2021-02-18, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/gifta-i-sverige/
Några tusen fler män gifter sig än kvinnor.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/skilsmassor-i-sverige/
Tusen fler kvinnor skiljer sig.

Trenden är tydlig.
Kärnfamiljen med svenska kvinnor är på väg neråt.

Man kan dra fler växlar utifrån statistiken, men det räcker troligen om jag visar detta.
Nu när den kvinnliga överhögheten börjar bli allt tydligare för större delar av befolkningen, kommer detta accelerera.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/manga-fler-kan-drabbas-av-ofrivillig-ensamhet
Sensmoral: Ensamhet dödar.
Ni kommer saknas av exakt ingen, så glöm inte att glädjas åt att ni äntligen vunnit er frihet.

Enligt statistiken i länkarna så har skilsmässorna minskat sen 2013 och antalet äktenskap ökat sen början av 2000-talet. Utöver det är det många som väljer att leva i kärnfamilj utan att gifta sig.

Din artikel handlar om ensamhet specifikt under coronapandenin. Inga siffror över hur ensamma folk är finns, men troligtvis känner sig folk ensammare nu när de måste isolera sig än i vanliga fall. Pandemin varar inte för evigt.

Din slutkläm baserad på "trenden" fick mig att sätta kaffet i halsen av garv!

"Här! Ta din frihet och gläds... för INGEN(!!!) kommer att sakna dig när du dööööööööör"
Senast redigerad av enhalvboj 2021-02-18 kl. 07:20.
Citera
2021-02-18, 09:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
60-90% av de prostituerade har varit utsatta för övergrepp som barn. De borde inte vara i prostitution, utan snarare få hjälp och stöd att bearbeta sina barndomstrauman. Sexköpare borde ta sig en rejäl tankeställare över detta... Det finns en oaktsamhet hos sexköparna att köpa sex, när det finns siffror på att en hög andel prostituerade varit utsatta som barn. Köpt samtycke. Av någon som kanske gör detta som en kedjereaktion på de övergrepp denna har utsatts för i sin barndom...
Jag tar påhittade siffror för 300, tack.
Sen tar jag varje människas fria vilja för hela slanten. Och allra helst tar jag att kvinnor har absolut fri rätt att ha sex med vem de vill av vilka skäl de än behagar utan att behöva ta hänsyn till porrmotståndares eller feminazis lögner eller dikteringar över vad de ska få eller inte få göra med valfria män.

Och jag går all in på inga politiska aktivister ska ha någon som helst rätt att tala över huvudet på någon grupp.

Idag går porrmotståndare och feminazi i Sverige över huvudena på sexarbetarna, så mycket att de organiserar sig och bekämpar det här officiella narrativet och Amnesty International är på deras sida.

Det borde säga dig något.
Citera
2021-02-18, 09:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Enligt statistiken i länkarna så har skilsmässorna minskat sen 2013 och antalet äktenskap ökat sen början av 2000-talet. Utöver det är det många som väljer att leva i kärnfamilj utan att gifta sig.

Din artikel handlar om ensamhet specifikt under coronapandenin. Inga siffror över hur ensamma folk är finns, men troligtvis känner sig folk ensammare nu när de måste isolera sig än i vanliga fall. Pandemin varar inte för evigt.

Din slutkläm baserad på "trenden" fick mig att sätta kaffet i halsen av garv!

"Här! Ta din frihet och gläds... för INGEN(!!!) kommer att sakna dig när du dööööööööör"
Bravo!

Du visade precis varför det är fullkomligt meningslöst att posta länkar eller statistik, för du vet inte hur du ska bära dig åt för att läsa dem.

Du plockar lite russin här och där och komponerar din egen sanning i stället för att se om de stöder det jag säger.

Vad gör det dig till?
Jag ska inte vara elak och säga lurpack, så jag nöjer mig med idiot.
Citera
2021-02-18, 10:34
Medlem
Citat:
Bravo!

Du visade precis varför det är fullkomligt meningslöst att posta länkar eller statistik, för du vet inte hur du ska bära dig åt för att läsa dem.

Du plockar lite russin här och där och komponerar din egen sanning i stället för att se om de stöder det jag säger.

Vad gör det dig till?
Jag ska inte vara elak och säga lurpack, så jag nöjer mig med idiot.

Jag skulle nog vilja påstå att det är du själv som har pusslat ihop en egen sanning här.

Syftar du på att fler män än kvinnor gifter sig med någon som är folkbokförd utanför Sverige? Länken visar siffror från 2019 men inte hur det såg ut tidigare. Alltså kan man inte urskilja någon trend. Kanske är det en trend men jag hittar inte statistiken för tidigare år.

Jag skulle inte heller dra samma slutsatser som du. Folk har väl alltid gift sig och skilt sig med utlänningar. Det behöver inte betyda att det är för att de specifikt väljer bort folk ifrån sitt eget land. Det kan ju helt enkelt vara så att man träffar den rätte när man är utomlands.

Jag drar heller inte slutsatsen att detta är siffror som kommer att accelerera (kan ju inte ens se om antalet jag ökat eller minskat sen säg 2000).

Det verkar mer som rent katastroftänkande.

Fler män än kvinnor gifter sig/fler kvinnor än män skiljer sig = gläds åt att du äntligen fått din frihet för du kommer dö ensam utan någon som saknar dig.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-02-18 kl. 11:12.
Citera
2021-02-18, 11:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du postar statistik och påstår att det finns en tydlig trend men statistiken visar inte denna trenden. Sen en artikel som frågar om folk är mer ensamma under pandemin med svaret att vi inte vet. Du anser att sensmoralen med detta är att man dör av ensamhet. Sist lämnar du en uppmaning till att njuta av sin frihet eftersom ingen kommer att sakna en när man är död....

Jag skulle nog vilja påstå att du själv pusslat ihop egen sanning här.

Syftar du på att fler män än kvinnor gifter sig med någon som är folkbokförd utanför Sverige? Länken visar siffror från 2019 men inte hur det såg ut tidigare. Alltså kan man inte urskilja någon trend. Kanske är det en trend men jag hittar inte statistiken för tidigare år.

Jag skulle inte heller dra samma slutsatser som du. Folk har väl alltid gift sig och skilt sig med utlänningar. Det behöver inte betyda att det är för att de specifikt väljer bort folk ifrån sitt eget land. Det kan ju helt enkelt vara så att man träffar den rätte när man är utomlands.

Jag drar heller inte slutsatsen att detta är siffror som kommer att accelerera (kan ju inte ens se om antalet jag ökat eller minskat sen säg 2000).

Det verkar mer som rent katastroftänkande.

Fler män än kvinnor gifter sig/fler kvinnor än män skiljer sig = gläds åt att du äntligen fått din frihet för du kommer dö ensam utan någon som saknar dig.
Vart vill du komma med din russinsoppa?

Det finns ingenting att diskutera här.
Du får ta upp det med SCB vad de "syftar på" när de gör sina observationer från verkligheten.

Jag tror inte du skulle trivas där, btw.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-02-18 kl. 11:16.
Citera
2021-02-18, 11:14
Medlem
Citat:
Vart vill du komma med din russinsoppa?

Det finns ingenting att diskutera här.

Nej, man kan bara konstatera att det statistiken inte visar den trend som du hävdar att den gör.

Det är bara samma gamla vanliga, överdrivna liperi.
Citera
2021-02-18, 11:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, man kan bara konstatera att det statistiken inte visar den trend som du hävdar att den gör.

Det är bara samma gamla vanliga, överdrivna liperi.
Vad är det för halmdocka eller fultolkning du konstruerat nu?
Det jag påstår styrks av siffrorna från vår statistiska centralbyrå.

Läs gärna mina påståenden innan du går till attack om något helt annat.
Jag kan inte hjälpa dig med läsförståelsen du har, det är helt och hållet dina problem och för att förenkla för dem som följer tråden, ska jag sluta svara på samma fråga fler än två gånger from nu.
Citera
2021-02-18, 11:30
Medlem
Citat:
Vad är det för halmdocka eller fultolkning du konstruerat nu?
Det jag påstår styrks av siffrorna från vår statistiska centralbyrå.

Läs gärna mina påståenden innan du går till attack om något helt annat.
Jag kan inte hjälpa dig med läsförståelsen du har, det är helt och hållet dina problem och för att förenkla för dem som följer tråden, ska jag sluta svara på samma fråga fler än två gånger from nu.

Du hävdar att det finns en tydlig trend att antalet kärnfamiljer med svenska kvinnor är på väg nedåt.

Eftersom du bara visar statistik på diffen mellan antal kvinnor och män från ett enda år (2019) så är det omöjligt att se någon trend.

Du hävdar också att detta kommer att accelerera pga den kvinnliga överhögheten till den grad att de svenska kvinnorna kommer få dö ensamma utan någon som saknar den. Du antyder också att det skulle vara pga frihet.

Jag skulle nog vilja påstå att detta är en rätt jävla långsökt slutsats att dra. Eller?
Senast redigerad av enhalvboj 2021-02-18 kl. 11:35.
Citera
2021-02-18, 11:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du hävdar att det finns en tydlig trend att antalet kärnfamiljer med svenska kvinnor är på väg nedåt.

Eftersom du bara visar statistik gällande antal kvinnor och män som skiljer sig från ett enda år (2019) så är det omöjligt att se någon trend.

Du hävdar också att detta kommer att accelerera pga den kvinnliga överhögheten till den grad att de svenska kvinnorna kommer få dö ensamma utan någon som saknar den. Du antyder också att det skulle vara pga frihet.

Jag skulle nog vilja påstå att detta är en rätt jävla långsökt slutsats baserat på den statistiken du har kommit med. Eller?
Ja. Trenden är tydlig.
https://sverigesradio.se/artikel/7181176

Hade du haft ett genuint intresse, hade du haft tillgång till den mesta statistiken, men du läste bara på ett enda ställe i stället för att utreda om det fanns mer som styrkte det jag påstod.

Det verkar som att du inte klarar av statistik, utan måste få det inlindat i en berättelse, lite som i en sagobok för barn för att fatta?

Du har med flera påståenden här, som vart och ett är beroende av många variabler, så vill du ha något av dessa visade för dig "i lagom komplex berättelseform" får du sära lite på dem, för ingen av påståendena är en monolit eller påverkas av bara "en sak".

Målet med feminismen var alltid att krossa kärnfamiljen.

Statistiken visar att de håller på att lyckas.

Vad händer om de lyckas?
Fler blir och lever ensamma.

Hey Presto!
Sverige är världens ensammaste land.

För en del kan dte vara en befrielse, men med tanke på att människan är en social varelse, är det troligen inte bara en befrielse för de flesta, men sensmoralen är ändå att feminismen vann.

Med vad är priset för segern?

Det tänkte du inte på?
Citera
2021-02-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ja. Trenden är tydlig.
https://sverigesradio.se/artikel/7181176

Hade du haft ett genuint intresse, hade du haft tillgång till den mesta statistiken, men du läste bara på ett enda ställe i stället för att utreda om det fanns mer som styrkte det jag påstod.

Det verkar som att du inte klarar av statistik, utan måste få det inlindat i en berättelse, lite som i en sagobok för barn för att fatta?

Du har med flera påståenden här, som vart och ett är beroende av många variabler, så vill du ha något av dessa visade för dig "i lagom komplex berättelseform" får du sära lite på dem, för ingen av påståendena är en monolit eller påverkas av bara "en sak".

Målet med feminismen var alltid att krossa kärnfamiljen.

Statistiken visar att de håller på att lyckas.

Vad händer om de lyckas?
Fler blir och lever ensamma.

Hey Presto!
Sverige är världens ensammaste land.

För en del kan dte vara en befrielse, men med tanke på att människan är en social varelse, är det troligen inte bara en befrielse för de flesta, men sensmoralen är ändå att feminismen vann.

Med vad är priset för segern?

Det tänkte du inte på?

Vi är fortfarande långt ifrån de nivåer som var runt 2000, som din statistik visar och som jag påpekade. Antar att du missade detta utan nägon artikel som förklarade saken för dig. Snygg projektion mao. Din statistik visade också att skilsmässorna minskat sedan 2013.

Som din artikel påpekar så går dessa trender upp eller ner baserat på hur många unga det finns i åldersgrupperna. Många väljer dessutom att leva i kärnfamilj utan att gifta sig. Jag känner personligen flera par som inte är så noga med pappersarbetet. Feminister bildar kärnfamiljer hela tiden. Att nån skanderar att det ska krossas säger inte så mycket. Det finns även gott om alternativ som inte är mamma, pappa, barn. Alltså fler alternativ än kärnfamilj eller ensamhet.

Som din förra artikel påpekade så är boende i singelhushåll och ensam inte samma sak. Vi mäter inte ensamhet men vi kommer göra det nästa år. Folk kan ha partners fast de bor själva (särbos) eller vara polyamorösa, sologama, singelar som dejtar runt osv. Dessutom har de flesta vänner och familj. Det finns många olika upplägg att köra på som inte slutar med att man dör ensam utan någon som saknar en.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-02-18 kl. 12:18.
Citera
2021-02-18, 12:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vi är fortfarande långt ifrån de nivåer som var runt 2000, som din statistik visar och som jag påpekade. Antar att du missade detta utan nägon artikel som förklarade saken för dig. Snygg projektion mao. Din statistik visade också att skilsmässorna minskat sedan 2013.

Som din artikel påpekar så går dessa trender upp eller ner baserat på hur många unga det finns i åldersgrupperna. Många väljer dessutom att leva i kärnfamilj utan att gifta sig. Jag känner personligen flera par som inte är så noga med pappersarbetet. Feminister bildar kärnfamiljer hela tiden. Att nån skanderar att det ska krossas säger inte så mycket. Det finns även gott om alternativ som inte är mamma, pappa, barn. Alltså fler alternativ än kärnfamilj eller ensamhet.

Som din förra artikel påpekade så är boende i singelhushåll och ensam inte samma sak. Vi mäter inte ensamhet men vi kommer göra det nästa år. Folk kan ha partners fast de bor själva (särbos) eller vara polyamorösa, sologama, singelar som dejtar runt osv. Dessutom har de flesta vänner och familj. Det finns många olika upplägg att köra på som inte slutar med att man dör ensam utan någon som saknar en.
De som gifter sig nu kan vara andra generationens invandrare.
Och du får gärna utveckla de olika formerna av familjebildning på något för ämnet lämpligt forum.
Vi lever i världens ensammaste land och trenden är åt fel håll.
Om antalet "peakat" 2000 är egalt.
Det förändrar inte fakta.
Citera
2021-02-18, 13:01
Medlem
Citat:
De som gifter sig nu kan vara andra generationens invandrare.
Och du får gärna utveckla de olika formerna av familjebildning på något för ämnet lämpligt forum.
Vi lever i världens ensammaste land och trenden är åt fel håll.
Om antalet "peakat" 2000 är egalt.
Det förändrar inte fakta.

Vi har flest singelhushåll i Europa. Att vi skulle vara ensammast är din egen spekulation.

Det jag kunde hitta om faktisk ensamhet är detta:

"Enligt en stor europeisk studie – som bygger på omfattande intervjuer med flera tusen européer – så känner sig svensken faktiskt nästan minst ensam av alla."

"Faktum är att svensken – hur ensam hen än ter sig – ofta har fler vänskaprelationer än människor i andra länder. Dessutom visar forskning att vi är mer nöjda med våra sociala nätverk än personer i länder som förespråkar traditionella familjestrukturer.

Antalet enhushåll i ett land är alltså inte ett bra mått på hur ensam en viss befolkning känner sig."

https://varldensensammastefolk.story.aftonbladet.se/

Ska se om jag kan hitta den faktiska studien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in