2021-02-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag är ny här i denna tråden, har läst lite om fallet. Kan någon ge en sammanfattning om vad polisen tror har hänt?

Detta ska vara deras senaste pressmeddelande(översättningen är inte min):
"CHAFFEE COUNTY SHERIFFS KONTOR

Salida, Colorado

PRESSMEDDELANDE

10 november 2020

Idag är det 6-månadersdagen för Suzanne Morphews saknade personärende.

Suzanne Morphew, en kärleksfull mor, hängiven vän och hustru, sågs senast av sin man, Barry Morphew, den 10 maj 2020. Sedan dess har Chaffee County Sheriff's Office arbetat nära och outtröttligt med Colorado Bureau of Investigation (CBI) ), Federal Bureau of Investigation (FBI) och det 11: e rättsliga distriktet i en intensiv utredning för att hitta Suzanne Morphew.

På den tiden har det gjorts många sökningar, otaliga utredningsintervjuer och hundratals tips rapporterade i det här fallet.

"Vi tackar er, vårt samhälle, för er hjälp, omtanke och tålamod", säger Sheriff Chaffee County John Spezze. ”Suzanne saknas. Vi i brottsbekämpning hoppas på det bästa men förbereder oss på det värsta. Det värsta fallet är att något olagligt inträffade, och som sådan går vi igenom vår utredning och ser till att vi arbetar inom lagens regler och behandlar allt vi lär oss som potentiella bevis för domstol. ”

Även om specifik fallinformation inte är tillgänglig, försäkrar Sheriff Spezze invånarna att ärendet förblir en prioritet. ”För att bevara integriteten i denna utredning kan vi inte avslöja allt vi har lärt oss eller allt vad vi gör, men vi förstår din frustration när du vill att detta ärende ska lösas snabbt. Med det sagt, med varje dag som går, lär vi oss ny information i det här fallet. ”

Även om vintermånaderna närmar sig fortsätter arbetsgruppen som samlats för att utreda Suzanne Morphews försvinnande framåt och kommer att genomföra ytterligare sökningar och andra ärenden.

I en aspekt av ärendet fortsätter arbetsgruppen att fokusera på Suzanne Morphews närvaro på sociala medier som en del av utredningen. Utredarna säger att Suzanne höll kontakt med vänner som hon älskade mycket. De tror också att ibland i dessa typer av fall kommer människor inte fram med information för oro för att de kan få någon i trubbel. Till dem som kan vara rädda för att komma fram kan de nå anonymt. När utredarna känner till dina problem kan de ta itu med dem.

Alla som kan ha förlovat Suzanne på Facebook, Instagram, Voxer, FaceTime eller WhatsApp och vill dela ny information eller komma fram om de inte har intervjuats ombeds att kontakta Suzanne Morphews tipslinje, oavsett hur obetydlig du tycker informationen kan vara, eller om du tror att utredare redan är medvetna om den.

Suzanne Morphew Tipslinje: 719-312-7530.

Tack,

John A. Spezze

Chaffee County Sheriff"
http://chaffeesheriff.org/2020/11/10/suzanne-morphew-case-remains-a-priority-to-the-chaffee-county-sheriffs-office/
Citera
2021-02-10, 23:30
Medlem
Inget nytt, men ärendet hålls vid liv och detta kom för 9 timmar sedan:
https://www.foxnews.com/us/suzanne-morphew-disappeared-what-we-know
En kort, men bra sammanfattning.
Och kanske är det nya att det står så här:
"not unusual in these types of investigations to start at the home and extend outward."
Jag har inte sett det tidigare att det stått så någonstans.

Och tidigare har det inte gått att läsa artiklar från FoxNews om man befinner sig i EU, men nu går det plötsligt att göra det.
Senast redigerad av elofa 2021-02-10 kl. 23:43.
Citera
2021-02-18, 00:12
Medlem
Fortfarande inget nytt, men jag googlade Suzans fulla namn för några dagar sedan i sökandet efter nyheter om hennes försvinnande och då kom en nio timmar gammal artikel upp om en tjej som försvann 1996(i Killofornien).
Den tjejen hette Kristin Smart och dödförklarades år 2002.
Mitt i den artikeln finns en länk om saknade Suzanne Morphew.
Kristin Smarts fall har många likheter med Suzans och jag undrar varför en tidning gör så? Varför lägga in en länk till ett färskt försvinnande i en artikel om ett gammalt försvinnande?:
https://www.foxnews.com/us/person-of-interest-in-kristin-smarts-1996-disappearance-arrested-on-weapons-charge

Varför gör en tidning så?

* Det var inte FoxNews som plötsligt gick att läsa för oss i EU utan det var Fox21News som fortfarande inte går att läsa för oss i EU. Jag förväxlade de båda.

Så alldeles nyss på googling i Suzans försvinnande ser jag på Reddit att samma person som säger att maken Barry har en ny kvinna nu skriver att han tagit denna kvinnan till kyrkan och att det är samma kyrka som han och Suzan brukade gå till.
Jag vill inte länka dit då jag inte vet om uppgifterna stämmer.
Citera
2021-02-19, 02:07
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
Fortfarande inget nytt, men jag googlade Suzans fulla namn för några dagar sedan i sökandet efter nyheter om hennes försvinnande och då kom en nio timmar gammal artikel upp om en tjej som försvann 1996(i Killofornien).
Den tjejen hette Kristin Smart och dödförklarades år 2002.
Mitt i den artikeln finns en länk om saknade Suzanne Morphew.
Kristin Smarts fall har många likheter med Suzans och jag undrar varför en tidning gör så? Varför lägga in en länk till ett färskt försvinnande i en artikel om ett gammalt försvinnande?:
https://www.foxnews.com/us/person-of-interest-in-kristin-smarts-1996-disappearance-arrested-on-weapons-charge

Varför gör en tidning så?

* Det var inte FoxNews som plötsligt gick att läsa för oss i EU utan det var Fox21News som fortfarande inte går att läsa för oss i EU. Jag förväxlade de båda.

Så alldeles nyss på googling i Suzans försvinnande ser jag på Reddit att samma person som säger att maken Barry har en ny kvinna nu skriver att han tagit denna kvinnan till kyrkan och att det är samma kyrka som han och Suzan brukade gå till.
Jag vill inte länka dit då jag inte vet om uppgifterna stämmer.
Tror de lägger in länkar som är relaterade (i detta fallet en annan försvunnen kvinna) till artikeln.

Jag läste om B's påstådda nya kvinna, både på Reddit och Facebook. Det verkar stämma om man får tro de som bor i samma stad. Låter som om de flanerar omkring helt ogenerat om man ska tro Salinaborna. Fanns både bild och förnamn i Facebookgruppen.
Citera
2021-02-19, 19:52
Medlem
Jag tror redan han vet om att hon är död, varför annars skulle han sälja deras gemensamma hus och skaffa ny flickvän?
Citera
2021-02-19, 23:11
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manad0929
Jag tror redan han vet om att hon är död, varför annars skulle han sälja deras gemensamma hus och skaffa ny flickvän?
Ja det tror jag med! Han började planera för försäljningar redan 3 veckor efter hennes "försvinnande".
Citera
2021-02-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Ja det tror jag med! Han började planera för försäljningar redan 3 veckor efter hennes "försvinnande".
Han har nog planerat det hela längre än så. Jag tror hon är nergrävd eller uppbränd och nergrävd.
Citera
2021-02-20, 23:31
Medlem
Citat:
Tror de lägger in länkar som är relaterade (i detta fallet en annan försvunnen kvinna) till artikeln.

Jag läste om B's påstådda nya kvinna, både på Reddit och Facebook. Det verkar stämma om man får tro de som bor i samma stad. Låter som om de flanerar omkring helt ogenerat om man ska tro Salinaborna. Fanns både bild och förnamn i Facebookgruppen.

Okej.

På så vis? Ja, många hävdar samma sak, att han faktiskt har en ny.
Så groteskt fräckt allting och han är tydligen helt säker på att hon aldrig kommer att hittas.
Och inga spår finns det efter henne heller.
Inga kända, för man vet inte vad polisen sitter på.

Är han skyldig så kommer även döttrarna att drabbas av någonting och som med tiden kommer att få dem att vända sig till polisen.
The love of his life och han säljer huset och skaffar en ny och det har inte ens passerat ett år och hon är faktiskt "bara" försvunnen, inte död.
Men maken Barry verkar veta något annat än vad alla andra vet?
Fina Suzan, så otroligt orättvist.
Citera
2021-02-24, 12:35
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Okej.

På så vis? Ja, många hävdar samma sak, att han faktiskt har en ny.
Så groteskt fräckt allting och han är tydligen helt säker på att hon aldrig kommer att hittas.
Och inga spår finns det efter henne heller.
Inga kända, för man vet inte vad polisen sitter på.

Är han skyldig så kommer även döttrarna att drabbas av någonting och som med tiden kommer att få dem att vända sig till polisen.
The love of his life och han säljer huset och skaffar en ny och det har inte ens passerat ett år och hon är faktiskt "bara" försvunnen, inte död.
Men maken Barry verkar veta något annat än vad alla andra vet?
Fina Suzan, så otroligt orättvist.

Ja, det är verkligen anmärkningsvärt att redan ha ett nytt förhållande. Nu har det gått ca. 9 månader - endast.
Kan inte låta bli att undra hur Suzanne hade det i äktenskapet med tanke på vilken iskall j*vel han har visat sig vara, skyldig eller ej.
Hon framstår verkligen som en otroligt rar person måste jag säga.
Citera
2021-02-25, 01:30
Medlem
Citat:
Ja, det är verkligen anmärkningsvärt att redan ha ett nytt förhållande. Nu har det gått ca. 9 månader - endast.
Kan inte låta bli att undra hur Suzanne hade det i äktenskapet med tanke på vilken iskall j*vel han har visat sig vara, skyldig eller ej.
Hon framstår verkligen som en otroligt rar person måste jag säga.

"MISSING COLORADO MOM SUZANNE MORPHEW DISAPPEARED 9 MONTHS AGO: WHAT WE KNOW"
(artikel från 10 februari):
https://hotlifestylenews.com/world-news/missing-colorado-mom-suzanne-morphew-disappeared-9-months-ago-what-we-know/
According to reports, Barry Morphew was staying at a Denver hotel before his wife disappeared, and was in Broomfield – just under 150 miles away from Salida – around the time that she vanished.
Jag har inte redogjort riktigt för alla turer, som t. ex detta med Broomfield, men det kommer.

Suzan var jordnära och enkel, men hade enorm stil och klass.
Hade det inte varit för detta med den upphittade cykeln hade jag mest trott att hon avvikit frivilligt.
Och visst kan hon vara kidnappad.
Men alla omständigheter pekar mot hennes make.
Om man tänker på att Suzan var engagerad i våld i nära relationer och att hon gillade en sida på Facebook om par som söker kraft i äktenskapet genom Gud så får man bilden av att hennes äktenskap inte var lyckligt för hennes del, hon verkar ha tvingats göra det hon kunde för att äktenskapet skulle fungera normalt.
Och nu är hon plötsligt mystiskt försvunnen?

Den här närbilden på huset i Puma Path ser i gasset ut som ett skräckens hus:
https://i.ytimg.com/vi/g74gpBmQA38/maxresdefault.jpg
Suzan hade en fin familj i sin bror och sin far. Jag hoppas åtminstone att hennes kropp någon gång kan hittas:-(
Senast redigerad av elofa 2021-02-25 kl. 01:37. Anledning: Bytte ut ett ord mot ett annat
Citera
2021-02-25, 01:35
Medlem
NormanRosemonts avatar
Vad är det som gör ett random försvinnande på andra sidan jordklotet intressant? Till 99,99% är det gubben som är skyldig.
Citera
2021-02-25, 18:26
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
"MISSING COLORADO MOM SUZANNE MORPHEW DISAPPEARED 9 MONTHS AGO: WHAT WE KNOW"
(artikel från 10 februari):
https://hotlifestylenews.com/world-news/missing-colorado-mom-suzanne-morphew-disappeared-9-months-ago-what-we-know/
According to reports, Barry Morphew was staying at a Denver hotel before his wife disappeared, and was in Broomfield – just under 150 miles away from Salida – around the time that she vanished.
Jag har inte redogjort riktigt för alla turer, som t. ex detta med Broomfield, men det kommer.

Suzan var jordnära och enkel, men hade enorm stil och klass.
Hade det inte varit för detta med den upphittade cykeln hade jag mest trott att hon avvikit frivilligt.
Och visst kan hon vara kidnappad.
Men alla omständigheter pekar mot hennes make.
Om man tänker på att Suzan var engagerad i våld i nära relationer och att hon gillade en sida på Facebook om par som söker kraft i äktenskapet genom Gud så får man bilden av att hennes äktenskap inte var lyckligt för hennes del, hon verkar ha tvingats göra det hon kunde för att äktenskapet skulle fungera normalt.
Och nu är hon plötsligt mystiskt försvunnen?

Den här närbilden på huset i Puma Path ser i gasset ut som ett skräckens hus:
https://i.ytimg.com/vi/g74gpBmQA38/maxresdefault.jpg
Suzan hade en fin familj i sin bror och sin far. Jag hoppas åtminstone att hennes kropp någon gång kan hittas:-(
Nej, det är verkligen inget hemtrevligt hus. Kollade på Google Earth och området ser ensligt och lite ruggigt ut. Som ett ställe där eremiter och människor som är lite "eljest" kan tänka sig att bo.
Extra ledsamt att bo sådär om man är i ett olyckligt äktenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in