2021-02-19, 15:55
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Visst är det så. Om inflyttningen som håller bopriserna under armarna upphör krashar hela skiten.

Annie Lööf vill öka hastigheten i befolkningsutbytet. Det påverkar pyramidspelet på bostadsmarknaden, men hyresrätter räknas dock inte till bostadsmarknaden. Istället får vi där se ökad segregation och kriminalitet med handel i svartkontrakt. Det måste ändå vara svårt för Annie Lööf att motivera intaget av nya socioekonomiskt svaga grupper.
Citera
2021-02-19, 15:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Han får flera fiender med detta. Lööf som ser alla världens folk som tänkbara diskare i Sverige. V och MP som ser alla som tänkbara professorer i Sverige. S som ser sig som snälla.

Han är alltså både modig och rakryggad. Varenda svensk jag känner tycker detta, att Sverige är bra och att vi ska värna det svenska. Cred, och fler röster kommer att rulla in.

Kanske avsparken på 2022 års valrörelse? Det är nästan dags nu.
Citera
2021-02-19, 15:58
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag förstår inte vad kulturell belastning är för något, och belastning i relation till vad? Är det människors kulturella musiksmak, litteraturpreferenser, trosuppfattning, lättja och sätt att hänga upp gardiner, som utgör en belastning? Han verkar mena något annat än det han säger.
Du trollar va? Ingen kan vara såhär naiv på riktigt. Naturligtvis är det inte mat och musikpreferenser som avses utan att vi har stora skillnader i våra grundläggande värderingar vilket omöjliggör att vi kan samexistera på lång sikt. Här kommer några exempel:
- Synen på jämställdhet
- Djurrätt (djurplågeri har ökat stort sedan 2015)
- Viljan att göra rätt för sig
- Synen på yttrandefrihet, för många muslimer trumfar islam allt annat
- Mer benägna att begå brott
osv osv...
Citera
2021-02-19, 15:58
Medlem
Han rasistiska ådra visar sig gång på gång.

"Såg du inte vad som skedde i SD när du gick med på 90-talet?"
"Näää...jag var ju EU-kritisk"

Han är en slug räv som kommer undan gång på gång...

Rasismen kommer bli hans fall.
Citera
2021-02-19, 16:00
Medlem
Är det någon som tror att det spelar någon roll ifall Jimmie hade valt att formulera sig på något annat sätt? Jag vågar nog påstå att han hade fått samma kritik hur han än hade uttryckt det. Det han säger är ju inte på något sätt rasistiskt, och han påpekar ju dessutom att inte all invandring är av ondo.

Jag undrar bara hur reaktionerna hade blivit om låt säg Ulf Kristersson hade sagt detta. Han hade säkert fått kritik, men jag tror inte att folk hade fultolkat på samma sätt.
Citera
2021-02-19, 16:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Han rasistiska ådra visar sig gång på gång.

"Såg du inte vad som skedde i SD när du gick med på 90-talet?"
"Näää...jag var ju EU-kritisk"

Han är en slug räv som kommer undan gång på gång...

Rasismen kommer bli hans fall.
Det finns ingen "ras" i hans uttalande?
Citera
2021-02-19, 16:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tyvärr knäckte nog Åkesson alla tankar på en borgerlig regering efter valet 2022 i och med detta...

Att karln aldrig kan lägga band på sig. Fyra år till med Löfven väntar.
Citera
2021-02-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare

"Jimmie Åkesson kräver stopp för all invandring som utgör en ”kulturell belastning”.

Uttalandet har mötts av massiv kritik från hans politiska motståndare.

– Sverigedemokraternas politik och retorik radikaliseras i takt med att samhällsdebatten tänjer sina gränser, säger Annie Lööf i ett uttalande."

Har Åkesson rätt?
JA han har rätt den som inte kan se och förstå vad han menar har stora problem
Citera
2021-02-19, 16:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag förstår inte vad kulturell belastning är för något, och belastning i relation till vad? Är det människors kulturella musiksmak, litteraturpreferenser, trosuppfattning, lättja och sätt att hänga upp gardiner, som utgör en belastning? Han verkar mena något annat än det han säger.
Belastning betyder Något som är en börda, för oss som redan bor i Sverige. Dvs något i din vardag som blir sämre när vi tar in flyktingar. Tiggeri, bidragsberoende, ambulans-stenkastning, skolk från skolan, drogförsäljning, brott, kaos i badhallar. Finns många exempel om du hade öppnat en tidning de senaste fem åren.
Citera
2021-02-19, 16:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tyvärr knäckte nog Åkesson alla tankar på en borgerlig regering efter valet 2022 i och med detta...

Att karln aldrig kan lägga band på sig. Fyra år till med Löfven väntar.
Nej, det är tvärtom! Han vet att SD + M + KD tillsammans kan nå 50% om L+MP åker ut och han behöver inte längre ha med sig L och C. M och KD kommer att säga försiktigt Ja till detta på något sätt. Detta är en del i den kommande valrörelsen. SD brukar inte göra några klantiga outtänkta utspel. Det är S specialområde.
Citera
2021-02-19, 16:05
Medlem
Somalier, Afghaner och annat bidragstagande pack skall utvisas.

Alla som inte kan försörja sig har som inte här att göra, spelar ingen roll vad dom har för hudfärg, ser hellre att mina skattepengar ger lite lyx i tillvaron hos en Svensk downsyndromare.

Zigenare har inget här att göra heller , bidrar inte med något positivt till samhället även om dom har jobb eller ej.

Annie, Stefan och Liberal negern kan dra åt helvete.
Citera
2021-02-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare

"Jimmie Åkesson kräver stopp för all invandring som utgör en ”kulturell belastning”.

Uttalandet har mötts av massiv kritik från hans politiska motståndare.

– Sverigedemokraternas politik och retorik radikaliseras i takt med att samhällsdebatten tänjer sina gränser, säger Annie Lööf i ett uttalande."

Har Åkesson rätt?
Klart att han har rätt. Problemet är det inte längre är viktigt med vad som är rätt eller fel.

Svenskarnas är så hjärndöda att SD bara komma få typ 20%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in