2021-02-19, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Btw. Vännerna har skämtat innan om att hon skulle passa ihop med en Kalles Kaviar-kille.
Experterna tar henne då på orden har då letat fram en kille som ser ut som Kalles Kaviar på riktigt (och som dessutom brukar få höra av sina vänner att han ser ut som Kalles Kaviar) bara för att visa tittarna hur duktiga de är på att matcha folk.

Haha, huvudet på spiken! Exakt den känslan programmet igenom
Citera
2021-02-19, 01:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men Kalles Kaviar är legend redan innan programmet startat. Det får man ge honom.
Dålig liknelse eftersom Kalle är ett barn
Citera
2021-02-19, 02:52
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Haha, huvudet på spiken! Exakt den känslan programmet igenom

Hennes tidigare pojkvänner har varit blonda. Därför säger hennes vänner, halvt på skämt, att en Kalles-Kaviar kille är hennes typ. Hur ofta har du inte hört kvinnor säga att någon liknar en annan och när man jämför dem så är det bara hårfärgen och frisyren som är lika? Hennes pojkvänner har med all säkerhet haft en mer attraktiv skallform än Kalles-kopians betaskalle, men kvinnor kan inte se sådant på ett medvetet plan.
Citera
2021-02-19, 04:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Hennes tidigare pojkvänner har varit blonda. Därför säger hennes vänner, halvt på skämt, att en Kalles-Kaviar kille är hennes typ. Hur ofta har du inte hört kvinnor säga att någon liknar en annan och när man jämför dem så är det bara hårfärgen och frisyren som är lika? Hennes pojkvänner har med all säkerhet haft en mer attraktiv skallform än Kalles-kopians betaskalle, men kvinnor kan inte se sådant på ett medvetet plan.

Ja, men eller hur, det var åt det hållet. "Här har vi paret som gillar att äta tacos på fredagar", "oj, här har vi paret som gillar att vara i naturen". Wow, vilka är oddsen?????? Det här måste vara skrivet i stjärnorna. Eller inte.
Citera
2021-02-19, 07:47
Medlem
Urinterapeuts avatar
Min juderadar gick igång direkt när jag såg Ellinor.
Citera
2021-02-19, 08:07
Medlem
MahablaMkloutas avatar
Med tanke på att varenda liten företagslogga ska blurras nuförtiden så reagerade jag lite på den skamlösa produktplaceringen av Kalles kaviar. Väntade mig nästan att en besserwissrig speakerröst skulle säga "Det finns andra kaviarmärken än Kalles", eller en liten textruta. Nu blir det produktplacering varje gång killen syns i bild bara för att han är förknippad med Kalles kaviar.
Ska fan ANMÄLA dem...
Citera
2021-02-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Bra gissat innan man sett något men 10 minuter in i programmet förstod man att det inte var rätt. Tycker paren känns mer lovande i år än tidigare säsonger... men vi får se. Cringe-ögonblick lär uppstå hur som helst.

Tycker också att paren är bättre matchade, i varje fall jämfört med förra årets katastrofsäsong.

I år känns det också som att de har valt lite mer vanliga människor, inte någon med rosa hår eller någon som är uppenbart trasig på insidan eller har stora relationsproblem som make/makan ska hjälpa den andre med.

Tänkt att "experten" Fredric Bohm nu i sjunde säsongen kläcker ur sig att människor som är kompletta, stabila, trygga i sig själva har mycket lättare att lyckas med relationer än andra - NO SHIT SHERLOCK! Kom de på det efter sju säsonger!!!! De har ju nästan konsekvent valt ut motsatsen.

Tror på inte på Läkaren och sjuksystern, men de andra två paren har potential tycker jag.
Citera
2021-02-19, 11:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, men eller hur, det var åt det hållet. "Här har vi paret som gillar att äta tacos på fredagar", "oj, här har vi paret som gillar att vara i naturen". Wow, vilka är oddsen?????? Det här måste vara skrivet i stjärnorna. Eller inte.

Ha, ha , ja den matchningen gjorde de också.
Demonstrativt vill experterna visa tittarna att de visst kan kan matcha (eftersom de fått så mycket kritik på att de inte kan matcha tidigare) genom att hitta två personer som älskar tacos på fredagar.
Så banalt.

(Däremot tillhör man ett undersläkte om man älskar tacos på fredagar. Sååååå wt.)
Citera
2021-02-19, 11:36
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
I år känns det också som att de har valt lite mer vanliga människor, inte någon med rosa hår eller någon som är uppenbart trasig på insidan eller har stora relationsproblem som make/makan ska hjälpa den andre med.

Jo håller med men med Sofia som undantag. Tyckte hon verkade knäckt sen tidigare relationer och sa hon inte bara "Jag hoppas han verkar snäll och bra" när hon stod i sin brudklänning? Sorgligt att känna så när man är 25 och precis ska träffa sin blivande man...
Citera
2021-02-19, 11:58
Medlem
Kalle Norwald må vara sexolog etc men måste alla vara HBT som anlitas?
Finns det inga hetero sexologer som syns i media...
Citera
2021-02-19, 12:25
Medlem
Någon mer som noterade att Kalles kaviar hade en väldigt liten säng för att vara en vuxen man? En sån 90cm som stod tryckt mot väggen á la pojkrum när man bor hemma...
De flesta vuxna har väl en dubbelsäng som står med huvudändan mot en vägg, och mitt i rummet. Ger vibbar av att han varit ungkarl större delen av sitt liv.

Tror för övrigt att Kalles kaviar och hans mö passar bra ihop i teorin: jobbar inom samma bransch, är aktiva personer, gillar att klä upp sig etc. Men i praktiken tror jag inte på dem helt enkelt för att hon inte kommer attraheras av honom.
Citera
2021-02-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Någon mer som noterade att Kalles kaviar hade en väldigt liten säng för att vara en vuxen man? En sån 90cm som stod tryckt mot väggen á la pojkrum när man bor hemma...
De flesta vuxna har väl en dubbelsäng som står med huvudändan mot en vägg, och mitt i rummet. Ger vibbar av att han varit ungkarl större delen av sitt liv.

Tror för övrigt att Kalles kaviar och hans mö passar bra ihop i teorin: jobbar inom samma bransch, är aktiva personer, gillar att klä upp sig etc. Men i praktiken tror jag inte på dem helt enkelt för att hon inte kommer attraheras av honom.

Han är jude och har sparat sig till en vacker judinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in