Citat:
Ursprungligen postat av
helix321
Fundera på om det går att urskilja svarta stänk i en mörkt grå rock från den position Anders D befinner sig. Hans egna ord i Tingsrätten är i alla fall att det var ”en ulsterjacka, långrock som slutade vid knäna. En vit eller grå med svarta stänk i”. Det är trots allt intressant att han preciserar på det viset och inte bara säger att det var en mörk rock ifall han nu uppfattade rocken som mörk. Detta tyder på att han faktiskt uppfattade det som en ljus klädsel. Han ser heller aldrig mannen skjuta första skottet. Det hör han bara. När han sen ser andra skottet säger han att mannen befinner sig 5 meter bort, vilket inte stämmer med andra vittnesuppgifter.
I förhöret 860314 säger han att den såg ut att vara av ylle. Gråaktig med mörka eller svarta inslag. Ljusskenet från Dekorima spelar naturligtvis också in det får man ha i åtanke.
Jag menar ju att vit med svarta stänk just kan avse en mörk rock. Det kan betyda att den inte är jämnfärgad i hans ögon, mer spräcklig liksom. Myrornas krig-aktig. Det kan ju rent av vara så att det är AD som har mest rätt.
Och han säger inte emot när Liljeros benämner plagget som mörkt i tingsrätten.
Grå är oftast mörkgrå i yllerockar.
Ulster stämmer också in på lång rock.
Jag hävdar att AD kan vara ett bra vittne. Jag tycker också det stämmer bra med en GM som står vid Dekorima, kliver upp bakom och skjuter. Han ser också vapnet som matchar tekniska undersökningar.
När säger han att GM står 5m ifrån vid andra skottet?