Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
När deltog Benny Fredriksson i Melodifestivalen? Eller var det svårt att hitta exempel där media har mörkat en deltagares kriminella förflutna för att de är kvinnor eller har en mörkare hudfärg än dig?
De har alla kunnat tycka till, om basisten är en skit som tyckte att det var en bra idé eller om han är en fegis som inte vågade säga emot vet jag inte. Svagt beteende oavsett som han förhoppningsvis har dragit lärdom om.
Vad pinupp-tatueringar för 15-20 år sedan har med saken vet jag inte. Jag har inget emot själva motivet, det är anspelningen på domen som är det problematiska med valet. Ingen av medlemmarna har gjort något vidare intryck när kritik kom inledningsvis och inte heller i samband med att det kom upp på nytt nu.
Alla vet att inte Lotta Brome och Soran Ismail mängdes ut under metoo,
men att män inte bryr sej i småsaker och polisanmäler gör att kvinnor inte går att hänga ut.
Vilka män hatar Mia Parnevik för att hon konstant kramas och klänger på yngre män
utan att fråga och skojar om sex och plaskar runt med hängbrösten i polen på bästa sändningstid.
Hade en man gjort samma sak hade han varit sliskig och hatad.
Det är Ralf G som har bristande social kompetens, resten av bandet är ok.
Anledningen att han kunde vara otrevlig mot journalisten i filmen var att han bestämmer
och tar besluten i bandet.
Musiker låter en bestämma och styra bandet annars blir det kaos och att hela bandet
är skyldiga till inköpet av tröjan med trycket är knappast troligt.
Det var ju Ralf G som var missnöjd med domen.