2021-02-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Tycker att det låter rätt klokt. Vi behöver får en chans att få landet på rätsida igen. Man blir nästintill förtvivlad över vad som händer i landet.
Ja eller hur ! Magont och fundersam att allt bara möljar på åt helvete.
Citera
2021-02-19, 22:29
Medlem
NorhenCrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det finns somaliska föräldrar i Sverige. Deras ungar växer inte automatiskt upp med svensk kultur. Den är oftast blandad, men mest somalisk. Sverige och Somalia har olika kultur. Ja, svensk kultur finns.

Du är helt jävla blåst.

Somalier ska inte vara i Sverige.
Jo, de står inte så högt i övriga Nordafrika heller tydligen då de anses vara inavlade tattare..
Det är ju inte direkt deras raketforskeri som gjort att vi svenska skattebetalare åkte på att betala deras statsskuld heller eller?
Citera
2021-02-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ser att Sveriges mest vänsterblivna idiot Strandhäll skriver att Jimmie inte borde få skriva vad han vill och att det inte är "hennes Sverige" och så har hon blockat folk från att svara som hon inte godkänt...

Mm vi vet tydligt vilket som är hennes Sverige. Censur och ingen får tycka något annat än henne.

Ser ni inte att de här människorna som kallar SD för nazister beter sig precis så som just nazisterna gjorde mot judar i början?
Japp så är det !Fan skrämmande på alla sätt.
Citera
2021-02-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Är det antalet somalier som är problemet eller somalier i sig enligt dig?
Antalet och beteendet är ett STORT jävla problem. Har du inte insett det ?
Citera
2021-02-19, 22:31
Avslutad
Var det inte ganska så exakt ett år sedan han var nere i Turkiet och delade ut flygblad.
Citera
2021-02-19, 22:39
Medlem
PlantBamboos avatar
Sverige är svenskarnas land...
Citera
2021-02-19, 22:40
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Ja, exakt, min felskrivning. Menade man, make, whatever. Vad göra med mannen som kommer med flickan och säger sig vara gift?
Han har gift sig med ett barn ? Är det du menar ? Låt tjejen komma in. Han portas på livstid. Han har ju inte ännu begått brott i Sverige. Han släpps inte in.
Varför är detta så viktigt för dig ? Har sänt ett PM till dig. Läggdax !
Citera
2021-02-19, 22:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Alla människor på vår jord kommer att bidra precis lika mycket till vårt land om de får chansen. Tyvärr har vi tagit emot för många personer på kort tid från länder som kräver längre tid för att integreras i vårt land. Därför "fylls det på" och utanförskapsområden bildas.

Däremot, om vi tillfälligt gör en paus och satsar på att hjälpa personer i deras närområden med massiva bidrag istället, så försvinner utanförskapsområdena. Lika självklart som att "de våldsamma farliga svenskarna" över tid integrerades i USA. Eller att 1990-talets "jugge" i Sverige nu är advokat, mäklare, kollega och fotbollsfarsa.

Detta är enkel matematik, givetvis. Vi är alla människor.
Citera
2021-02-19, 22:50
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorhenCrow
Somalier ska inte vara i Sverige.
Jo, de står inte så högt i övriga Nordafrika heller tydligen då de anses vara inavlade tattare..
Det är ju inte direkt deras raketforskeri som gjort att vi svenska skattebetalare åkte på att betala deras statsskuld heller eller?

När jag var i Östafrika för många många år sedan under en lite längre period, kom jag att prata med en man som levde i landet jag befann mig i. Han var gammal och intressant att lyssna på och hade många berättelser att bjuda på. Han berättade i alla fall att somalierna inte uppskattades i länderna runtomkring eller i princip hela Afrika. Somalierna anser/ansåg sig nämligen som förmer. Som ett herrefolk. Ett herrefolk som inte gärna hade någon större lust att arbeta hårt.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alla människor på vår jord kommer att bidra precis lika mycket till vårt land om de får chansen. Tyvärr har vi tagit emot för många personer på kort tid från länder som kräver längre tid för att integreras i vårt land. Därför "fylls det på" och utanförskapsområden bildas.

Däremot, om vi tillfälligt gör en paus och satsar på att hjälpa personer i deras närområden med massiva bidrag istället, så försvinner utanförskapsområdena. Lika självklart som att "de våldsamma farliga svenskarna" över tid integrerades i USA. Eller att 1990-talets "jugge" i Sverige nu är advokat, mäklare, kollega och fotbollsfarsa.

Detta är enkel matematik, givetvis. Vi är alla människor.

Jag förutsätter att du bor i Rosengård , Bergsjön eller Tensta. Vi är ju alla bara människor.
Citera
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Han har gift sig med ett barn ? Är det du menar ? Låt tjejen komma in. Han portas på livstid. Han har ju inte ännu begått brott i Sverige. Han släpps inte in.
Varför är detta så viktigt för dig ? Har sänt ett PM till dig. Läggdax !

Nä, ett fiktivt scenario är inte viktigt för mig men däremot tror jag att det var en ganska vanlig verklighet för Migrationsverket omkring år 2016. Tänk att det var tre år det skulle ta från 2016 till vi ändrade den lagen. Undrar om lagen hade ändrats utan en flyktingström?

Jag tyckte bara det är intressant hur vi var överens här.
Citera
2021-02-19, 22:58
Medlem
NorhenCrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
När jag var i Östafrika för många många år sedan under en lite längre period, kom jag att prata med en man som levde i landet jag befann mig i. Han var gammal och intressant att lyssna på och hade många berättelser att bjuda på. Han berättade i alla fall att somalierna inte uppskattades i länderna runtomkring eller i princip hela Afrika. Somalierna anser/ansåg sig nämligen som förmer. Som ett herrefolk. Ett herrefolk som inte gärna hade någon större lust att arbeta hårt.

Säger ju det, hörde det av en Kongoles fast här i Sverige då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in