2021-02-18, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Ja det är SÄPO som ligger bakom sånt ... genom att ljuga ihop att folk är hot för rikes säkerhet, alla grejer du nämner sånt gör SÄPO mot sådana folk dom förföljer.

Dom knackar dörr bredvid dina grannar o frågar, (x)
Dom går till arbetsgivare bostadsvärd (x)
Dom använder åklagare å vanlig "patrull polis" (x)
Dom fixar psykologer till personen eller socialtjänst (x)

Så alla ska liksom ingå i konspirationen och "utreda hotet mot rikets säkerhet" eller nåt liknande... du överskattar vilka som är med på sådana listor. SÄPO måste ha span på en hel del forskare o utsätta dom för sånt .. om dom har tillgång till säkerhetsklassad forskning osv. Bara ett exempel.

Visst vi tänker terror imamer är hot för rikes säkerhet men de finns många fler som så att säga inte är avsiktligt ett hot mot rikes säkerhet , dom kan forska om konstiga grejer.
Nej, Säpo har inte han om irrelevanta TI, de har hand om sådant som rör rikets säkerhet.
TI är illusionerade dårar med oftast drogmissbruk på sitt samvete alternativt psyksjuka.
Citera
2021-02-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nej, Säpo har inte han om irrelevanta TI, de har hand om sådant som rör rikets säkerhet.
TI är illusionerade dårar med oftast drogmissbruk på sitt samvete alternativt psyksjuka.

Ja dessa utgör ju hot mot sin omgivning (kan påstås) du har inge aning hur lite damm behövs för att SÄPO ska utreda sönder ngn på samma sätt TI upplever sig. De kan va din svågers kusins kusins kusin hänger ibland med ryska presidentens dotter och SÄPO undrar varför

Eller ngn med drogmissbruk som köpt knark av ngn med kopplingar till ISIS ... som sagt.
Citera
2021-02-18, 20:45
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ja dessa utgör ju hot mot sin omgivning (kan påstås) du har inge aning hur lite damm behövs för att SÄPO ska utreda sönder ngn på samma sätt TI upplever sig. De kan va din svågers kusins kusins kusin hänger ibland med ryska presidentens dotter och SÄPO undrar varför

Eller ngn med drogmissbruk som köpt knark av ngn med kopplingar till ISIS ... som sagt.

Du kan verkligen detta och skriver på ett bra sätt.

Jag har sett några säpo genom åren och hört nya bekanta på arbetsplats mm bara nämna ordet säpo.
Men tänkt då jag hade "tid" då jag var bunden av lojaliteter och inte kunde anmäla allt , att det kan vara en luring då säpo misstänktes för vissa saker som IB pysslade med.

Får se nu hur en inlämnad anmälan om grovt våldsbrott tas emot.

Poliser är inblandade av en viss politisk färg, arbetsplatser, bostäder och läkarvård mm blir involverade.

Advokater etc flyr hals över huvud då man beskriver lite så har gått till högre instans med detta nu och väntar svar.
Senast redigerad av regafra 2021-02-18 kl. 21:07.
Citera
2021-02-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
Du kan verkligen detta och skriver på ett bra sätt.

Jag har sett några säpo genom åren och hört nya bekanta på arbetsplats mm bara nämna ordet säpo.
Men tänkt då jag hade "tid" då jag var bunden av lojaliteter och inte kunde anmäla allt , att det kan vara en luring då säpo misstänktes för vissa saker som IB pysslade med.

Får se nu hur en inlämnad anmälan om grovt våldsbrott tas emot.

Poliser är inblandade av en viss politisk färg, arbetsplatser, bostäder och läkarvård mm blir involverade.

Advokater etc flyr hals över huvud då man beskriver lite så har gått till högre instans med detta nu och väntar svar.

de är bara SÄPO som håller på med sån gang stalking men vet exakt vad du menar, ibland tror SÄPO vissa individer innesitter information av värde för dom. Ibland utan att individen vet de själv. De kan va politiska kopplingar / terror kopplingar / konstig forskning / massa annat som individen själv inte fattar har värde för främmande makt eller dyl. Då kan SÄPO glida runt och samla in info för att försöka täcka in grejer dom inte själva listat ut, på de mest extremt vidriga metoder som nämns i tråden

Gang stalking beskriver exakt SÄPOs verksamhet iaf, folk som utsätts för de blir måltavlor för saker de besitter, ibland oriktigt då som du säger oftast följer SÄPO politisk övertygelse eller rena vaneföreställningar om folk och har lika ofta fel i bedömningar som andra på andra myndigheter då äre ba "oops ditt liv är förstört sorry du får inge skadestånd" osv, bara skit
Citera
2021-02-19, 03:11
Medlem
Säpo är nog smartare än så. De sållar nog bort icke intressenter ganska fort. Så en vanlig haschtomte som tror att han har Säpo efter sig har nog bara en noja.
Citera
2021-02-19, 09:03
Medlem
regafras avatar
Citat:
ibland tror SÄPO vissa individer innesitter information av värde för dom.

Precis detta jag funderade på då jag fick mer info utav en slump många år efter starten.
Men då är det dubbelt då vissa vill veta vad jag såg och andra vill tysta mig.

Har många namn så förstår att det är både goda och onda där de goda inte inser vad dessa onda håller på med.

Insåg idag att dessa onda kan vara en pedofilring/nätverk som har allt att dölja då ett offer(?) var utsatt för pedofiler som barn. Lär ju finnas en hel del avarter i alla myndigheter och på arbetsplatser som "kliar varandras ryggar " då för dem så är det det normala.

Annan information som de är rädda för är ju att jag har alla deras namn och metoder, då de sade att de ville värva mig och sedan ta mig av daga eller få folk att tro att jag pratade gallimatias när jag berättar , och även om de är från myndighet så lär några av dem få fly, så enklare att trakassera mig eller rent av arrangera en olycka.
Senast redigerad av regafra 2021-02-19 kl. 09:25.
Citera
2021-02-19, 09:19
Medlem
Efter att ha läst i den här tråden till och från så tycker jag det är tämligen uppenbart att de som påstår sig vara utsatta för den här konspirationen, utan undantag lider av paranoida vanföreställningar. Schizofreni och psykoser är knappast nya begrepp för ”TI:s”, men lär väl inte vara någon som medger att de fått dessa diagnoser..
Hemskt att en del har oturen att bli så pass sjuka..
Citera
2021-02-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
Efter att ha läst i den här tråden till och från så tycker jag det är tämligen uppenbart att de som påstår sig vara utsatta för den här konspirationen, utan undantag lider av paranoida vanföreställningar. Schizofreni och psykoser är knappast nya begrepp för ”TI:s”, men lär väl inte vara någon som medger att de fått dessa diagnoser..
Hemskt att en del har oturen att bli så pass sjuka..

Vanföreställningar yttrar sig i felaktiga föreställningar om sig själv eller omvärlden.
Det finns vanföreställningar där du felaktigt tror att du är under konstant övervakning
av just säkerhetstjänster. Det betyder inte att den drabbade ljuger. Han kan många gånger
vara förföljd på riktigt av illasinnade människor som systematiskt driver med honom/henne
och låtsas agera agenter, poliser, spanare etc. Men då handlar det om gang stalking och du
är strängt taget inte förföljd av varken hemliga myndigheter eller välutbildade tjänstemän
(du är tvärtom negligerad av de höga tjänstemännen).
Senast redigerad av Piratpartiet 2021-02-19 kl. 09:25.
Citera
2021-02-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Vanföreställningar yttrar sig i felaktiga föreställningar om sig själv eller omvärlden.
Korrekt. Det som påstås av ”TI:s” är uppenbart just felaktiga föreställningar. Det är sjuka individer som svamlar om planterade röster i huvudet, inopererade chip, ja ofta ren jävla science fiction. Tror man att det här möjligtvis kan spegla verkligheten så är man själv mycket sjuk.

Citat:
Det finns vanföreställningar där du felaktigt tror att du är under konstant övervakning
av just säkerhetstjänster. Det betyder inte att den drabbade ljuger.
Nej bara för att det man tror inte stämmer så betyder det inte att man ljuger. För dessa personer är det här säkerligen så verkligt som det bara kan bli. Grejen är bara att förklaringen till detta givetvis är att de lider av svår psykisk ohälsa, inte att konspirationsteorin faktiskt är sann.

Citat:
Han kan många gånger
vara förföljd på riktigt av illasinnade människor som systematiskt driver med honom/henne
och låtsas agera agenter, poliser, spanare etc. Men då handlar det om gang stalking och du
är strängt taget inte förföljd av varken hemliga myndigheter eller välutbildade tjänstemän
(du är tvärtom negligerad av de höga tjänstemännen).
Eller så är det vanföreställningar. Man får väl själv ta sig en funderare och avgöra vad som är mest rimligt. Eftersom bevisning saknas helt så får det ju bli en fråga om rimligheten i det som påstås.
Citera
2021-02-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
...Man får väl själv ta sig en funderare och avgöra vad som är mest rimligt. Eftersom bevisning saknas helt så får det ju bli en fråga om rimligheten i det som påstås.

Man kan ju även titta på de akademiska studier som gjorts inom området. Ett av de mest kända är "Complaints of group-stalking (‘gang-stalking’): an exploratory study of their nature and impact on complainants" av Lorraine Sheridan.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14789949.2015.1054857

Från artikeln:
Citat:
… One thousand and forty respondents met research definitions for stalking, of which 128 (12.3%) reported group-stalking. One hundred and twenty-eight individually stalked cases were randomly selected as a comparison group. All cases of reported group-stalking were found likely to be delusional, compared with 3.9% of individually stalked cases. ...
Citera
2021-02-19, 12:30
Medlem
RiktigTIs avatar
Om folk här tror på de 80% av oärlig information i ämnet så finns inget jag som upplevt det kan göra. Varje gång ni förnekar det ignorerar ni 50-100 år av historia i hur stater & organisationer har gjort det här mot individer av många skäl. Ni som förnekar det här är ärligt talat inte bättre än de som förnekar förintelsen eller höll käften i Tyskland att koncentrationsläger fanns - en del av er HJÄLPER gruppen (kulten) bakom det här att utföra psykologiska operationer mot en måltavlas vilja & bästa intresse. Det är just de mest lättlurade eller omoraliska som går igång i diverse gang stalking-operationer & tror på dess agenda, propaganda & desinformation. Fattar ni inte att gruppen bakom det här VILL att det ska se ut som det gör? Kan ni ens tänka kritiskt?
Citera
2021-02-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Fattar ni inte att gruppen bakom det här VILL att det ska se ut som det gör? Kan ni ens tänka kritiskt?

Ja det är ju en ”möjlig” ad hoc förklaring till att det är identiskt med paranoida vanföreställningar.
Den mer rimliga förklaringen är att det faktiskt är just det som det ser ut som; vanföreställningar.

Och nej, att förneka en bisarr konspirationsteori som saknar bevisning är inte jämförbart med att förneka bevisade historiska händelser som förintelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in