2021-09-17, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
I säkerhetstjänstens ögon är nog dessa personer bara källor. Deras värde är deras kontaktnätverk, yrkeskategori och typ av Krets. Man eftersträvar att ha någon på varenda arbetsplats liksom. En nätverksperson som döms till fängelse blir liksom en fängelseagent i säkerhetstjänstens ögon, en inbyggd golare.

Staten känner då ett slaggs falsk tryghet att alla kollar alla i detta nätverk och att detta skapar harmoni och säkrar deras makt. Din och min integritet skiter dom väl i fullständigt.

Om det du säger stämmer så skulle hela toppverket av autonoma, annan vänster, gröna, borgerliga företrädare, högerextrema, queertyper, småtjejer, affärsinnehavare, kända personer, släkt och vänner mfl Ha En sak gemensamt:

De är alla motståndare till personlig integritet på ett sätt som får Stalins Sovjetunionen, DDR, Nordkorea eller Hitlers Tyskland att framstå som "frithetliga praktexempel" i världshistorien. Något jag tycker låter ungefär lika troligt som att ödlor styr världen, att nazisterna flydde till Sydpoolen efter andra världskriget och har en hemlig bas där, jorden är platt eller att Elvis fortfarande lever.

Då är det en 10x-100x värre än Edward-Snowden-skandal på gång, jag är utsedd till att bli någon slags "Snowden-karaktär" mot min vilja, först få min integritet stulen av i princip hela världen och sedemera bli en total världskändis. Snowden whistleblowade i alla fall självmant, så han räknade ju säkerligen med konsekvenser. Men mig är det snarare tvärtom, min högsta önskan har alltid varit att ha integritet, varför skulle jag annars inte använda mig av Google, Facebook eller andra sociala medier.

Om det du säger stämmer är alltså samtliga politiska åskådningar och grupper som finns (dvs alla människor) inklusive vänner och familj samtliga totala psykopater, såväl emot både tankefrihet och framförallt emot integritet. I sådana fall vore jag i stort sett den enda personen i världen som antingen har moral att se det avskyvärda i detta, värderar integritet högt samt inte skulle göra detta mot ens min värsta fiende. Är detta ett särskilt rimligt antagande?: Svar Nej, hävdar jag. Det är, som jag ser det, helt orimligt.

Då är det till och med ännu mer troligt att jesuiter ligger bakom och de har fått för sig att man är Jesus. På den nivån är det.

Skulle det verkligen stämma att tusentals okända personer läser av ens information är jag förmodligen lyckligt lottad. Då lär miljarder SEK i skadestånd klirra in som plåster på såren ifrån hela världen. Vore väl kul förvisso. Då får jag tacka och ta emot så att säga...

Jag hävdar snarare:

Hela operationen är utformad för att man skall tro precis det som du hävdar. Objektet skall tro att alla ser ens information och vet allt om en. De är proffsmanipulatörer och experter på att verka vara flera än de är. Det är ett praktexempel på Zersetzung. Det stämmer att orimligt många i ens sociala krets och folk runt en är indragna i det hela, men inte att alla i nätverket på 200 meters avstånd kan läsa ens privata information, hävdar jag. Jag hävdar det eftersom det är helt orimligt och ingen människa om är det minsta sund i skallen skulle gå med på det (och att princip alla i ens närhet skulle vara totala psykon är som sagt, som jag ser det, minst sagt orimligt).

Fanns det ett sådant nätverk som du beskriver skulle det blivit välkänt för länge sedan. Det skulle ha missbrukats av yrkeskriminella flera gånger om redan och uppdagats. Massvis av folk i nätverket skulle redan whistleblowat å det grövsta etc. Det skulle vara internationella skriverier sedan länge.

Samt om det verkligen skulle funnits ett sådant nätverk så tror jag inte att det skulle finnas några gängkriminella övh, och inte heller några terrorister, knappt några kriminella alls. Detta eftersom det skulle vara angivare överallt. Om det verkligen skulle funnits en sådan app är det orimligt att de skulle ge sig på en så pass helylle-person, som mig.

Då känns det rimligare att någon gammal flamma ifrån förr köpt hela operationen (inklusive de utklädda/falska eller korrumperade poliserna - vilket jag knappast trodde fanns i Sverige f ö v), inklusive motsvarade pegasus-programvara - ja allt som ingår. Inte heller detta låter rimligt för någon som är det minsta normal i skallen eller har ett normalt mellanskiktsliv i övrigt, men mycket mera troligt åtminstone, även om också det som sagt ter sig helt osannolikt för de allra flesta.

Att nätverket är ute efter att skapa harmoni och säkra statens makt, och därför hänger de ut mig för alla i omgivningen låter ju också det i mitt tycke helt orimligt. Jag är ju verkligen en vän av såväl staten som polisen - vilket de ju i högsta grad också vet eftersom de avlyssnat mig i X år.

En annan sak är som motsäger att de skulle ha någon app som gravt kränker ens integritet är ju att de då inte skulle kunna portionera ut mindgames etc på det sättet som de har gjort; utan då skulle det snarare vara full kalabalik runt en, gissar jag.
Senast redigerad av Trintignant 2021-09-17 kl. 10:35.
Citera
2021-09-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trintignant
Om det du säger stämmer så skulle hela toppverket av autonoma, annan vänster, gröna, borgerliga företrädare, högerextrema, queertyper, småtjejer, affärsinnehavare, kända personer, släkt och vänner mfl Ha En sak gemensamt:

De är alla motståndare till personlig integritet på ett sätt som får Stalins Sovjetunionen, DDR, Nordkorea eller Hitlers Tyskland att framstå som "frithetliga praktexempel" i världshistorien. Något jag tycker låter ungefär lika troligt som att ödlor styr världen, att nazisterna flydde till Sydpoolen efter andra världskriget och har en hemlig bas där, jorden är platt eller att Elvis fortfarande lever.

Då är det en 10x-100x värre än Edward-Snowden-skandal på gång, jag är utsedd till att bli någon slags "Snowden-karaktär" mot min vilja, först få min integritet stulen av i princip hela världen och sedemera bli en total världskändis. Snowden whistleblowade i alla fall självmant, så han räknade ju säkerligen med konsekvenser. Men mig är det snarare tvärtom, min högsta önskan har alltid varit att ha integritet, varför skulle jag annars inte använda mig av Google, Facebook eller andra sociala medier.

Om det du säger stämmer är alltså samtliga politiska åskådningar och grupper som finns (dvs alla människor) inklusive vänner och familj samtliga totala psykopater, såväl emot både tankefrihet och framförallt emot integritet. I sådana fall vore jag i stort sett den enda personen i världen som antingen har moral att se det avskyvärda i detta, värderar integritet högt samt inte skulle göra detta mot ens min värsta fiende. Är detta ett särskilt rimligt antagande?: Svar Nej, hävdar jag. Det är, som jag ser det, helt orimligt.

Då är det till och med ännu mer troligt att jesuiter ligger bakom och de har fått för sig att man är Jesus. På den nivån är det.

Skulle det verkligen stämma att tusentals okända personer läser av ens information är jag förmodligen lyckligt lottad. Då lär miljarder SEK i skadestånd klirra in som plåster på såren ifrån hela världen. Vore väl kul förvisso. Då får jag tacka och ta emot så att säga...

Jag hävdar snarare:

Hela operationen är utformad för att man skall tro precis det som du hävdar. Objektet skall tro att alla ser ens information och vet allt om en. De är proffsmanipulatörer och experter på att verka vara flera än de är. Det är ett praktexempel på Zersetzung. Det stämmer att orimligt många i ens sociala krets och folk runt en är indragna i det hela, men inte att alla i nätverket på 200 meters avstånd kan läsa ens privata information, hävdar jag. Jag hävdar det eftersom det är helt orimligt och ingen människa om är det minsta sund i skallen skulle gå med på det (och att princip alla i ens närhet skulle vara totala psykon är som sagt, som jag ser det, minst sagt orimligt).

Fanns det ett sådant nätverk som du beskriver skulle det blivit välkänt för länge sedan. Det skulle ha missbrukats av yrkeskriminella flera gånger om redan och uppdagats. Massvis av folk i nätverket skulle redan whistleblowat å det grövsta etc. Det skulle vara internationella skriverier sedan länge.

Samt om det verkligen skulle funnits ett sådant nätverk så tror jag inte att det skulle finnas några gängkriminella övh, och inte heller några terrorister, knappt några kriminella alls. Detta eftersom det skulle vara angivare överallt. Om det verkligen skulle funnits en sådan app är det orimligt att de skulle ge sig på en så pass helylle-person, som mig.

Då känns det rimligare att någon gammal flamma ifrån förr köpt hela operationen (inklusive de utklädda/falska eller korrumperade poliserna - vilket jag knappast trodde fanns i Sverige f ö v), inklusive motsvarade pegasus-programvara - ja allt som ingår. Inte heller detta låter rimligt för någon som är det minsta normal i skallen eller har ett normalt mellanskiktsliv i övrigt, men mycket mera troligt åtminstone, även om också det som sagt ter sig helt osannolikt för de allra flesta.

Att nätverket är ute efter att skapa harmoni och säkra statens makt, och därför hänger de ut mig för alla i omgivningen låter ju också det i mitt tycke helt orimligt. Jag är ju verkligen en vän av såväl staten som polisen - vilket de ju i högsta grad också vet eftersom de avlyssnat mig i X år.

En annan sak är som motsäger att de skulle ha någon app som gravt kränker ens integritet är ju att de då inte skulle kunna portionera ut mindgames etc på det sättet som de gjort; utan då skulle det snarar vara full kalabalik runt en, gissar jag.

Du glömmer väl inte IB på 70-talet. 80 tusen arbetsplatsinformormatörer talades det då om och då av typ graden hållare. Systemet jag beskrivit med hållare och skaffare finns inskrivet i säkerhetslagarna så det används fortfarande.
Citera
2021-09-17, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
10 000 olika grupper låter lite på en global skala ,allt ifrån knacka på elementen på natten för att störa någon till att flytta till att dölja och mörka andra operationer.
I mitt eget case så gäller det ett mord, där några nog vill undersöka och andra mer ser ut att vilja fånga upp vad jag kan veta kan ha sett då jag var i området vid tidpunkten för mordet, för at mörka . Lite som Anna Hage och militären .
En hopplös utredning där klara spår inte följs upp.

Sedan maskera och ge anledning med andra gubbar som kommit i min närhet eller mass utredning ?

Man behöver göra noteringar varje dag med ljud inspelning eller bild och anteckningsblock , man kommer inte minnas allt även om det ser glasklart ut efter 5 år, men efter 15 -20 så kan det vara mer dis och då är det bra med dessa noteringar.

Om det finns en gubbe i Kina, en i Usa , en i Afrika som tar del av dessa upplysningar av vår antagonister så vad gör det ? Du /Man /Vi måste ta de i närområdet.

Likadant som om du ska stoppa brass/droger , gränsen måste vara alert och ta mer och de som odlar ska tänka sig för. Jag hoppas ju att ni inte tar droger och sitter och läser på olika forum okritiskt och tänker "ja så skulle man kunna blanda in mig " ?

Tar inga droger. Dricker inte alkhol ens, inga cigaretter. Inga sömntabletter.

Eftersom jag inte vet varför de är efter mig så kanske jag också varit i närheten av någon brottsutredning, vad vet jag. Utredning om mord, terrorbrott, eller så har de trott att man är en bitcoin-dude som undanhåller miljarder i skatteintänker; eller som jag främst ändå trott: Att man på något sätt jobbar för kineserna (eller risk att göra det). Kan röra sig om vad som helst, som sagt, i kombination med att folk i operationen både starkt ogillar en och faktiskt också starkt gillar en - samtidigt som det gått grav prestige i det hela, som sagt.

Skönt nog har de dock mestadels lämnat mig ifred sedan i vintras.
Citera
2021-09-17, 12:09
Medlem
regafras avatar
Citat:
Tar inga droger. Dricker inte alkhol ens, inga cigaretter. Inga sömntabletter.

Eftersom jag inte vet varför de är efter mig så kanske jag också varit i närheten av någon brottsutredning, vad vet jag. Utredning om mord, terrorbrott, eller så har de trott att man är en bitcoin-dude som undanhåller miljarder i skatteintänker; eller som jag främst ändå trott: Att man på något sätt jobbar för kineserna (eller risk att göra det). Kan röra sig om vad som helst, som sagt, i kombination med att folk i operationen både starkt ogillar en och faktiskt också starkt gillar en - samtidigt som det gått grav prestige i det hela, som sagt.

Skönt nog har de dock mestadels lämnat mig ifred sedan i vintras.

När pandemin är över kommer de tillbaka.

Jag svarade på ett inlägg där du hyllade s, men tog du bort det ?
Senast redigerad av regafra 2021-09-17 kl. 12:21.
Citera
2021-09-17, 12:24
Avslutad
Citat:
När pandemin är över kommer de tillbaka

Det tror jag knappast. Förutom att de kör på sin matchmaking.

De drog sig ju rätt mycket undan sedan jag började dokumentera dem, och då har jag inte ens börjat med all slags dokumentation som man kan göra heller.

Är ju bara att börja prata med affärsinnehavare om de skulle börja hålla på igen. Eller GS:arna då, för att få se hur de få sina instruktioner. Fråga om uppdragsgivare etc.

Annars kan man ju alltid gå med i något politiskt parti själv; typ S etc, så kan man ju ta upp förföljelsen med Säpo, om den då ändå fortsätter.
Citera
2021-09-17, 12:26
Avslutad
Citat:
När pandemin är över kommer de tillbaka.

Jag svarade på ett inlägg där du hyllade s, men tog du bort det ?

Tog inte bort det själv, men det togs bort härifrån. Är inte det extremt märkligt egentligen?

Det andra meddelandet då jag hyllade s förut togs bort det med.

Helt ofattbart. Vem har att vinna på att något sådant tas bort?
Citera
2021-09-17, 12:32
Medlem
regafras avatar
Citat:
Det tror jag knappast. Förutom att de kör på sin matchmaking.

De drog sig ju rätt mycket undan sedan jag började dokumentera dem, och då har jag inte ens börjat med all slags dokumentation som man kan göra heller.

Är ju bara att börja prata med affärsinnehavare om de skulle börja hålla på igen. Eller GS:arna då, för att få se hur de få sina instruktioner. Fråga om uppdragsgivare etc.

Annars kan man ju alltid gå med i något politiskt parti själv; typ S etc, så kan man ju ta upp förföljelsen med Säpo, om den då ändå fortsätter.

Jag skrev precis ett lång och vacker inlägg om hur S självdött och att bla jag mött folk som sagt sig vara därifrån och även väl kända, men det försvann samtidigt som din S vänliga tex. Jag kan ju aldrig gå med en sekt där jag inte vet vilka som hotar kvinnor och barn för sin egen del befinner sig i . så jag låter dem förmultna och hoppas på en ny regering med nya riksåklagare så man kan lägga fram en överprövnings begäran av sitt case.
Senast redigerad av regafra 2021-09-17 kl. 12:36.
Citera
2021-09-17, 12:34
Medlem
regafras avatar
Citat:
Tog inte bort det själv, men det togs bort härifrån. Är inte det extremt märkligt egentligen?

Det andra meddelandet då jag hyllade s förut togs bort det med.

Helt ofattbart. Vem har att vinna på att något sådant tas bort?

kanske mitt svar där jag nämnde IB inte gillades ?
Citera
2021-09-17, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Du glömmer väl inte IB på 70-talet. 80 tusen arbetsplatsinformormatörer talades det då om och då av typ graden hållare. Systemet jag beskrivit med hållare och skaffare finns inskrivet i säkerhetslagarna så det används fortfarande.

Alltså. IB hade ju till uppgift att registrera kommunister i LO under en tid där både Sovjetunionen existerade och Mao i Kina utövade en ohygglig terror mot den egna befolkningen. Detta samtidigt som Baader Meinhof härjade i Västtyskland och förutom Sovjet hade du DDR som sköt sin egen befolkning som försökte fly. Samtidigt som LO faktiskt ju var skapade av sossarna, de ville väl inte bli infiltrerade etc.

Men visst var IB ändå ett övertramp mot personlig integritet ändå, och en skandal, inte minst i ett land som Sverige (som jag hävdar är moraliskt högstående).

Men att sådan som jag, en grön sosse, verksam inom kulturens område skulle bli förföljd av någon grupp på grund av politik i grunden ser jag ändå som helt omöjligt. Åsiktsfrihet tror jag, och vill jag åtminstone tro råder. Det handlar inte om folks åsikter utan det handlar om misstänkta extremt grova brott tror jag, som det gått stor prestige i samt möjligtvis att en del människor med makt råkar vara arga på en, för orsak man inte vet (ev smutskastning), eller förebygga en agent för kineserna etc (mest troligt).
Citera
2021-09-17, 12:37
Avslutad
Citat:
Jag skrev precis ett lång och vacker inlägg om hur S självdött och att bla jag haft folk som sagt sig vara därifrån och även väl kända, men det försvann samtidigt som din S vänliga tex. Jag kan ju aldrig gå med en sekt där jag inte vet vilka som hotar kvinnor och barn för sin egen del befinner sig i . så jag låter dem förmultna och hoppas på en ny regering med nya riksåklagare så man kan lägga fram en överprövnings begäran av sitt case.ö

Jadu. Jag vet inte vad som är värst. Bli censurerad för att man hyllar s eller för att man kritiserar s. I min värld så har man precis lika stora rätt att såväl hylla som kritisera dem (precis som vilka andra partier som helt dessutom).

Märkligt är bara förnamnet.
Citera
2021-09-17, 12:42
Medlem
regafras avatar
Citat:

Men att sådan som jag, en grön sosse, verksam inom kulturens område

Du fattar ingenting ?
Du är ju utsatt för detta som man kan likna vid en smekning för att du ska senare inte säga något då du hör /ser andra blir behandlade " på samma sätt" som du tolkar det. De normaliserings hjärntvättar dig.

Som det blev normalt att se en snubbe få ett par smällar då man var yngre då man sett det några gånger i förorten
Senast redigerad av regafra 2021-09-17 kl. 12:45.
Citera
2021-09-17, 12:44
Medlem
Har tänka lite över hur många Targeted Individuals målpersoner det kan finnas i Sverige.

I Ungern heter det officielt célszemély och en del av siffrorna är faktiskt officiella. De senaste tio åren har årligen 1100 -1700 nya tillstånd getts för varje nytt tillstånd krävs sannimgsministern Varga Judits underskrift eller från ett av hennes ställföreträdare. Antalet Targeted Individuals tordes därför vara långt över tiotusen i Ungern.

Dessutom kan det finnas ett stort mörkertal då man ofta verkar undvika tillstånd genom att TI status byts ut varje gång domstolsbeslut eller rättare sagt Varga Judits underskrift krävs. TI status är då med andra ord ett flytande case utan att hamna i statistiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in