2021-02-19, 19:47
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Undrar vilka som jublar o nickar.

Känns som det finns bara två läger;
-Stopp för ALL invandring
-ALL kritik mot invadring och ideer om minskad invandring är "brunt".

Hur har det blivit SÅÅ polariserat?
Går det öht att landa emellan?

Konstig analys. SD är för fortsatt invandring så jag undrar vilket stort läger du ser som vill stoppa ALL invandring?
Citera
2021-02-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Inget trolleri från min sida utan uppriktigt intresserad av hur man kan komma på tanken med ett begrepp man kallar för "kulturell belastning".

De exempel du nämner handlar jus istället om när en individ omsätter kulturella värderingar till juridiska brott eller ovilja att att låta andra människor ha den värderingsfrihet man tillmöter sig själv. Det kan förstås inte vara acceptabelt, men man ska dömas för brottet , inte för sin tvivelaktiga kulturella moral. Det skulle till slut sätta hela befolkningen i fängelse, eftersom de säkert kan misstänkas begå något brott i framtiden och människor som är benägna att begå brott hittar man ju varje dag var helst man är i samhället.

För mig är det rimligt att folk får ha vilka kulturella värderingar de vill. Även bisarrea och sådan jag ogillar. Men (och ett viktigt MEN) det ger dem eller mig inte rätt att också utföra handlingar i enlighet med de kulturella värderingarna. Men land ska med lag byggas. Om "kulturell belastning" ska bli en legitim beslutsgrund för olika myndighetsbeslut misstänker jag att många människors kulturyttringar ligger pyrt till, allt ifrån jägare, skoteråkare, veganister, Heavy metal-lyssnare osv.

De problem Åkesson vill lösa med sitt uttalande blir dessvärre ett skott i foten. Okunnigt om vad kultur är och förordandet av en klart mysko stat växer fram där medborgare ska sanktioneras för att de är en kulturell belastning. Misstänker att jag åker dit för några av mina intressen är nog kulturellt belastande.

Människor från MENA fungerar inte i Sverige de blir dysfunktionella och är en enorm ekonomisk och social belastning samt står för 75% av de grova brotten.
Ett totalt misslyckat socialt experiment är det som vi har upplevt i Sverige de senaste 20-40 åren.
Citera
2021-02-19, 19:53
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Människor från MENA fungerar inte i Sverige de blir dysfunktionella och är en enorm ekonomisk och social belastning samt står för 75% av de grova brotten.
Ett totalt misslyckat socialt experiment är det som vi har upplevt i Sverige de senaste 20-40 åren.

Du blir dysfunktionell i Sverige.
Citera
2021-02-19, 19:54
Medlem
Jagersros avatar
Jimmie säger vad som behöver göras för att rädda Sverige från att upphöra som land.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag tror att Annie Lööf vill att det ska gå dåligt för Sverige. Hon njuter av det.

Hon ser mångfalden som ofrånkomligt. Min syrra är likadan. Det finns ingen chans att separera människor med gränser. När man tror det så kan man heller inte sitta på några bromsar eftersom det är bortkastade resurser och tänk. Det finns ingen naturlig balansering vad gäller inflyttning och utflyttning. Det blir 99% inflyttning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är med all rätt Åkesson får kritik för uttalandet. Jag är inte överdrivet förtjust i Sveriges migrationspolitik, men kom igen. "Kulturell belastning". Vad menar han ens med det? Det är ett direkt avhumaniserande uttryck att använda om människor.

När Åkesson nu säger att vi inte ens ska ta emot kvotflyktingar, de som verkligen lider helvetets kval i olika flyktingläger och har blivit utvalda av FN/UNHCR för vidarebosättning, så visar han verkligen sina sanna färger.

Att kräva ett totalstopp för invandring, inklusive de fruktansvärt utsatta kvotflyktingarna, och kalla de människorna för en "kulturell belastning" är inte vackert.

Det är ju helt rätt det behövs enbart en mycket liten arbetskraftsinvandring av högutbildade människor från västvärlden samt givetvis en omfattande återvandring,
det är för en systemåterställning.
Citera
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare

"Jimmie Åkesson kräver stopp för all invandring som utgör en ”kulturell belastning”.

Uttalandet har mötts av massiv kritik från hans politiska motståndare.

– Sverigedemokraternas politik och retorik radikaliseras i takt med att samhällsdebatten tänjer sina gränser, säger Annie Lööf i ett uttalande."

Har Åkesson rätt?

Att Annie Lööf INTE vill begränsa invandring som BELASTAR säger allt om hur radikal hon är.
Citera
2021-02-19, 19:55
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Jimmie säger vad som behöver göras för att rädda Sverige från att upphöra som land.

Hur länge har inte högerextremister sagt detta egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är med all rätt Åkesson får kritik för uttalandet. Jag är inte överdrivet förtjust i Sveriges migrationspolitik, men kom igen. "Kulturell belastning". Vad menar han ens med det? Det är ett direkt avhumaniserande uttryck att använda om människor.

När Åkesson nu säger att vi inte ens ska ta emot kvotflyktingar, de som verkligen lider helvetets kval i olika flyktingläger och har blivit utvalda av FN/UNHCR för vidarebosättning, så visar han verkligen sina sanna färger.

Att kräva ett totalstopp för invandring, inklusive de fruktansvärt utsatta kvotflyktingarna, och kalla de människorna för en "kulturell belastning" är inte vackert.

Det är ju helt rätt det behövs enbart en mycket liten arbetskraftsinvandring av högutbildade människor från västvärlden samt givetvis en omfattande återvandring,
det är hög tid för en systemåterställning.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Högst relevant uttryckt, lika relevant som att diskutera ”Kulturell appropriering”
Citera
Bannlyst
Kulturell belastning, ajajaja kan ju vinklas hur som, mångkulturen ska belasta den svenska kulturen, den ska tränga undan den svenska kulturen. Det blir adolfhitler-utpekning av jå för det!
Citera
2021-02-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Analfabeter och personer utan intyg på utbildning får inga jobb.
Sen när är utbildning gratis i Sverige?

Grundskola
Universitet/högskola
Komvux
Yh-utbildningar
Folkhögskola

Dessa är gratis då svenskarna betalar skatt för detta. (så gratis är den ändå inte) Vad är gratis utöver det?

Utbildning är gratis för alla i Sverige. Du får utöver det studiebidrag och förmånliga lån.

Ja, det är skattefinansierat, men det är fortfarande gratis för alla att utbilda sig.

Eller var försöker du komma med din retorik? Anser du att det kostar pengar att få på trottoarer också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in