i denna tråden.
Citera
2021-02-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är en annan fråga. Vill man hindra att pengar spenderas på invandring så måste man rikta in sig på uppehållstillstånd istället för medbogarskap.

Varför? Pengarna kommer från skattebetalarna ändå. Du kan väl inte tro att pengarna kommer från en outtömlig guldgruva?
Gränsen är stängd. Kvotflyktingar är vad Sverige är skyldiga att ta emot
Citera
2021-02-20, 23:32
Medlem
Citat:
Du menar att det är dyrare att utbilda en invandrare i 5 år som sedan får arbete än vad en svenskfödd kostar från födseln tills denne kommer i arbete?

Nej, det får ta mig fan du visa fakta på i så fall, för det påståendet är ju helt absurt.

Hmm, "som sen får jobb" skriver du.
WTF, de får inte jobb efter 5års utbildning.

https://www.svensktnaringsliv.se/sakomraden/arbetsmarknadspolitik/nio-ar-for-att-fa-ett-jobb_1002212.html

Har en dotter som inte är myndig ännu, hon har jobbat de senaste två åren för att kunna köpa de saker hon vill. Konstigt hon får jobb..
Citera
2021-02-20, 23:33
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Det är SD som förstört landet med alla sprängningar, hedersmord, gruppvåldtäkter, förnedrinsrån, våldsbejakande islamism, importerat mång-och barngiftemål och bilbränder?

Nej. Våldsbrott har ju minskat i över fyrtio år nu så vad menar du? Våldtäker ligger vi under EU-snittet trots en bredare definition och större villighet att anmäla?

Sprängningar och bilbränder kriminella interna uppgörelser är väl ändå att föredra framför den typen av våld vi hade fram till 90-talet och som drabbade vanliga människor i större utsträckning? DU lever ju säkrare än någonsin (om du inte är med i nåt kriminellt gäng).

Däremot har de hjärntvättat en massa idioter till den grad att Sverige upplevs som otryggt trots att det är så säkert och skapat en massa motsättningar/instabilitet.

Det här är bara fakta, du behöver inte gilla det men fakta bryr sig inte om du gillar det eller ej. Min frågeställning gick mest ut på varför de vill ta ett land och dess befolkning och helt göra om det till motsatsen till vad det alltid varit, mot det svenska folkets vilja. Och varför retoriken inte baseras i verkligheten, vem det är de försöker lura. Men tack för att du påminde mig. Lättlurade idioter naturligtvis.

"Gränsen är stängd" skrev någon precis. Detta i ett läge där svenskarna mentalt är helt förbi koncept som länder och gränser. Sinnessjukt.
Citera
2021-02-20, 23:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så vilken sådan avfolkningsort som nu fått migranter har får innovation och plus i finanserna? De är ju rena bidragsorter, kommunerna de ligger i lever på det kommunala utjämningssystemet.

Du kan inte rycka ut en enskild ort, det handlar om hela landets framtidsutsikter. Stagnation och tillbakagång eller tillväxt och goda framtidsutsikter.

Vi har en närmast 100% korrelation vad gäller att öppna länder går bättre än slutna länder.
Citera
2021-02-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. Våldsbrott har ju minskat i över fyrtio år nu så vad menar du? Våldtäker ligger vi under EU-snittet trots en bredare definition och större villighet att anmäla?

Sprängningar och bilbränder kriminella interna uppgörelser är väl ändå att föredra framför den typen av våld vi hade fram till 90-talet och som drabbade vanliga människor i större utsträckning? DU lever ju säkrare än någonsin (om du inte är med i nåt kriminellt gäng).

Däremot har de hjärntvättat en massa idioter till den grad att Sverige upplevs som otryggt trots att det är så säkert och skapat en massa motsättningar/instabilitet.

Det här är bara fakta, du behöver inte gilla det men fakta bryr sig inte om du gillar det eller ej. Min frågeställning gick mest ut på varför de vill ta ett land och dess befolkning och helt göra om det till motsatsen till vad det alltid varit, mot det svenska folkets vilja. Och varför retoriken inte baseras i verkligheten, vem det är de försöker lura. Men tack för att du påminde mig. Lättlurade idioter naturligtvis.

"Gränsen är stängd" skrev någon precis. Detta i ett läge där svenskarna mentalt är helt förbi koncept som länder och gränser. Sinnessjukt.

Skriv långa texter men ge länk på det du påstår.
Det du skriver är inte sant...

Här har du länk att prata emot.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Sweden
Senast redigerad av Sine-metu 2021-02-20 kl. 23:37.
Citera
2021-02-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Det är SD som förstört landet med alla sprängningar, hedersmord, gruppvåldtäkter, förnedrinsrån, våldsbejakande islamism, importerat mång-och barngiftemål och bilbränder?

Ironi framgår inte så självklart hur övertydlig man än är.
Citera
2021-02-20, 23:40
Medlem
Citat:
Jag har redovisat massa fakta i denna tråden.

Inte mot mig! Ska jag leta på allt du skrivit??
Du klarar inte ens av att visa ngt som stödjer det du skriver och hävdar...
Citera
2021-02-20, 23:41
Medlem
[quote=OdCaBo|74751433]Nej. Våldsbrott har ju minskat i över fyrtio år nu så vad menar du? Våldtäker ligger vi under EU-snittet trots en bredare definition och större villighet att anmäla?

Att du kallar mig en lättlurad idiot, samtidigt som du bevisar att du lever på en annan planet där man absolut inte har snappat upp hur otryggt Sverige blivit, är obeskrivligt naivt. Visa mig var dessa siffror finns att hitta från något år, vilket som helst från 80-90 talet.

Vi har i snitt 1 skjutning om dagen i Sverige.
450 IS-mördare som får vandra fritt på våra gator
Mer än 40 klaner
1641 bilbränder 2016
1457 bilbränder 2017
162 bombexplosioner 2018
257 bombexplosioner 2019
108 mord 2018
111 mord 2019
15 000 gängkriminella
7840 våldtäkter 2018
8530 förra året, högsta antalet i svensk historia
Över 8000 väpnade personrån
83 200 misshandelsfall
över 100 000 befinner sig illegalt i Sverige
3000 våldsbejakande extremister
Kriminella vägspärrar i Göteborg
Rån mot äldre
Bedrägeri mot äldre
Månggiften
Barnäktenskap
Omskärelse av barn
Våld mot utryckninspersonal
Våld mot vårdpersonal mm mm...
Citera
2021-02-20, 23:42
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Schweiz har en annan ekonomisk situation. Man behöver inte u-landsinvandring för att driva på ekonomin.

Jag säger inte att Sverige egentligen behöver det heller men man har nu försatt sig i en sådan situation att man inte har råd att dra ur proppen.
Swiss var skit innan krigsslutet. Sverige var kung långt före. Vi har gjort fel. Det är bara frågan om viljan att göra rätt igen. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in