Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag tycker du överdriver konflikten, SD startade Avpixlat som nu är Samnytt. Jag har för mig att SwebbTV också grundades av individuella Sverigedemokrater (Men inte av partiet som sådant). Chang Frick som ligger bakom Nyheter Idag har varit SD-are (Förtroendevald för SD i kommunfullmäktige). Så att säga att SD kom in i riksdagen tack vare AM när SD varit med och skapat AM är lite som hönan eller ägget. SD var tvungna att skapa alternativmedia för att komma till tals. Nyheter Idag var Ekeroth också inblandad i. Men de grundades först 2014. Avpixlat grundades 2011. Så båda efter att SD kom in i riksdagen och ett resultat av att SD fick mer resurser efter riksdagsinträdet. Det här är inget jag visste utan jag googlade just fram det. Redan här var SD inblandat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Politiskt_Inkorrekt_(blogg)
Poängen är inte vad SD egentligen anser om tex Samnytt. Poängen är att SD behöver SD- vänlig media eller åtminstone media som inte är fientligt inställd till SD. Att hoppas på näringslivets/ borgarnas eller sossarnas media ska göra annat än... Tja, vad de gör, det är dödfött.
Därför behöver SD lyfta fram AM. Ska vi ro iland projekt Rädda Sverige så behövs alla muskler som öht kan uppbådas, och SD har ändå en naturlig plattform tex i partiledardebatter. När hörde vi senast SD hänvisa till någonting Samnytt skrivit om?
Nya väljare börjar inte läsa AT. Väljarna kommer genom att de märker att någonting är fel i MSM och hur Sverige styrs och kommer till AT, åtminstone de som blir hårda kärnam och det är ju denna som finns kvar efter drevandet innan valet (som alltid kommer) precis så som du brukar påtala.
Edit;
Att den partivänliga median kritiserar det egna partiet får man ta. Se på sosseriet hur saken ska hanteras! S är beroende av Aftonbladet (och Svt, men nu låtsas jag att Svt är opartiska) och störtdyker i opinionen när AB skriver att Steffe var och julshoppade. SDs väljare är inte kravlösa, tvärtom.