2021-02-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Du får finns stöd i ditt påstående och jag vill ha länk. Det är det jag sa inte var sant.
Du vill ha en länk som bekräftar att det är billigare att utbilda en invandrare i 5 år än vad en svenskfödd kostar under 20 års tid inklusive utbildning. Är det korrekt uppfattat?
Citera
2021-02-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag har läst ett flertal. Har dock inte lagt några ärendenummer på minnet. In och läs själv på riksdagen.se och bilda dig din egen uppfattning. Fakta är det bästa botemedlet mot vinklad nyhetsrapportering. Jag är där inne och läser flera gånger i veckan.
Det blir svårt att säga någonting utan några exempel. Annars tror jag att det bästa botemedlet mot vinklad nyhetsrapportering är att läsa alla olika nyhetskällor. Såväl DN som motsatsen.
Citera
2021-02-20, 23:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Makroekonomiskt så är det så.

Vilket är värst, 300 skjutningar per år som polisen får ta hand om och jobba med.

Eller att 10%-20% av landet ruttnar bort, förfaller, hus står tomma, skräp överallt, ingen innovation, extrema underskott i finanserna.

Så vilken sådan avfolkningsort som nu fått migranter har får innovation och plus i finanserna? De är ju rena bidragsorter, kommunerna de ligger i lever på det kommunala utjämningssystemet.
Citera
2021-02-20, 23:17
Medlem
OdCaBos avatar
För vems skull är det Åkesson och SD säger såna här saker egentligen? Försöker de lura allmänheten eller sig själva?

Sverigedemokraterna som hatar Sverige och allt svenskarna står för - DE är ju belastningen. En belastning som skapar verkliga problem.

Kan de inte låta svenskarna få ha Sverige och flytta till nån öde ö där de kan göra verklighet av sina verklighetsfrånvända idéer?
Citera
2021-02-20, 23:18
Medlem
Citat:
Där har du fel, har aldrig förekommit så många brott mot äldre eller ungdomar som i dagens Sverige. Du pratar om våld, det har också ökat.

Visa länk på att det minskat!
Absolut, brott mot oskyldiga ökar också. Dock från en låg nivå. Vi närmar oss sakta men säkert det europeiska snittet, men vi är inte där riktigt än. Utvecklingen är djupt olycklig. Vi var en gång ett land med extremt låg kriminalitet, men med denna utvecklingen kommer Sverige snart vara som Tyskland, Frankrike och Spanien.
Citera
2021-02-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det blir svårt att säga någonting utan några exempel. Annars tror jag att det bästa botemedlet mot vinklad nyhetsrapportering är att läsa alla olika nyhetskällor. Såväl DN som motsatsen.
Nej, vill man veta vad ett politiskt parti vill ska man titta på hur de röstar i riksdagen. Det är enda sättet du kan hitta ren fakta på.

Varför vill du inte gå in och läsa själv?
Citera
2021-02-20, 23:20
Medlem
Citat:
Absolut, brott mot oskyldiga ökar också. Dock från en låg nivå. Vi närmar oss sakta men säkert det europeiska snittet, men vi är inte där riktigt än. Utvecklingen är djupt olycklig. Vi var en gång ett land med extremt låg kriminalitet, men med denna utvecklingen kommer Sverige snart vara som Tyskland, Frankrike och Spanien.

Tror jag frågade dig tidigare, är du nöjd med det? Att jämföra dig med andra länder och att det är ok då?
Citera
2021-02-20, 23:23
Medlem
Citat:
Du vill ha en länk som bekräftar att det är billigare att utbilda en invandrare i 5 år än vad en svenskfödd kostar under 20 års tid inklusive utbildning. Är det korrekt uppfattat?

Japp, det vill jag ha. Det är inte på så sätt som du beskriver!
2017 tog det 9år enligt Svensk näringsliv
https://www.svensktnaringsliv.se/sakomraden/arbetsmarknadspolitik/nio-ar-for-att-fa-ett-jobb_1002212.html
Citera
2021-02-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
För vems skull är det Åkesson och SD säger såna här saker egentligen? Försöker de lura allmänheten eller sig själva?

Sverigedemokraterna som hatar Sverige och allt svenskarna står för - DE är ju belastningen. En belastning som skapar verkliga problem.

Kan de inte låta svenskarna få ha Sverige och flytta till nån öde ö där de kan göra verklighet av sina verklighetsfrånvända idéer?

Det är SD som förstört landet med alla sprängningar, hedersmord, gruppvåldtäkter, förnedrinsrån, våldsbejakande islamism, importerat mång-och barngiftemål och bilbränder?
Citera
2021-02-20, 23:24
Medlem
Citat:
Tror jag frågade dig tidigare, är du nöjd med det? Att jämföra dig med andra länder och att det är ok då?
Absolut inte. Jag drömmer mig ofta tillbaka till min trygga uppväxt på 80-talet då ett mord var en riksnyhet i flera dagars tid.

Jag gillar dock fakta. Kriminaliteten ska varken över- eller underdrivas.
Citera
2021-02-20, 23:25
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
O varför ska staten ha ansvar för ikke medborgare? Varför ska skattebetalare betala för dessa?

Att man får stanna är väl en välgärning i sig (förutsatt att man har giltiga skäl). Att kunna försörja sig själv borde vara ett rimligt krav.

Det är en annan fråga. Vill man hindra att pengar spenderas på invandring så måste man rikta in sig på uppehållstillstånd istället för medbogarskap.
Citera
2021-02-20, 23:25
Medlem
Citat:
Absolut inte. Jag drömmer mig ofta tillbaka till min trygga uppväxt på 80-talet då ett mord var en riksnyhet i flera dagars tid.

Jag gillar dock fakta. Kriminaliteten ska varken över- eller underdrivas.

Du gillar fakta men vill inte redovisa någon alls?

Bara dina åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in