2021-02-19, 19:03
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Helt omöjligt. De flesta är en del av samhället och vill göra rätt för sig. Det skulle få katastrofala följder att utvisa så många på kort tid. De 5-10% som inte vill göra rätt för sig kan vi däremot gärna utvisa.

Extrema situationer kräver extrema åtgärder. Det finns väldigt, väldigt många personer som aldrig borde ha fått medborgarskap.

5-10%? Nu tror jag att det blev knas i ditt hjärnkontor.
Senast redigerad av Talespin 2021-02-19 kl. 19:08.
Citera
2021-02-19, 19:05
Medlem
Citat:
Så man är automatiskt en mänsklig sopa för att man är neger eller muslim?

Jag vill helt klart att kriminella ska utvisas och att bidrag utan motprestation till arbetsföra människor ska stoppas helt. Det ska vara så jävla jobbigt att gå på bidrag så att man kämpar hårt för att ta sig ur sin situation.

Men det är en helt annan fråga. Jag svarade som sagt på ett inlägg där det stod: Utvisa alla negrer och muslimer.

Kan du visa på ett enda lyckat fall i historien där något land har utvisat hela folkgrupper beroende på hur de ser ut? Ett enda, så är jag nöjd.
Spanien 1500 e.Kr. Egypten 1500 f.Kr. Frågor på det?
Citera
2021-02-19, 19:06
Medlem
JustZlatans avatar
Om SD vill bli större än 20% måste Åkesson & Co sluta komma med såna här löjliga uttalanden.
Citera
2021-02-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Extrema situationer kräver extrema åtgärder. Det finns väldigt, väldigt många personer som aldrig borde ha fått medborgarskap.

Det sista har du helt rätt i, men att lösa problemet genom att utvisa massa svenska medborgare är en riktigt dålig idé. Vill du ha inbördeskrig på riktigt?

Man ska absolut inte negligera problemen vi har i samhället, men de måste lösas på rätt sätt. Sverige är nu mera mångkulturellt. Det är oåterkalleligt. Flera försök har gjorts av flera länder i historien att lösa problem på det sättet. Samtliga har slutat i katastrof och gett betydligt sämre levnadsvillkor för befolkningen.
Citera
2021-02-19, 19:09
Medlem
Gontars avatar
Klart bra uttalande av Jimmie. Ska man bo i Sverige får man se till att bli svensk på det där härliga sättet som man möter hos svenskar som tycker att medel-Svenssons värderingar faktiskt var lite bättre förr.
Tur det finns några kvar som inte viker sig för PK-normerna.
Citera
2021-02-19, 19:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Han har väl rätt i sak men frågan är om det här var så smart av Jimmie:
Citat:
Uttalandet kan komma att få effekter för fler partier än Sverigedemokraterna, tror Mats Knutson.

– Alla uttalanden av det här slaget höjer trösklarna för ett samarbete med Sverigedemokraterna. Det är politiskt kontroversiellt och gör det svårare för Ulf Kristersson och Ebba Busch att legitimera ett regeringssamarbete som tar stöd av Sverigedemokraterna, säger han.

Kan vi vänta oss några reaktioner från KD och M?

– Jag tror att både Ebba Busch och Ulf Kristersson kommer att svara på det här. De måste svara på det. Det här är ju ett framtida regeringsunderlag för en M och KD-regering. De har inget val.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uttalandet-hojer-trosklarna-for-ett-samarbete-med-m-och-kd
Citera
2021-02-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om SD vill bli större än 20% måste Åkesson & Co sluta komma med såna här löjliga uttalanden.

Räcker egentligen med att spetsa in sig på antalet kvotflyktingar för tillfället.
Sverige som ynklig tvåa efter US..union states.
Tacka vet jag Robert E Lee.
Citera
2021-02-19, 19:11
Medlem
pantherTypeGs avatar
Jimmie Åkesson har helt rätt. Sverige är på väg mot inbördeskrig. Det är bara en tidsfråga innan vi har klaner som krigar mot varandra på öppen gata och som bedriver folkmord på varandra. Svensken kommer naivt stå i mitten.
Citera
2021-02-19, 19:11
Medlem
Jirens avatar
Men varför är vissa förvånade över äcklens reaktioner över Jimmies uttalande?

De som går banans över Jimmies ordval vill ju faktiskt ha invandring med ekonomisk, social och kulturell belastning. Det är ju liksom hela vitsen med Sveriges migrationspolitik.. Eller trodde ni det hela handlade om någon form av godhet och välvilja?

Facit finns redan ute sedan minst 10 år tillbaka. Invandringen KNÄCKER Sverige, och inte ens det mest inbitna sossesvinet kan förneka detta enkla faktum. Visst kan de blåljuga, men de är fullt medvetna om vad som sker med samhället och välfärden.
Senast redigerad av Jiren 2021-02-19 kl. 19:17.
Citera
2021-02-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Jag tycker detta inlägg säger mycket om dig. När ska DU vakna?
Det var länge sen jag vaknade. Du sover tydligen fortfarande eftersom du inte ser vad som händer i Sverige.
Citera
2021-02-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

5-10%? Nu tror jag att det blev knas i ditt hjärnkontor.
Du får gärna tro att 90% av alla invandrare är parasiter som inte vill arbeta utan bara vara ute och ställa till med kaos, men är det inte bättre att försöka ta till sig av fakta om man vill lösa ett problem?

5-10% är dessutom en åt helvete för hög siffra för vad som är acceptabelt. 0,5-2% är vad vi bör försöka komma ner till.
Citera
2021-02-19, 19:13
Medlem
Citat:
Det sista har du helt rätt i, men att lösa problemet genom att utvisa massa svenska medborgare är en riktigt dålig idé. Vill du ha inbördeskrig på riktigt?

Man ska absolut inte negligera problemen vi har i samhället, men de måste lösas på rätt sätt. Sverige är nu mera mångkulturellt. Det är oåterkalleligt. Flera försök har gjorts av flera länder i historien att lösa problem på det sättet. Samtliga har slutat i katastrof och gett betydligt sämre levnadsvillkor för befolkningen.

Utvisa varje person som begår brott och har dubbla medborgarskap, ta bort det svenska. Varför skall de vara här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in