2021-02-19, 21:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Hur många är det då? Samt hur många lever med hälsosviter från cancer, hjärt-kärlsjukdomar etc.?
All din argumentation bygger på en falsk premiss att hela befolkningen levde frisk och kry och ingen dog före 115 års ålder före 1 mars 2020.

Man pratar om upptill 150 000 långtidssjuka. Hur många det är i realiteten vet jag faktiskt inte. Nej, folk dog före covid också.
Citera
2021-02-19, 21:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag vet inte om det är en nyhet för dig men vi var faktiskt fria redan före Tegnell.

Så var det nog.
Citera
2021-02-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man pratar om upptill 150 000 långtidssjuka. Hur många det är i realiteten vet jag faktiskt inte.
Ingen vet men att de skulle vara ens 15000 är nog extremt osannolikt. Folk blir långtidssjuka av allt möjligt. Såg ett galet inslag på Lokal TV om långtidssjuka covidbarn. De flesta såg och lät väldigt friska ut men deras föräldrar insisterade på att de var jättejättesjuka. Tippar mest på att barnen vill vara hemma och chatta eller spela dataspel framför att gå till skolan. Fick en liten flashback till apatiska barn spektaklet och tänkte here we go again..
Citera
2021-02-19, 22:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Låter inte som något farligt virus. Ut och fejsa det och bli imun
På BBC-nyheterna i morse här i UK hade man ett inslag där man gick runt och frågade folk som knallade omkring utan munskydd om de ställde upp på att bli injicerade med SARS-COV-2 mot betalning på £4,500.

Det var lite halvkul att se hur folk som initialt menade att COVID-19 inte var något att oroa sig för reagerade när de fick välja att bli injicerade och dessutom få betalt.
Citera
2021-02-19, 22:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen vet men att de skulle vara ens 15000 är nog extremt osannolikt. Folk blir långtidssjuka av allt möjligt. Såg ett galet inslag på Lokal TV om långtidssjuka covidbarn. De flesta såg och lät väldigt friska ut men deras föräldrar insisterade på att de var jättejättesjuka. Tippar mest på att barnen vill vara hemma och chatta eller spela dataspel framför att gå till skolan. Fick en liten flashback till apatiska barn spektaklet och tänkte here we go again..

Det kan vara så, vi bor trots allt i Sverige!
Citera
2021-02-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
På BBC-nyheterna i morse här i UK hade man ett inslag där man gick runt och frågade folk som knallade omkring utan munskydd om de ställde upp på att bli injicerade med SARS-COV-2 mot betalning på £4,500.

Det var lite halvkul att se hur folk som initialt menade att COVID-19 inte var något att oroa sig för reagerade när de fick välja att bli injicerade och dessutom få betalt.
Varför bara folk utan munskydd?
Citera
2021-02-19, 22:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Helt otroligt att höra dig uttala dig. Du påstår att du är en sjökapten, det gör dig till gud på en båt. Jo det gör det. Sen samtidigt så vill du inte ha auktoritet. Jag drar härmed slutsatsen att du inte är en sjökapten utan snarare en försupen matros som önskar att han var en sjökapten. En sjökapten blir aldrig inlåst likt du insinuerar, han går ner med sitt skepp. Ergo - du är ingen sjökapten! När det råder en pandemi så försvarar jag min flock, likt en sjökapten, den första som går ner är jag, min flock och min båt överlever!

Töntig ologisk tankekedja du försöker fläta. Att jag är sjökapten till yrket är sekundärt vad gäller min avsky gentemot blotta tanken av fascism och tvångsfängslande av invånare i ett demokratiskt land. Som sjökapten måste jag dagligen göra riskanalyser och fundera på eventuella konsekvenser utifrån allt från att utfärda heta arbetstillstånd till att studera tidvattentabeller och utifrån dessa lägga vaktscheman och uppskatta hur många ankare vi kan förflytta inom slackvattenrutan.

Hursom kommer garanterat följderna av alla förbannade restriktioner att bidra med så mycket elände att vår nästa generation kommer att korsfästa dagens beslutsfattare som våldtar deras framtid.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ingen aning, men det kan du få berätta för mig.

Ja kollar du på statistiken så sticker 85+ år ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
2021 blir mutationernas år. Helt enligt planen.

Lite anmärkningsvärt att det inte fanns några mutationer att tala om under hela 2020. Då fanns bara "covid-19". Sen kom vaccinet i slutet av året och precis i samma veva, BOOM, engelsk mutation, sydafrikansk mutation, brasilansk mutation.

Och folk sväljer det förstås rakt av som den hjärndöda fårskock de är.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qmjk8A/vaccinsamordnaren-om-nya-mutationen-kan-behova-en-tredje-dos

Dos efter dos efter dos kommer nog en fjärde femte sjätte osv.
Citera
2021-02-19, 22:15
Medlem
Citat:
Beror ju på hur många som gömmer sig. Om alla gör det är det finito för sars.-cov2. Men det går ju inte.

Nej exakt. Det var en våt dröm för många i mars/april. Vi låser in oss och blundar i en månad så finns det nog inga virus sen.

Men naturlagarna visade sig vara mer logiska än så.
Citera
2021-02-19, 22:15
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Varför bara folk utan munskydd?
Jag tror att själva poängen var att undersöka om folk verkligen VAR orädda. Jag såg inte hela inslaget i detalj så jag vet inte om de redogjorde för exakta villkoren. Det fanns ett par personer som tackade ja, skall sägas. En person var villig att göra det gratis om det skedde i vetenskapligt syfte.
Citera
2021-02-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qmjk8A/vaccinsamordnaren-om-nya-mutationen-kan-behova-en-tredje-dos

Dos efter dos efter dos kommer nog en fjärde femte sjätte osv.

Haha otroligt.

Skulle vi göra en undersökning nu så skulle dessutom 75+% tro att vaccinet gäller för evigt. Får jag mina arton doser så kan jag stoppa upp min vaccinationspassdildo i rumpan och låta den sitta där för evigt för då klarar jag varenda mutationsjävel.

De fattar inte att de måste fortsätta vaccinera sig för resten av livet. Och Pfizer, Moderna osv får tillverka vaccinen för evigt och det ska distribueras för evigt.

Håller immuniteten i ett år och det behövs 3 doser så ska vi injicera över 82 000 svenskar om dagen för all framtid. Jävla idioter som tror på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in