2021-02-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Killen har skrivklåda. Klart han varit inne och skrivit. Om inte anant för ”sportens” skull. Speciellt med tanke på att inte ens HD kunde låta bli. Han passade ju på frågan från fhl vilket de reagerade på. Ibland är det skönt att man missat de första 60 000 inläggen i tråden.

Enda gången han "passat" på en fråga från fhl vad jag sett. Kanske pga osäkerhet om de sett något i hans telefon/kontra skrivits i denna tråd som bevisar att han skrivit inlägg.
Citera
2021-02-19, 10:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hennes mål är hela tiden att få tillbaka SD och det vet han om.
Alltså gör hon på sätt och vis som han vill och hon är aldrig på väg bort från SD på allvar, trots genomdriven skilsmässa och förhållandet med Sillen.

Hon gör som hon vill för att nå målet.
Alla sätt hon har försökt med tidigare fungerar inte.
Nu försöker hon i stället göra SD svartsjuk, få honom att reagera och visa att han vill ha henne.

.
Jag behöver ingen skiljedomare, tack:
Citat:
Ni har båda rätt då hon gör både som hon vill men med inriktningen att få honom tillbaka, vilket är vad också han vill
Citat:
Alltså gör hon på sätt och vis som han vill
Nej men nu räcker det väl med långsökta omvägar.

Hanna Davidsson har vinstvinning i att engagera JS.

Hon har en egen vilja och hon gör inte ett dugg som SD vill när hon knullar Sillen:
Han vill ha markservice hemma som snyter barn och en fristad i sänghalmen hos LW

Är hon ute efter att få stopp på den notoriskt otrogne SD via en reaktion är JS ett medel mot målet.
Ägnar hon sig åt passiv hämnd via att göra en identisk kopia av SD själv - ja, då slickar hon sig om munnen samtidigt.

HD är oavsett falsk i sammanhanget eftersom hon är gift när hon i smyg inleder en relation med en gift man.
Hon kan med andra ord inte gnälla som hon gör - hon är inte ett strå bättre själv.
Det gör hon dock.

Hon fortsätter förfasas över LW, hon tar ut skilsmässa och gråter floder - samtidigt som hon knullar med Sillen.
Utåt sett är det så synd om henne. Hon får allas empati. Vinstvining.
Hon säger till JS att det är GC hon ska iväg på.
Hennes intention är dock att återförenas med SD. Hon är falsk som satan.

Vem fan tar ut skilsmässa, inleder en ny relation och gråter floder över kärnfamiljen?
Bokar dubbelsängar och åker med exet till USA.

HD har egen vilja, hon är en strateg och målet är att återfå SD.
Bortom störningen LW som hon själv tillkännager i förhör.
Senast redigerad av develi 2021-02-19 kl. 10:53.
Citera
2021-02-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Barnvecka är nog det sista som bekymrar SD 13 maj.

Han hade det OCKSÅ som oönskat störningsmoment.
Citera
2021-02-19, 10:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han hade det OCKSÅ som oönskat störningsmoment.
Ja, allt är relativt om man överväger mord och är stressad och ev pressad dagen innan mord.
... Och HD har kul med Sillen i burken och bingen.
Senast redigerad av develi 2021-02-19 kl. 10:55.
Citera
2021-02-19, 10:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag är hur tydlig som helst utifrån det jag själv skrivit.

H gör inte som SD vill.

"Så länge hon gör som han vill, då går det bra."

Ville SD att hon ska övervaka honom?
Definitivt inte.
Han vill gå som katten från lort.
Han vill inte ens erkänna nåt öht och fortsätta i status Quo med två brudar.

LW skrattade åt det som jag skakar i huvudet åt:

Att H inte vill se sanningen. Tacka fan att hon har ångest.
Hon ljuger inför sig själv av sällan skådat slag och försöker upprätthålla falska fasader.

Det ska döljas. Det ska inte pratas. De ska låtsas som om allt är frid och fröjd.
Tomtebolycka och kärnfamilj.

Där skiljer hon sig markant från LW oavsett om båda har en mycket osund relation till samma man.
Oavsett om de båda är starka kvinnor or what ever.
Oavsett att han är manipulativ.

HD är rätt slug om man tittar lite bortom den forna dagsformen som sjuk, bedragen och nån sorts kroniskt offer sen dess.
Det beteende hon förfasar sig över kör hon själv.

Hon ligger med Sillen, går bakom ryggen på SD, hon ljuger om sexrelationen och hon tar ut skilsmässa. Hon fortsätter ljuga.

Japp. När du kopierar vad H själv säger i förhör låter det så om den 8 maj.
Hon trivialiserar.

Frågan är varför hon inte vill tillstå att hon är drivande?
Det ses att Fhl om och om igen frågar när beslut togs och hon slingrar sig som en orm.
Han nästan får ryta till.

Det framkommer via HD själv i förhör (efter många om och men) att hon beslutat sig innan honom och att det är han som inte vill åka (via hennes chef).

Hon har tagit ut skilsmässa, men trots detta vill iväg och fira att de levt halva livet ihop.
Komplicerat tycker SD som inte vill med och ligga i den dubbelsäng hon bokat.
Så han föreslår Sillen som hon knullar med.
Fast det vet han inte för det är i smyg.

Vi tolkar lite olika, och inget är riktigt säkert, utan är och förblir tolkningar.
Det är väl ok?

Det är klart att SD inte vill att HD kollar honom, tvärtom ser han till att ha kontakt med Lena på andra säkrare sätt. Samtidigt är HDs kontroll det tecken han vill ha av henne; han vill att hon ska vilja ha honom. Det är ju det han vill.

Att HD varit drivande i frågan om USA?
Resan var bokad ganska långt i förväg och det var väl man pratade om att "fira halva livet ihop". Är det inte så att det är först på slutet, när SD får psykbryt, som han plötsligt konstrar, regredierar och HD tar över vuxenrollen. Jag tror att SD visst vill resa, men som det barn han är, reagerar han som en treåring och beter sig hemskt mot allt och alla.

SD vet med säkerhet om HDs sexuella uppvaknande (måste vara som ett slag i ansiktet på honom) och att Lena nu säger att hon inte längre tycker att det skulle vara hemskt om det blir slut mellan henne och SD.:

6 maj- 18

A 164A/271
Screenshot från 20180506
Lena:

"Ha så kul I USA när ni börjar om"
"Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet."
"Bestämt igår".
"Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu."
"Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre.
"

Vi vet också att både SD och HD har pratat om att de kanske ska återförenas efter skilsmässan, huset skulle inte säljas både för barnens skull men även finnas kvar för en eventuell framtid ihop.
Jag tror att HD är precis som många andra kvinnor i hennes situation, väldigt bunden till SD. Hon är på ett sätt driftig, men på ett annat sätt bunden. Stark men svag. Beroende. precis som Lena, trots att Lena och HD är helt olika.

HD är ärlig mot Jonas om frågan vad gäller SD, därför ogillar JS resan som helhet.
Att SD uppmuntrar att SJ och HD ska dela hotellrum, det ser jag som en ren manipulation. SD gjorde likadant med Lena. Det är kanske en test, för att kolla hur ärliga de är. Kanhända att SD har superkoll på dras enheter, vet vad som händer. I verkligheten ogillar han (svartsjuk) när de har kontakt med manliga bekanta, stalkar Lena utanför hennes fönster med hotfull sms och kolla i HDs mail 1 ggr/h. Kanske vill han även verka helt avspänd runt det hela.

Ja, Lena skrattar åt HD för att hon gör allt för att fasaden ska upprätthållas, till varje pris.
Man kan väl säga att detta sätt att hantera situationen kan bidra till att HD blir följsam till SDs önskningar; att bibehålla kärnfamiljen. Hon går inte bara sina egan ärenden, hon går SDs ärenden.

Det är väl inte osannolikt att hon har adapterat sig genom att det två, hon och SD har samma tänk runt det här.

Samtidigt är det inte helt klart varför HD agerar som hon gör. Det är säkerligen komplicerat och styrt av många faktorer. HDs egen familj och de relationer de har, hennes tidigare psykiska mående i livet, samvaron med SD och hur det påverkat henne, personliga egenskaper att hantera livskriser osv:

Ett exempel:
A150/339
"Lena berättade att Hanna under en längre tid varit nedtryckt av Stefan och uttryckt att Hanna är
ingenting utan Stefan, Stefan sa till Hanna att om Stefan och Hanna skulle gå isär så är det
ingen annan som vill ha henne
".

Det är väl sådant som man kan kalla psykisk misshandel.

Jag respekterar din tro och tolkning, och kan se delar av det du beskriver. men jag tycker mig se andra delar av relationen mellan HD och SD också, vilket gör att jag har i nuläget lite annan vinkling på det vi pratar om. Vi får nog acceptera att det är så.
Citera
2021-02-19, 10:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi tolkar lite olika, och inget är riktigt säkert, utan är och förblir tolkningar.
Det är väl ok?

Det är klart att SD inte vill att HD kollar honom, tvärtom ser han till att ha kontakt med Lena på andra säkrare sätt. Samtidigt är HDs kontroll det tecken han vill ha av henne; han vill att hon ska vilja ha honom. Det är ju det han vill.

Resan var bokad ganska långt i förväg och det var väl man pratade om att "fira halva livet ihop". Är det inte så att det är först på slutet, när SD får psykbryt, som han plötsligt konstrar, regredierar och HD tar över vuxenrollen. Jag tror att SD visst vill resa, men som det barn han är, reagerar han som en treåring och beter sig hemskt mot allt och alla.

SD vet med säkerhet om HDs sexuella uppvaknande (måste vara som ett slag i ansiktet på honom) och att Lena nu säger att hon inte längre tycker att det skulle vara hemskt om det blir slut mellan henne och SD.:

6 maj- 18

A 164A/271
Screenshot från 20180506
Lena:

"Ha så kul I USA när ni börjar om"
"Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet."
"Bestämt igår".
"Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu."
"Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre.
"

Vi vet också att både SD och HD har pratat om att de kanske ska återförenas efter skilsmässan, huset skulle inte säljas både för barnens skull men även finnas kvar för en eventuell framtid ihop.
Jag tror att HD är precis som många andra kvinnor i hennes situation, väldigt bunden till SD. Hon är på ett sätt driftig, men på ett annat sätt bunden. Stark men svag. Beroende. precis som Lena, trots att Lena och HD är helt olika.

HD är ärlig mot Jonas om frågan vad gäller SD, därför ogillar JS resan som helhet.
Att SD uppmuntrar att SJ och HD ska dela hotellrum, det ser jag som en ren manipulation. SD gjorde likadant med Lena. Det är kanske en test, för att kolla hur ärliga de är. Kanhända att SD har superkoll på dras enheter, vet vad som händer. I verkligheten ogillar han (svartsjuk) när de har kontakt med manliga bekanta, stalkar Lena utanför hennes fönster med hotfull sms och kolla i HDs mail 1 ggr/h. Kanske vill han även verka helt avspänd runt det hela.

Ja, Lena skrattar åt HD för att hon gör allt för att fasaden ska upprätthållas, till varje pris.
Man kan väl säga att detta sätt att hantera situationen kan bidra till att HD blir följsam till SDs önskningar; att bibehålla kärnfamiljen. Hon går inte bara sina egan ärenden, hon går SDs ärenden.

Det är väl inte osannolikt att hon har adapterat sig genom att det två, hon och SD har samma tänk runt det här.

Samtidigt är det inte helt klart varför HD agerar som hon gör. Det är säkerligen komplicerat och styrt av många faktorer. HDs egen familj och de relationer de har, hennes tidigare psykiska mående i livet, samvaron med SD och hur det påverkat henne, personliga egenskaper att hantera livskriser osv:

Ett exempel:
A150/339
"Lena berättade att Hanna under en längre tid varit nedtryckt av Stefan och uttryckt att Hanna är
ingenting utan Stefan, Stefan sa till Hanna att om Stefan och Hanna skulle gå isär så är det
ingen annan som vill ha henne
".

Det är väl sådant som man kan kalla psykisk misshandel.

Jag respekterar din tro och tolkning, och kan se delar av det du beskriver. men jag tycker mig se andra delar av relationen mellan HD och SD också, vilket gör att jag har i nuläget lite annan vinkling på det vi pratar om. Vi får nog acceptera att det är så.
Ja, det är ett debattforum där åsikter ifrågasätts.
Vilket jag gör ang offerrroll och HDs kapacitet.
Citat:
Resan var bokad ganska långt i förväg och det var väl då man pratade om att "fira halva livet ihop". Är det inte så att det är först på slutet, när SD får psykbryt, som han plötsligt konstrar, regredierar och HD tar över vuxenrollen
Ja. Det drar ihop sig inför mord.

"Det var då" är 19 maj när orden uttalas av den skilda HD.
Senast redigerad av develi 2021-02-19 kl. 11:00.
Citera
2021-02-19, 12:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Med cacherna där så är jag nog mer inne på att han testar många nya områden inom Geocaching. Just vad gäller virtuella cacher och sånt som är lite i framkant i utvecklingen.
T.ex. detta som man ser att han är inne på och surfar:

https://wherigo.com/

Våghalsigt är en underdrift ja. Han kunde väl aldrig tro att detta mord skulle gå obemärkt förbi. Men om planerat så verkar han då förberedd på allt ”stohej” efteråt också då. Som sagt, planen håller hittills då.

Ja, som sagt, jag är öppen för det mesta nu förtiden, hahaha.
Med det menar jag att "planen" den höll mest för att han hade tur. En enorm tur. En osannolik tur kan man väl nästan säga.

SD är nog inte bara våghalsig. Han gillar nog utmaningen och tror sig kunna "leka" med polisen.

Ja, då förstår jag vad du menar med SD och cacher. Han ligger ju lite åt tekniska och är inte rädd att prova nytt.

Innan jag följde det här fallet, trodde jag mer på vårt rättssystem, vår polis, NFC och de kunskaper och resurser som finns.

Jag önskar att dina fynd, ditt arbete med det IT- tekniska i fallet, inte bara leder till att man kan komma vidare i vissa delar av utredningen, utan kan leda till allvarliga diskussioner inom polisen i Örebro främst, men kanske i allmänhet vad gäller kompetens, internutbildningar, resurser, organisation osv inom polisen.

Jag vet, det är troligen alldeles för stora förhoppningar. Örebropolisen är också tyngd av allvarlig brottslighet, det kan man läsa ut av nyhetsrapporteringen. Men som det känns nu, är det allvarligt att brott av den här digniteten inte kan klaras ut, som skulle ha potential att klaras ut.

I det här fallet, är det ju allmänheten som har hittat kroppen (då inte ute i skogen, vattnet eller långt bort), som har påmint polisen om att de har ringt in om skrik, saker som har haft mycket stor och kunde varit helt avgörande för att lösa brottet snabbt (mycket snabbare).

det är väl tråkigt om det är allmänheten som också löser den del av det IT- tekniska, trots att polisen har arbetat under lång tid med det här.
Citera
2021-02-19, 12:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, det är ett debattforum där åsikter ifrågasätts.
Vilket jag gör ang offerrroll och HDs kapacitet.

Ja. Det drar ihop sig inför mord.

"Det var då" är 19 maj när orden uttalas av den skilda HD.

Ja, hon refererar till vad resan handlade om. Inte den 19 maj, utan när det bestämdes att de skulle resa. Så uppfattar jag det.

Offer kan man vara ur en aspekt, medan man på ett annat sätt inte är det.

T ex kan man vara offer för kontroll i ett förhållande, medan man inte är det på sitt jobb.
Citera
2021-02-19, 12:27
Medlem
Detta är min tolkning av vad Stefan Davidsson kommer att säga inför HovR
Ni har inget intresse av vad jag har att säga.
Om inte det bekräftar det ni tror att ni vet.

Mitt jobb som "arkitekt" var enkelt men mitt största
misstag var att vara otrogen (6 år) mot högsta lort
min "drömkvinna" samt ökenråtta Hanna Davidsson.
Önskar att jag inte träffat Lena Wesström
som lastade och packade ~yoda~ emot min vilja.
löjligt men väldigt nära sanningen och översättning av Jerry Gray
Citera
2021-02-19, 12:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget inte inte mig men...

Något SD inte var förberedd på var denna tråd, något han säger att han inte läser och vill/önskar inte att andra ska göra det heller. HD lydde inte... hon skrev och önskade dessutom få tråden stängd.

Ah, han vill ha kontroll på allt och alla. Jämt. Ständigt.

Frågar vänner i chatter om de har skrivit på flashback. Avråder på det bestämdaste.
HD har säkert sagt till honom att hon skrivit/skriver. Kanske t om på hans uppdrag.

SDs svar att han svarar "pass" på frågan om han skrivit i tråden säger väl allt. Så mycket lättare att svara nej om så var fallet.

Det känns också som att SD är en sådan person som måste kontrollera inte bara Lena, HD, MgL, JS, geocahing, vänner och grannar, utan även tråden om han kunde. Det finns säkert många sätt att agera på som man knappt tänker på.

Kommer ihåg Snoris "lilla pippi", som viskade i hans öra, vilket till slut Snoris erkände.

Tror inte att SD kan hålla sina "fingrar" i styr. Han måste alltid föregå, veta i förväg, ha rätt, ha koll. Det blir alltmer uppbenbart.

Inloggningar här och där i Lenas konton, ända in till nutid. Det passar utmärkt med den typen av kontrollbeteende. Han vill "äga" Lena då och nu. Ända in i döden har han kontroll. Och efter döden...

Måtte det här få ett slut.
Citera
2021-02-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hennes mål är hela tiden att få tillbaka SD och det vet han om.
Alltså gör hon på sätt och vis som han vill och hon är aldrig på väg bort från SD på allvar, trots genomdriven skilsmässa och förhållandet med Sillen.

Hon gör som hon vill för att nå målet.
Alla sätt hon har försökt med tidigare fungerar inte.
Nu försöker hon i stället göra SD svartsjuk, få honom att reagera och visa att han vill ha henne.

Ni har båda rätt då hon gör både som hon vill men med inriktningen att få honom tillbaka, vilket är vad också han vill.

Om hon tror att svartsjuka > kärlek så misstar hon sig å det grövsta.
Citera
2021-02-19, 12:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det har gått via åklagarna. Och det är bekräftat att de fått materialet. Av naturliga skäl så kan jag inte berätta om jag blir mer involverad än så men just nu har de nog fullt upp att tugga i sig den konstruktiva kritiken som det på sätt och vis är och sen ska ju uppgifterna verifieras och värderas. Så de får fixa med det som fixas bör.

Jag började läsa fupen i december och det var en del att sätta sig in i. I början av januari gick första hinten till dem om det jag hunnit uppfatta då. Sen vet jag att det skickades in en mer utförlig lista i slutet av januari. Mer som en checklista för det som bör kollas. Och nu för tio dagar sen så gick en fördjupad analys och råd till dem baserat på allt som kommit fram hittills.
I elfte timmen men bidrar det till något så är ju det toppen.
Ser man det långsiktigt så får det bli en del i hur polisen kan tänka rätt och annorlunda nästa gång de utreder digitala spår.
Även om jag inte kan berätta så mycket här så tror jag ändå det kan hända att media snappar upp att det kommit in nya uppgifter så vi får hålla utkik efter nåt sånt kanske då.

Jag vet inte hur man ska tolka det här, eftersom jag inte vet hur många som arbetat med de IT- tekniska delarna inom polisen eller hur de har fördelats arbeta. Det kan ju ha varit andra fall på tapeten samtidigt.

Men om jag förstår det rätt, har du ensam, även om du nu har fått den "färdiga FUP:en att börja med direkt, kunnat sätta dig in i fallet (en himla massa information) på kort tid, för att sedan jobba dig igenom bit för bit. Många, många arbetstimmar måste du ändå ha lagt ner!

En eloge till dig!

Kanske lätt att vara kritisk, men om man behärskar de här bitarna du jobbat med med sitt ena lillfinger, så kanske det inte är riktigt jämförbart. Tråkigt bara att polisen inte kan erbjuda sina medarbetare de arbetsvillkor och löner som är attraktiva nog. Arbetet borde ju vara stimulerande och tillfredsställande när man vet att man gör avgörande saker för andra människor i sitt arbete.

Jag önskar att den här bollen rullar vidare och får många bra konsekvenser!

Jag hoppas att bollen rullar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in