2021-02-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Utanförskapsområdena har ju byggts upp i cirka 40 år och kommer inte att försvinna eftersom integrationen är obefintlig och det fylls på i stor omfattning.

Återvandring är det enda rätta av de 1,5 miljoner som kommit de senaste 20 åren och som inte ska vara här.

Vet inte om det är det rätta men hur pass realistiskt tycker du att detta scenario är?
Har något land någonsin genomfört en sådan operation på lyckats vis?
Citera
2021-02-19, 20:47
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Jag tycker liksom du att mångkultur är bra för fosterlandet.

Bra försök men, din hållning är att kulturell belastning är bra.
Citera
2021-02-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Att resten av Sverige ska kosta på byggen av moskéer i Malmö som redan är Sveriges mest subventionerade stad är ett exempel på en blandning av ekonomisk och kulturell belastning.
Vårat rättsväsende får ju gripa in t.ex. när den arabiska "hederskulturen" tillämpas. Inte längesedan en far och hans söner högg ner en kille på en buss i Kiruna för att BO hade en relation med deras syster/dotter...
Ja, listan kan göras väldigt lång bara man tänker längre än vad näsan räcker.

Den så kallade hederskulturen är en del av denna skadliga påverkan och belastning som Åkesson pratar om.
Utvecklingen har varit väldigt tydlig och extremt negativ i över 20 år nu men de ”godhjärtade” vill fortsätta att göra samma saker om och om igen som aldrig har fungerat.
Hur de tänker är en gåta.
Citera
2021-02-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Vet inte om det är det rätta men hur pass realistiskt tycker du att detta scenario är?
Har något land någonsin genomfört en sådan operation på lyckats vis?

Vi kan ju börja med ett invandringsstopp och försöka få ordning i kaoset.
Men visst en repatriering är mycket svår att göra framförallt för att politikerna inte vill det, Sverige behöver dock det redan imorgon.
Moder Svea blöder.
Citera
2021-02-19, 20:52
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi

Din hållning, liksom min är att mångkultur är förtjusande.
Citera
2021-02-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Nu får du förklara dig. Vem bär offerkoftan? Du, jag, feministerna eller SD.

Jag tror den enda rimliga vägen till ett avslut på detta vansinne är att avveckla det bidragsystem som vi en gång hade och som fortfarande fungerar som dragplåster för all världens emmigranter.

Du i ditt argument om att du vart trött när SD inte får gehör. Jag håller helt och hållet med, Varför ska någon som inte bidrag med något få pengar? Endast i detta land är det möjligt och dessutom retroaktivt. Studenter som enbart missar 1hp poäng får inte ett öre eller någon chans till att lösa sitt problem inom ett år.
Citera
2021-02-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi

Off topic här lite kanske, men varför är alla så kåta med att behålla kultur? Varför kan inte folk enas om ett språk som gynnar vår evolution? Låt oss säga att vi släpper svenska/arbiska/whatsoever språket och rör oss emot kanske engelska, hade vi inte rört oss framåt i evolutionen?
Citera
2021-02-19, 20:59
Medlem
Jag förstår verkligen inte denna reaktionen. Eller det gör jag förresten visst. Det börjar närma sig val och de andra partierna måste försöka dra bort röster från SD och göra sig själv relevanta genom att se goda ut. Det hoppas att detta drar fokus från deras egna totalt misslyckade politik.

Jimmie och SD har alltid varit för att värna den svenska kulturen, det har de varit mycket öppna med och hans uttalande är inte en uppskruvning av retoriken.

Han är dock väldigt tydlig med att det han menar med kultur är grundläggande syn på samhället och samhällskontraktet. Inte köttbullar eller kebab. Det han säger är att vi måste stoppa invandringen av människor från länder där det inte finns något samhällskontrakt utan klanerna och de religösa ledarna styr.

Och de som försöker få detta till något rasistiskt är ju bara löjliga. Kultur har ingenting med ras att göra för det första, och för det andra är kulturell relativism är bara fel. Det finns bra och mindre bra kulturer (sett till grunderna). Det är därför miljoner vill komma hit.
Citera
2021-02-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Och i alla dessa år så har det varit en nettoökning av personer med liknande bakgrund som hamnar i dessa områden. Sverige har naturligtvis inte haft kapacitet att ta upp dessa på arbetsmarknaden. Därför hamnar de i gäng och kriminalitet.

Italienare och Irländare kom i stora mängder till USA och var ofta kriminella. Anses de vara "undermänniskor" idag i USA?

Bilden av svenskarna som kom till USA var verkligen inte positiv heller. Om det blev för många så ansågs de bilda klaner, de kunde slåss och terrorisera amerikanerna och de var högljudda och skräniga:
https://www.jstor.org/stable/40918382?seq=1

Stoppa ytterligare inflyttning till utanförskapsområdena, och de försvinner som en våt fläck på badrumsgolvet dunstar bort. Jag lovar dig. 110%. Nej 200%.

Skillnaden mellan MENA och svenskar är bra mycket större än mellan de som levde i USA på den tiden och de irländare och italienare som invandrade ditt för 100 år sedan.

Det är skillnad på folk och folk ibland en oerhört stor skillnad.
Lever man i verkligheten och har rest mycket så vet man det.
Citera
2021-02-19, 21:03
Medlem
I sak har han rätt eftersom det är dom som har "kulturell belastning" som är vårt problem idag.

Det är där som all kriminalitet och allt annat som förstör Sverige kommer ifrån.
Senast redigerad av Fiber-Twist 2021-02-19 kl. 21:05.
Citera
2021-02-19, 21:06
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
På tiden att Åkesson et al inom partiet börjar skärpa till tonen, en ton som varit allt för lågmäld i mången år nu. Vill man inte tappa kärnväljarna, inklusive mig, så får man visa vad man vill och att man inte bara vill vara en dörrmatta för etablissemanget och M. Hatar denna vurm för ett samarbete med landsförrädarna inom M - troligtvis kommer de förlora min röst pga. detta. Hellre en stark opposition, än en knähund åt M!
Citera
2021-02-19, 21:08
Bannlyst
Vill man ha kvar det lilla av svärje som finns så ska man rösta sd, men media som av tradition är vänster kommer programmera väljarna bort från sd med rasistskuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in