2021-02-19, 20:09
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det finns jobb åt alla som vill så länge vi har ständig tillväxt. Vi måste dock börja ställa mycket hårdare krav. Exempelvis dra in alla bidrag om man väljer att inte lära sig svenska och förbjuda alla religiösa symboler på arbetet.
Vilket århundrade lever du i? Sverige har inte lyckats ta sig under 6% arbetslöshet sedan innan krisen på 90-talet. Just nu är det nästan 9% arbetslöshet. Ungefär en miljon människor har inget jobb!

Sverige är fullt. Var god sök er någon annanstans.
Citera
2021-02-19, 20:11
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Hade han gjort det hade vi behövt dras med S och MP i ännu 4 år. Frågor på det?

Det är riktigt att kräva Avskaffa Asylrätt! skulle omöjliggöra samarbete M/KD/SD på kort sikt. Ett sådant samarbete utan Avskaffad Asylrätt! löser emellertid inte Sveriges problem på lång sikt. Det mesta skulle fortsätta som vanligt med 10 000-tals asylsökande med anhöriga varje år. Utan Avskaffad Asylrätt! blir resonemang om minusinvandring etc bara besvärjelser.
Citera
2021-02-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag tror faktiskt inte det. Sverige har haft en, visserligen rätt hög, men ändå ansvarsfull, invandringspolitik historiskt sett.

Det var först när SD började växa till sig som övriga politiker gick bananas och började tävla med varandra i att vara största motståndaren till SD. Det drogs paralleller till Hitlers framväxt och alla var överens om att detta måste motarbetas till varje pris.

Så ja, jag tror faktiskt att vi hade haft färre invandrare i Sverige om inte SD hade blivit stora.

Reinfeldt spårade ju redan efter att han fått makten 2006 och SD kom in i riksdagen 2010.
Så det handlar inte om SD utan om att människor som Reinfeldt och Lööf som vill oss illa. De vill straffa den etniskt svenska befolkningen och marinera oss i kriminalitet samtidigt som de själva blir rika på kuppen.
Citera
2021-02-19, 20:13
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Fast med denna massinvandringen så upphör ju det Sverige som funnits i över 100 år att existera, det är inte en naturlig utveckling av kulturen som vi nu ser det är en attack på den svenska kulturen och vita etniska svenskar som blir färre och färre i världen. Det går också oerhört fort på 40 år så har hela Sverige gjorts om i grunden, så oerhört tragiskt.
Vad är syftet somliga verkar vilja bli av med etniska svenskar, varför då?
I förorten finns ingen svensk kultur bara ett utarmat svenskt
språk om de ens pratar svenska.
Sverige och svenska folket har rätt till sitt eget land det ska inte förstöras av några globalister som bara vill ha pengar och makt.
Dags att radera ur Annie Lööf och alla liknade människor från denna planet, det räcker nu.

Andas, det finns inget som heter etniskt svenskt och det har heller aldrig funnits ett riktigt homogent Sverige. Vi är beroende av utländsk kultur, det är nyttigt.
Citera
2021-02-19, 20:13
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Upprepar du en lögn tillräckligt många gånger...
En lögn ? Har du inte ögon och öron.... Jag kan berätta min historia för dig och er : Född 1957 i Stockholm. Allt var fint i Sverige då. Skolan fungerade man tog av sig skorna och ev mössa utanför klass rummet , respekt , lydde läraren , vuxna,dagis var bra utan genus galenskap att alla pojkar ska bli flickor. Du var aldrig rädd för att gå ut och leka eller spela fotboll på Tantolunden eller Pålsundsvallen. Du idrottade mycket i alla sporter. Ingen var plötsligt man som var flicka och blev plötsligt 1a i allt. Jag minns min bästa vän vars familj som tog emot flyktingar från Chile efter Alendes/ Pinochet kuppen. Jag var så stolt över min väns familj. Stödde alla vänster grupper som fanns. Mikael Wiehe och Björn Afzelius var mina hjältar.
Långsamt blev vårt land till för alla. Alla kunde komma hit. Ingen hade något ansvar för detta . Allt gick över skatt sedeln. Vi Svenskar som jobbade betalade detta helt. Allt var någon slags världssamvete i Sverige för allt och alla. En kampanj jag minns var Ljus i Nicaragua .. Visste inte var det låg men kamp var alltid kamp. För vad och mot vem var mindre viktigt. Tror detta är grunden till Sveriges totalt hål i huvudet politik avseende fattiga människor i världen. Ta hit alla dom som har det svårt så blir det bra ! Men världen är stor. Massinvasionen började. Det var synd om alla kors och tvärs på jorden. Alla kunde komma hit. Vi betalar för allt. Vi öste miljard efter miljard i bistånd.
NU HAR ALLA KOMMIT HIT. TOTALT KAOS. CA 50 NO GO ZONER, CA 50 DÖDSSKJUTNINGAR I GÄNG, HEDERSMORD PÅ UNGA KVINNOR SOM INTE LYDER , BALKONG FLYGNINGAR , ISLAMISM SOM VRÅLAR ATT KRISTNA SKA DÖDAS , TERROR MORD , VÅRA ORTER OCH STÄDER BLIR HELT FÖRSTÖRDA AV AFGANER , SOMALIER OCH MENA FOLK. ALLA LÄNDER I VÄRLDEN ÄLSKAR SINA LÄNDER MEN DET FÅR MAN INTE GÖRA I SVERIGE DÅ ÄR MAN NAZIST. VÅRA SVENSKA BARN RÅNAS AV ARABER OCH NEGRER I STOCKHOLM VARJE DAG. ZIGENARE SITTER UTANFÖR VARENDA JÄVLA BUTIK I LANDET NU OCH TIGGER AV OSS SVENSKAR. EU GER MILJARDER AV MINA SKATTE PENGAR TILL BLA RUMÄNIEN FÖR ATT HJÄLPA DESSA.
DET LAND JAG VÄXTE UPP I FINNS INTE LÄNGRE. JAG HATAR DET SOM HÄNT I MITT FOSTERLAND. JAG HATAR DEN INVANDRING SOM FÖRSTÖRT MITT LAND. DÄRFÖR ÄR JIMMIE ÅKESSONS INLÄGG HELT KORREKT. JAG ÄR GIFT MED EN KVINNA FRÅN FRÅN AFRIKA SÅ KÖR INTE RASIST TUGGET.
Senast redigerad av Jagersro 2021-02-19 kl. 20:16.
Citera
2021-02-19, 20:15
Medlem
Citat:
Andas, det finns inget som heter etniskt svenskt och det har heller aldrig funnits ett riktigt homogent Sverige. Vi är beroende av utländsk kultur, det är nyttigt.

Det är klart det finns etniska svenskar, snälla gå om skolan.
Sverige var i princip helt homogent fram till 1970-talet.
Ytterst få invandrare togs in före det.
Citera
2021-02-19, 20:17
Medlem
Citat:
Sverige mår bra av invandringen, så du kan vara lugn.
Mår bra? Våldtäkter, mord , sprängningar, skottlossningar, rån av gamla, unga etniska svenskar som blir förnedrade osv. Är du ett troll eller är du dum?
Citera
2021-02-19, 20:17
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Det är riktigt att kräva Avskaffa Asylrätt! skulle omöjliggöra samarbete M/KD/SD på kort sikt. Ett sådant samarbete utan Avskaffad Asylrätt! löser emellertid inte Sveriges problem på lång sikt. Det mesta skulle fortsätta som vanligt med 10 000-tals asylsökande med anhöriga varje år. Utan Avskaffad Asylrätt! blir resonemang om minusinvandring etc bara besvärjelser.

Talar du svenska? Jag förstod inte det där riktigt.

Vad jag kan säga dig dock är att om övriga EU-länder undantaget Tyskland som även de tagit mot betydligt fler invandrare än vad man kan begära av dem hade tagit sina ansvar som EU-medlemmar och delat upp notan så hade vi inte suttit i den här situationen. Ungern exempelvis blånekade in i det sista och nu ser vi att de får sota för det.
Citera
2021-02-19, 20:18
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är klart det finns etniska svenskar, snälla gå om skolan.
Sverige var i princip helt homogent fram till 1970-talet.
Ytterst få invandrare togs in före det.

Vi har alltid varit ett invandrarland, gå om skolan själv.
Citera
2021-02-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Bra, tack för att du förtydligade.

Det visar att du inte vet så mycket om hur världen runtomkring dig fungerar.

Jo, vi behöver invandring förstår du, och det hela tiden. Vad vi INTE behöver, är hundratusentals, åter hundratusentals bidragstagare som bara dränerar svensk välfärd. Det behöver vi INTE. Det finns inte ett enda land i världen som BEHÖVER dränera sin välfärd, den som påstår annat är helt jävla dum i huvudet.

Däremot behöver vi mycket väl annan invandring, och det kontinuerligt. Invandring där människor från andra delar av världen bosätter sig i Sverige och bidrar på olika sätt till landets utveckling. Så enkelt är det. Sverige hade inte varit särskilt mycket utan invandring genom åren. Och då menar jag inte den sortens invandring som sker just nu, där de flesta hamnar i bidrag och bara dränerar ekonomin. Utan då menar jag naturligtvis invandring där de som kommer omedelbart kommer in i samhället och på arbetsmarknaden och bidrar till en bättre välfärd.

Vi behöver en låg arbetskraftsinvandring på cirka 5000 människor per år solmättade välutbildade och som är från andra länder i västvärlden.
Ingen annan invandring är gynnsam för Sverige.
Citera
2021-02-19, 20:21
Avslutad
Träffsäkert uttalande. Vi kan gärna ta emot arbetskraftsinvandring från västnationer. Men mer bidragsinvandringen från kulturer som inte kan integreras knäcker snart landet och dagens generationers livsmöjligheter offras.
Citera
2021-02-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare

"Jimmie Åkesson kräver stopp för all invandring som utgör en ”kulturell belastning”.

Uttalandet har mötts av massiv kritik från hans politiska motståndare.

– Sverigedemokraternas politik och retorik radikaliseras i takt med att samhällsdebatten tänjer sina gränser, säger Annie Lööf i ett uttalande."

Har Åkesson rätt?

Lite småkorkat att uttrycka sig så.
Dels är det för vissa känsligt.
Men också för att "kultur" är ett extremt brett och luddigt begrepp.

Egentligen är det enkelt.

Säg nej till invandare som är:

1/ Politiskt eller religiöst extrema eller snäva
2/ Kriminella eller där risken är stor att de blir kriminella i Sverige.
3/ Lågutbildade.
4/ Psykiskt sjuka eller där den intellektuella eller känslomässiga nivån är låg.
5/ Manskönade eller ensamkommande.
6/ Från muslimska länder men ej är väldigt sekulariserade, exmuslimer, agnostiker eller ateister
7/ Omöjliga att eller som motsätter sig att bli bakgrundkontrollerade

Busenkelt...
Senast redigerad av PooSausage 2021-02-19 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in