2021-02-20, 17:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du har fått direktlänk till EU´s databas. LÄGG AV MED TRAMSET!!
Jag vill hitta dina uppgifter i din länk, men jag lyckas inte och det gör ingen annan heller vad jag förstått.

Det hjälper som sagt inte att bli arg när ingen förstår hur du får fram dina märkliga uppgifter.

Du får leva med att ingen tror på de uppgifter du presenterar så länge du inte kan berätta hur du får fram dina uppgifter.
Citera
2021-02-20, 17:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Upplysningsvis:
Sökning: Median Research Centre - ingen träff

Sökning: Median Research Centre, Bucharest
Enda sökresultat är till Central European University (CEU), där länk finns.
Länken till Median Research Centre, Bucharest fungerar inte
https://www.ceu.edu/article/2017-04-21/median-research-centre-bucharest

CEU är George Soros projekt som Orban i princip stängde ner.

"But the Hungarian government has revoked CEU’s ability to issue US-accredited degrees in the country, leading to the exodus to Vienna."
https://www.theguardian.com/world/2019/nov/16/ceu-classes-move-to-vienna-orban-hungary-ousts-university

Edit: Glömde "Median and the 21 Research Center" ingen sökträff.
Tack för upplysningen!
Citera
2021-02-20, 17:41
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det är EU´s offentliga sida över biverkningar jag tagit siffrorna ifrån.
Du har fått länk. Gå in och läs själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har läst länken. Det står ingenting om vad siffrorna gäller. Kan lika gärna vara coviddödsfall någonstans.

Att du ännu inte presenterat någon källa med länkbeskrivning eller till EudraVigilance for TOZINAMERAN (Pfizer) där du påstår att du fått uppgifterna ifrån talar tills vidare sitt tydliga språk.

I synnerhet när jag hittat det dokumentet som inte alls stödjer din text.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Varför ljuger du? Dina lögner får dödliga konsekvenser. Hur fan tänker du egentligen?
Senast redigerad av MrArtur 2021-02-20 kl. 17:44.
Citera
2021-02-20, 17:46
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Det står ju i klartext på EU´s egen sida! Vad sysslar du med för satans bullshit i detta forum.

Direktlänk databas:
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Bara att jämföra med det jag listat.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag vill hitta dina uppgifter i din länk, men jag lyckas inte och det gör ingen annan heller vad jag förstått.

Det hjälper som sagt inte att bli arg när ingen förstår hur du får fram dina märkliga uppgifter.

Du får leva med att ingen tror på de uppgifter du presenterar så länge du inte kan berätta hur du får fram dina uppgifter.

Direktlänk (än en gång):https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

1. Gå in under flik: "Number of Individual Cases for a selected Reaction Group", längst till höger.
2. Välj biverkning till vänster i dropdown menyn "reaction groups"
3. Läs av värden, nere till höger, ruta: "outcome"

Försök nu fan inte säga att du inte hittar det!
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Trots att rapporterna om överdödlighet runt om i världen så verkar du vara för korkad för att förstå att det är en sak vad som rapporteras men verkligheten är en annan.
Som jag sagt förut så har vi svart bälte i att rapportera smittade och döda o jämnförelse med stora delar av världen.

Man kan alltid relativisera statistik och antyda fusk. Det behöver inte handla om intelligens. Det kan även handla om att man rationaliserar istället för att inse en verklighet. Förnekarna vill gärna tro att andra länder har fuskat medan Sverige inte har gjort det för att framställa Sverige på ett mer positivt sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag har läst länken. Det står ingenting om vad siffrorna gäller. Kan lika gärna vara coviddödsfall någonstans.

Att du ännu inte presenterat någon källa med länkbeskrivning eller till EudraVigilance for TOZINAMERAN (Pfizer) där du påstår att du fått uppgifterna ifrån talar tills vidare sitt tydliga språk.

Varför ljuger du? Dina lögner får dödliga konsekvenser. Hur fan tänker du egentligen?

Det finns element i vårt samhälle som har för avsikt att sprida panik. Ungefär som den där "one virologist"..

Det tycks tyvärr vara ganska lätt både här på FB och i resten av samhället. De kollar inte källor till olika påståenden och är redan ganska trötta och luttrade och säkert även deprimerade över den här pandemin.

Det utnyttjar vissa kretsar.
Citera
2021-02-20, 17:47
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur

Här får du direktlänken en gång till: https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700
Citera
2021-02-20, 17:52
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Här får du direktlänken en gång till: https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700
Nu hittade det jag efterfrågade. Varsågod. Jävla äckel.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody2
Citera
2021-02-20, 17:52
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Uppmärksammades för länge sedan att TBC vaccinet som alla fick tidigare
i Sverige ger visst skydd.

Dessutom har en stor del av Sveriges äldre befolkning självisolerat sig sedan ca ett år tillbaka.

Utan de två variablerna skulle Sverige vara en katastrof.

I länder där barn vaccineras mot tuberkulos är dödligheten i covid-19 relativt lägre än i andra länder, enligt en ny studie. Nu inleds kliniska prövningar där vaccinet testas mot sjukdomen.
https://www.lifesciencesweden.se/article/view/711759/bcgvaccin_provas_mot_coronavirus

Kul att en alarmist indirekt erkänner att det inte har gått så illa för Sverige.
Om du inte fattat det efter ett år så ingår det i våran strategi att isolera sig och ha social distans precis som en stor del av våra pensionärer gjort. Dom har följt rekomendationerna.

Hur tänker du kring att TBC-vaccin ges till alla i bland annat ryssland, mexico, sydafrika, brasilien ja alla öststater och hela sydamerika?
UK och USA hade precis som oss obligatoriskt TBC-vaccin förr (rätta mig om jag har fel) och det verkar inte fungera så värst bra.
Det kanske har en effekt men den verkar inte vara speciellt stor.
Citera
2021-02-20, 17:53
Medlem
De barn som har förhöjt risk att bli allvarligt sjuka har det gemensamt att de härstammar antingen från Afrika eller från Karibien. Det är i dessa kretsar som barn med allvarliga symptom har uppdagats.

Enligt finska tidningar.
Citera
2021-02-20, 18:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej de är jöttebra en av få myndigheter som är rationella. Corona viruset oavsett mutation leder för de absolut flesta INTE till någon sllvarlig sjukdom.

Är det en anledning att släppa in nya mutationer till Sverige?

Jag vet att dom flesta som infekteras inte blir allvarligt sjuka av Corona-viruset. Men det är fortfarande många som blir allvarligt sjuka. Dessutom så drabbas hela samhället av att en epidemi härjar.

På vilket sätt tänker Folkhälsomyndigheten rationellt? Är det rationellt att välkomna nya virus, och förklara det med att dom flesta svenskar inte kommer att bli allvarligt sjuka? Jag tycker att ett sådant resonemang indikerar att någon tänker konstigt.

Är det inte lättare att bara hålla mutationerna ute, och försöka få samhället att fungera normalt innanför gränserna? Vad finns egentligen att tjäna på att låta virus härja i landet?

Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Extremt glädjande att upptäcka att du börjat inse att Anders Tegnell inte är ensam på Folkhälsomyndigheten eftersom du bytt ut hans namn mot ”Folkhälsomyndigheten” i dina märkligt hatiska inlägg. Det finns hopp för dig Onkel. Om du sedan har rätt i ditt infantila raljerande är en annan sak men det är du nog ganska ensam om att tycka.

Ge upp hoppet! Jag är fortfarande hatisk mot Anders Tegnell.
Citera
2021-02-20, 18:05
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Man kan alltid relativisera statistik och antyda fusk. Det behöver inte handla om intelligens. Det kan även handla om att man rationaliserar istället för att inse en verklighet. Förnekarna vill gärna tro att andra länder har fuskat medan Sverige inte har gjort det för att framställa Sverige på ett mer positivt sätt.

Nu är det du som inte inser att hundratals länder har en betydligt större överdödlighet än Sverige. Vi är ett av få länder i hela världen som har en LÄGRE överdödlighet än rapporterade covid-dödsfall. Det betyder att vi är extremt duktiga på att hitta dom och att ca: 30% inte hade överlevt 2020 oavsätt corona.

Den höga överdödligheten betyder att länderna inte hittat alla sina fall och det är inte så konstigt då dom inte är i närheten av oss i sjukvårdstandard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in