2021-02-20, 18:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det verkar som media redan gått vidare från JÅ utspel, hittar bara en artikel hos Expressen. Då kanske inte OU för SD påverkas så mycket. Vågar inte media kritisera SD längre? För de vet att det gynnar SD?

Kanske beror på att de just fick in att väljarna tycker SD har rätt. 31 % tycker som SD så om man lyfter fram vad SD tycker om migrationen så har SD en enorm tillväxtpotential.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-anses-ha-bast-politik-i-flest-sakfragor
Att media utmålar SD som extremt högerdödsnazister gör absolut att väljare trötta på folkutbytet vet vilka de bör rösta på, ja. Att M tillåtits spela höger har bara gagnat M på SDs bekostnad.
2021-02-20, 19:03
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja Åkessons utspel leder till att M inte kan gömma sig utan måste syna sina kort. Nu ger M efter för media och socialdemokraterna. Bra, då vet vi. Vi är snart tillbaka till Reinfeldts era.

M lämnade aldrig ens Reinfeldtpolitiken. De har varit där precis hela tiden.
Men man har någorlunda skickligt lurat sina väljare att tro något helt annat med hjälp av framför allt Bali på sociala medier och små halvluddiga uttalanden här och där.
Och de fega borgarna som vill ha SD-politik men vars självbild är för svag för att ta steget har blundat med ena ögat och stannat kvar hos eller gått till M senaste året.
De kommer bli besvikna och "förvånade" efter valet nästa år
2021-02-20, 19:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att media utmålar SD som extremt högerdödsnazister gör absolut att väljare trötta på folkutbytet vet vilka de bör rösta på, ja. Att M tillåtits spela höger har bara gagnat M på SDs bekostnad.

Det känns som media insett det och nu släpper senaste drevet, de vill inte ge SD uppmärksamhet, de vill fortsätta sin plan att lyfta M som opposition.
2021-02-20, 20:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det känns som media insett det och nu släpper senaste drevet, de vill inte ge SD uppmärksamhet, de vill fortsätta sin plan att lyfta M som opposition.
Det är/var en enorm miss av SD att ta avstånd från vissa alternativmedia skulle jag säga. Även om avståndstagandet inte uttalat var mot all AM, så har det till viss del verkat så.

Alla partier har just sina partivänliga blaskor. SD behöver lyfta sina egna, tex genom att lyfta frågor Samnytt skriver om. Även artiklar av Nyheter Idag då tidningen kritiserar MSM kan SD prata om.

Väljarna behöver rata Expressen och Aftonbladet. Detta går hand i hand med att rädda Sverige.
2021-02-20, 20:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det är/var en enorm miss av SD att ta avstånd från vissa alternativmedia skulle jag säga. Även om avståndstagandet inte uttalat var mot all AM, så har det till viss del verkat så.
Alla partier har just sina partivänliga blaskor. SD behöver lyfta sina egna, tex genom att lyfta frågor Samnytt skriver om. Även artiklar av Nyheter Idag då tidningen kritiserar MSM kan SD prata om.
Väljarna behöver rata Expressen och Aftonbladet. Detta går hand i hand med att rädda Sverige.

SDs dilemma är att de bara når nya väljargrupper i gammelmedia. De som följer AM är redan SD. Som Sverigedemokrat vill jag också försvara SDs avoghet mot vissa alternativmedia. I valrörelsen 2018 drevade Samnytt och Fria Tider mot SD och propagerade för AfS. AM satsade på fel häst och har nu krupit till korset och skriver positivt om SD igen. SD har ju fått Ekeroth på Samnytt nu också så de har kommit hem till mamma.
2021-02-20, 20:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
SDs dilemma är att de bara når nya väljargrupper i gammelmedia. De som följer AM är redan SD. Som Sverigedemokrat vill jag också försvara SDs avoghet mot vissa alternativmedia. I valrörelsen 2018 drevade Samnytt och Fria Tider mot SD och propagerade för AfS. AM satsade på fel häst och har nu krupit till korset och skriver positivt om SD igen. SD har ju fått Ekeroth på Samnytt nu också så de har kommit hem till mamma.
Det spelar ändå ingen roll att flera AM föredrog AFS. Dessutom skedde avståndstagandet till FR tidigare än så, men oavsett är det som du säger genom AM SD får komma till tals ordentligt. Det var genom AM, bloggande eldsjälar och hårt fotarbete bland oss rasistnazistfascister SD kom in i RD, och inte mycket har förändrats sedan dess vad gäller MSM. Sd kom inte in i RD tack vare MSM utan trots MSM. Den enda hjälpen var ovanstående, att väljare fick höra talas om SD samt hur hemska nazister de var.

Steffe tjatar nu på om nazism men ingen bryr sig utom M. Det behövs kanske en ny järnrörsskandal. Det är den PR Sd kan hoppas på från MSM.

Tyvärr tycker jag att AM sjunker i kvalitet, speciellt FT. Samnytt är väl ok fortfarande, men poängen är att utan bra AM går detta aldrig vägen.

Tänk om Trump hade snackat ned Fox och Breitbart, då hade han aldrig blivit president.
2021-02-20, 21:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det spelar ändå ingen roll att flera AM föredrog AFS. Dessutom skedde avståndstagandet till FR tidigare än så, men oavsett är det som du säger genom AM SD får komma till tals ordentligt. Det var genom AM, bloggande eldsjälar och hårt fotarbete bland oss rasistnazistfascister SD kom in i RD, och inte mycket har förändrats sedan dess vad gäller MSM. Sd kom inte in i RD tack vare MSM utan trots MSM. Den enda hjälpen var ovanstående, att väljare fick höra talas om SD samt hur hemska nazister de var.
Steffe tjatar nu på om nazism men ingen bryr sig utom M. Det behövs kanske en ny järnrörsskandal. Det är den PR Sd kan hoppas på från MSM.
Tyvärr tycker jag att AM sjunker i kvalitet, speciellt FT. Samnytt är väl ok fortfarande, men poängen är att utan bra AM går detta aldrig vägen.
Tänk om Trump hade snackat ned Fox och Breitbart, då hade han aldrig blivit president.

Jag tycker du överdriver konflikten, SD startade Avpixlat som nu är Samnytt. Jag har för mig att SwebbTV också grundades av individuella Sverigedemokrater (Men inte av partiet som sådant). Chang Frick som ligger bakom Nyheter Idag har varit SD-are (Förtroendevald för SD i kommunfullmäktige). Så att säga att SD kom in i riksdagen tack vare AM när SD varit med och skapat AM är lite som hönan eller ägget. SD var tvungna att skapa alternativmedia för att komma till tals. Nyheter Idag var Ekeroth också inblandad i. Men de grundades först 2014. Avpixlat grundades 2011. Så båda efter att SD kom in i riksdagen och ett resultat av att SD fick mer resurser efter riksdagsinträdet. Det här är inget jag visste utan jag googlade just fram det. Redan här var SD inblandat: https://sv.wikipedia.org/wiki/Politiskt_Inkorrekt_(blogg)
2021-02-20, 22:23
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Du skall se att MSM kommer att lyfta (SD):s uttalande och hur Lööf/Sabuni reagerar.

De kommer däremot akta sig för att lyfta hur (M)-fjanten reagerat. Det värsta som kan hända nu är ju inte att uttalandet lyfter (SD) i opinionen utan att (M) börjar sjunka. Ser man till Dagens Nyheter måste ju deras skräck scenario vara att (M) en gång för alla lär sig att deras väljare inte uppskattar tjat om "internationella konventioner" eller antydningar att det skulle vara förbjudet att "tala om människor som belastningar" om det rör sig om icke-medborgare som går på bidrag eller begår brott. De är ju näst intill definitionsmässigt en belastning för samhället.

En ganska så dråplig sak av Schulman som jag normalt aldrig läser. Den här gången så blev jag allt för nyfiken. Det blir tyvärr lite obegripligt p.g.a. att jag inte får/kan citera större delar. Läs den gärna i sin helhet därför att den manar till ett gott skratt!

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/man-kan-inte-mala-lappstift-pa-akesson/
Citat:
Men nu mellan vågorna fick också han det utrymme han är van vid, när han i veckan slog till med en tweet om att ”Sverige behöver ett totalstopp, för all invandring som utgör en social, kulturell eller ekonomisk belastning.”
Citat:
Reaktionerna var hysteriska - och obegripliga, väl? För liknande saker har ju Jimmie Åkesson menat i 30 års tid. Ändå skulle alla ut och bli förbannade. Centerns Annie Lööf menade att Sverigedemokraternas retorik radikaliserats - som om detta vore något alldeles nytt och förargligt
Citat:
Moderaternas migrationspolitiska talesperson Maria Malmer Stenergard gick omtumlad ut och sa: ”Det hade varit välkommet om sverigedemokraterna förklarade vilken invandringspolitik de faktiskt vill driva.”
Citat:
Jag läste uttalandet, och fick läsa det igen och sen fylldes jag nästan av någon värme mitt i alltsammans, det var så dumt att det blev poetiskt. Vi lever i ovisshetens tid. Aldrig förr har vi vetat så lite om så mycket
Citat:
I en tid av historisk ovisshet så efterlyser Maria Malmer Stenergard svaret på det enda vi med säkerhet vet - hur Sverigedemokraterna vill driva sin invandringspolitik.
2021-02-20, 23:25
Medlem
catforwardpowers avatar
Hur länge ska farsen pågå är ju den stora frågan? Någon moderat påstår alltså att SD måste förklara hur de ska föra sin invandringspolitik? Alltså det är ju så dumt så klockorna stannar. Ingen kan väl gå på detta skådespel och hav av oärlighet av lögner? Helt plötsligt är det SD som ska förklara hur man vill ha det? Som om ett uttalande som tolkas som "märkligt ordval" väger mer än handlingar? Det här är ju för fan det största problemet av dem alla. Ord väger mer än handlingar idag 2021.

Men jag tror Moderaternas väljare är smarta. Åtminstone smartare än S stendumma väljare. Så det här kommer gynna SD troligtvis.
2021-02-20, 23:49
Medlem
Holdingbreaths avatar
En stopp till anhöriga invandring strider mot nuvarande lagstiftning. Så, de som röstar för SD röstar för lagändringar. JÅ har varit tydlig. Det är M som är splittrad.
2021-02-21, 02:22
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Hur länge ska farsen pågå är ju den stora frågan? Någon moderat påstår alltså att SD måste förklara hur de ska föra sin invandringspolitik? Alltså det är ju så dumt så klockorna stannar. Ingen kan väl gå på detta skådespel och hav av oärlighet av lögner? Helt plötsligt är det SD som ska förklara hur man vill ha det? Som om ett uttalande som tolkas som "märkligt ordval" väger mer än handlingar? Det här är ju för fan det största problemet av dem alla. Ord väger mer än handlingar idag 2021.

Men jag tror Moderaternas väljare är smarta. Åtminstone smartare än S stendumma väljare. Så det här kommer gynna SD troligtvis.

Verkar som att Moderaterna har valt felaktig väg och rör sig mer mot etablissemanget, marxisterna, vänsterliberalerna, globalisterna eller vad man nu vill kalla dessa. Inte för att jag någonsin trodde annat, har alltid varit cynisk nog och inte litar på M.

Nu försöker man gå ihop som grupp och attackera SD. Tror inte det fungerar 2021 med ett uttalande som inte var kontroversiellt och populärt där ute i stugorna. Folk är trötta på skiten.

Det var såhär de började när SD blev störst i opinionen, dåligt beteende från övriga partier.
2021-02-21, 07:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag tycker du överdriver konflikten, SD startade Avpixlat som nu är Samnytt. Jag har för mig att SwebbTV också grundades av individuella Sverigedemokrater (Men inte av partiet som sådant). Chang Frick som ligger bakom Nyheter Idag har varit SD-are (Förtroendevald för SD i kommunfullmäktige). Så att säga att SD kom in i riksdagen tack vare AM när SD varit med och skapat AM är lite som hönan eller ägget. SD var tvungna att skapa alternativmedia för att komma till tals. Nyheter Idag var Ekeroth också inblandad i. Men de grundades först 2014. Avpixlat grundades 2011. Så båda efter att SD kom in i riksdagen och ett resultat av att SD fick mer resurser efter riksdagsinträdet. Det här är inget jag visste utan jag googlade just fram det. Redan här var SD inblandat: https://sv.wikipedia.org/wiki/Politiskt_Inkorrekt_(blogg)
Poängen är inte vad SD egentligen anser om tex Samnytt. Poängen är att SD behöver SD- vänlig media eller åtminstone media som inte är fientligt inställd till SD. Att hoppas på näringslivets/ borgarnas eller sossarnas media ska göra annat än... Tja, vad de gör, det är dödfött.

Därför behöver SD lyfta fram AM. Ska vi ro iland projekt Rädda Sverige så behövs alla muskler som öht kan uppbådas, och SD har ändå en naturlig plattform tex i partiledardebatter. När hörde vi senast SD hänvisa till någonting Samnytt skrivit om?

Nya väljare börjar inte läsa AT. Väljarna kommer genom att de märker att någonting är fel i MSM och hur Sverige styrs och kommer till AT, åtminstone de som blir hårda kärnam och det är ju denna som finns kvar efter drevandet innan valet (som alltid kommer) precis så som du brukar påtala.

Edit;
Att den partivänliga median kritiserar det egna partiet får man ta. Se på sosseriet hur saken ska hanteras! S är beroende av Aftonbladet (och Svt, men nu låtsas jag att Svt är opartiska) och störtdyker i opinionen när AB skriver att Steffe var och julshoppade. SDs väljare är inte kravlösa, tvärtom.
Senast redigerad av LadySweden 2021-02-21 kl. 07:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in