Citat:
I säkerhetstjänstens ögon är nog dessa personer bara källor. Deras värde är deras kontaktnätverk, yrkeskategori och typ av Krets. Man eftersträvar att ha någon på varenda arbetsplats liksom. En nätverksperson som döms till fängelse blir liksom en fängelseagent i säkerhetstjänstens ögon, en inbyggd golare.
Staten känner då ett slaggs falsk tryghet att alla kollar alla i detta nätverk och att detta skapar harmoni och säkrar deras makt. Din och min integritet skiter dom väl i fullständigt.
Staten känner då ett slaggs falsk tryghet att alla kollar alla i detta nätverk och att detta skapar harmoni och säkrar deras makt. Din och min integritet skiter dom väl i fullständigt.
Om det du säger stämmer så skulle hela toppverket av autonoma, annan vänster, gröna, borgerliga företrädare, högerextrema, queertyper, småtjejer, affärsinnehavare, kända personer, släkt och vänner mfl Ha En sak gemensamt:
De är alla motståndare till personlig integritet på ett sätt som får Stalins Sovjetunionen, DDR, Nordkorea eller Hitlers Tyskland att framstå som "frithetliga praktexempel" i världshistorien. Något jag tycker låter ungefär lika troligt som att ödlor styr världen, att nazisterna flydde till Sydpoolen efter andra världskriget och har en hemlig bas där, jorden är platt eller att Elvis fortfarande lever.
Då är det en 10x-100x värre än Edward-Snowden-skandal på gång, jag är utsedd till att bli någon slags "Snowden-karaktär" mot min vilja, först få min integritet stulen av i princip hela världen och sedemera bli en total världskändis. Snowden whistleblowade i alla fall självmant, så han räknade ju säkerligen med konsekvenser. Men mig är det snarare tvärtom, min högsta önskan har alltid varit att ha integritet, varför skulle jag annars inte använda mig av Google, Facebook eller andra sociala medier.
Om det du säger stämmer är alltså samtliga politiska åskådningar och grupper som finns (dvs alla människor) inklusive vänner och familj samtliga totala psykopater, såväl emot både tankefrihet och framförallt emot integritet. I sådana fall vore jag i stort sett den enda personen i världen som antingen har moral att se det avskyvärda i detta, värderar integritet högt samt inte skulle göra detta mot ens min värsta fiende. Är detta ett särskilt rimligt antagande?: Svar Nej, hävdar jag. Det är, som jag ser det, helt orimligt.
Då är det till och med ännu mer troligt att jesuiter ligger bakom och de har fått för sig att man är Jesus. På den nivån är det.
Skulle det verkligen stämma att tusentals okända personer läser av ens information är jag förmodligen lyckligt lottad. Då lär miljarder SEK i skadestånd klirra in som plåster på såren ifrån hela världen. Vore väl kul förvisso. Då får jag tacka och ta emot så att säga...
Jag hävdar snarare:
Hela operationen är utformad för att man skall tro precis det som du hävdar. Objektet skall tro att alla ser ens information och vet allt om en. De är proffsmanipulatörer och experter på att verka vara flera än de är. Det är ett praktexempel på Zersetzung. Det stämmer att orimligt många i ens sociala krets och folk runt en är indragna i det hela, men inte att alla i nätverket på 200 meters avstånd kan läsa ens privata information, hävdar jag. Jag hävdar det eftersom det är helt orimligt och ingen människa om är det minsta sund i skallen skulle gå med på det (och att princip alla i ens närhet skulle vara totala psykon är som sagt, som jag ser det, minst sagt orimligt).
Fanns det ett sådant nätverk som du beskriver skulle det blivit välkänt för länge sedan. Det skulle ha missbrukats av yrkeskriminella flera gånger om redan och uppdagats. Massvis av folk i nätverket skulle redan whistleblowat å det grövsta etc. Det skulle vara internationella skriverier sedan länge.
Samt om det verkligen skulle funnits ett sådant nätverk så tror jag inte att det skulle finnas några gängkriminella övh, och inte heller några terrorister, knappt några kriminella alls. Detta eftersom det skulle vara angivare överallt. Om det verkligen skulle funnits en sådan app är det orimligt att de skulle ge sig på en så pass helylle-person, som mig.
Då känns det rimligare att någon gammal flamma ifrån förr köpt hela operationen (inklusive de utklädda/falska eller korrumperade poliserna - vilket jag knappast trodde fanns i Sverige f ö v), inklusive motsvarade pegasus-programvara - ja allt som ingår. Inte heller detta låter rimligt för någon som är det minsta normal i skallen eller har ett normalt mellanskiktsliv i övrigt, men mycket mera troligt åtminstone, även om också det som sagt ter sig helt osannolikt för de allra flesta.
Att nätverket är ute efter att skapa harmoni och säkra statens makt, och därför hänger de ut mig för alla i omgivningen låter ju också det i mitt tycke helt orimligt. Jag är ju verkligen en vän av såväl staten som polisen - vilket de ju i högsta grad också vet eftersom de avlyssnat mig i X år.
En annan sak är som motsäger att de skulle ha någon app som gravt kränker ens integritet är ju att de då inte skulle kunna portionera ut mindgames etc på det sättet som de har gjort; utan då skulle det snarare vara full kalabalik runt en, gissar jag.
Senast redigerad av Trintignant 2021-09-17 kl. 10:35.
Senast redigerad av Trintignant 2021-09-17 kl. 10:35.