2021-02-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Givetvis kan inte du se det. Du ser ju bara gott i alla.

Ett ex.: Sommaren -17 när hon bjöd sig själv till HÅ och LÅ när hon visste att SD och HD skulle komma dit. Sedan blånekade hon för SD och påstod att hon blivit bjuden.

Ett annat exempel är hur hon manipulerade greven för att få uppmärksamhet och någon att chatta med på nätterna.

Och alla andra som hon snackade skit om SD med. Hon fick uppmärksamhet och sympati. Hon framställde sig som ett offer. Men ändå vägrade hon att lämna honom.

Eller killen som hon för vissa antydde att han våldtagit henne medan hon inför andra bara viftade bort det och skrattade åt det.

Det är olika versioner till alla hon chattar med.

Men vad ville hon ha för hjälp? Vad trodde hon att hon skulle kunna få för hjälp? Alla sa åt henne att lämna SD men hon vägrade. Hon tog ju inte emot den hjälp hon fick.

Var känner jag igen detta ifrån? Tycker mig ha läst det tidigare.
Citera
2021-02-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Var känner jag igen detta ifrån? Tycker mig ha läst det tidigare.

Känner också igen tongångarna och ordalydelserna sen tidigare i tråden.
Citera
2021-02-19, 01:50
Medlem
develis avatar
6-8 maj kontrollfreak, grälsjuk, vill inte åka med HD till USA.

13 maj ser han sammanbiten ut.

"Söndagen den 13 maj var det loppis i Hjärsta.
J upplevde Stefan som sammanbiten.
J menar att han inte var som vanligt. Han var inte glad och stod med armarana i kors.
J fick en känsla av att Stefan inte mådde bra."

HD har skoj och tokloggar på söndag.

12 maj 21:03
HD: Sitter och tänker på att jag vill vara naken med dig.
JS:Jaaa

Raderad kommunikation.

13 maj 16:22
JS: Hemma, trafiken flöt hyffsat
Tack för en underbar helg"

HD 17:24
Hoppas att kvällen blir toppen! Har tokloggat massor redan nu.Tjejema kom till mig ikväll."
(hjärta och tre glada emojis)
Senast redigerad av develi 2021-02-19 kl. 01:56.
Citera
2021-02-19, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

J menar att han inte var som vanligt. Han var inte glad och stod med armarana i kors.

Raderad kommunikation.

Hoppas att kvällen blir toppen! Har tokloggat massor redan nu.Tjejema kom till mig ikväll."

Med tanke på ovanstående datum och kommunikation...

11:e Fredag (klämdag)
SD hade blodigt sex med LW på kontoret (enl honom). Ingen visste riktigt var barnen befann sig och det var väl samma datum som SD mötte Mållgor). Jobbade HD den dagen eller hade hon åkt någonstans och skulle möta upp JS senare den helgen?

12:e Lördag
Enl ovan: HD skriver till JS kl 21.03 "vill vara naken med dig".

13:e Söndag
JS skriver 16.22 "hemma, trafiken flöt hyfsat. Tack för en underbar helg."

Var deras "underbara helg" mellan lördag kväll (efter 21.03) till någonstans runt söndag 15-tiden (beroende på hur långt JG hade att åka hem i hyfsad trafik)?

En annan tanke...

Om nu HD ville ligga bra till hos SD inför resan ett par dagar senare varför stannar hon inte hemma i helgen? Packar, umgås med barnen som de ska vara ifrån ett par veckor och försöker hålla SD på gott humör inför kommande resa?

Hade HD påtalat för SD att det blir inget mellan oss så länge LW finns i bakgrunden? SD tog den "enkla" vägen och gjorde sig av med LW för alltid, hade ingen annan utväg för han kunde inte slita sig så länge LW fanns i livet? HD nöjd, glad och följer med en MGM på div resor mm... problemet borta, puts väck bara så där...

Det är verkligen inte lätt att försöka sätta sig in i hur dessa tänker eller inte tänker! De som borde fått sig en tankeställare efter att ha fått FUP serverat och svart på vitt ser en storljugare i ansiktet verkar inte heller (vilja) begripa något (HD, JG o SOA).
Citera
2021-02-19, 08:47
Medlem
Citat:

Raderad kommunikation.

SD hade väl barnvecka vilket inkl loppis. Kanske släpptes många nya cacher dessutom, HD verkade loggat intensivt i vart fall.Tror inte SD uppskattar barnveckorna då han är van vid konstant frihet utan ansvar.
Citera
2021-02-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatusansker
har tänkt fråga dig Avel, har du fått nån respons på det matrealet du lämnat in till ÅH och de andra i utredningen? och i sådana fall vad ? Du är en frisk fläkt här minst sagt med kunskap lååångt utöver vad både forensiker och andra IT förståsigpåare har! Måtte SD åka dit nu och få skaka galler det svinet

Jag kan inte tala för Avel, men åkl har ju berättat för NA att det fanns många engagerade utanför utredningen som hörde av sig. Avel har specifika kompetenser och som konkret kan påvisa vad som kan undersökas närmare i IT-delen. Om informationen/utbildningen från Avel bidrar till framläggande av ny bevisning lär S och alla vi andra som undrar få reda på det inom sinom tid.
Citera
2021-02-19, 09:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Mansgrisen SD vill garanterat ränna som en pilsk bäver mellan båda.
Har inte sagt ett ord om annat.

"Hon gör som han vill"
"Så länge hon gör som han vill, då går det bra."

Hon lär av fri vilja, som gift med SD, ha gjort ett val då hon inleder en sexuell relation med Sillen.

Det lär föga vara nåt som SD vill - eftersom hon ljuger för honom även efter hon tagit ut skilsmässa och flyttat.

Samtidigt vill hon ha tillbaka SD, hon vill åka till USA för nystart.
Han vill inte.

Hur du får detta till att "hon gör som han vill" begriper jag fortfarande inte.
Hennes mål är hela tiden att få tillbaka SD och det vet han om.
Alltså gör hon på sätt och vis som han vill och hon är aldrig på väg bort från SD på allvar, trots genomdriven skilsmässa och förhållandet med Sillen.

Hon gör som hon vill för att nå målet.
Alla sätt hon har försökt med tidigare fungerar inte.
Nu försöker hon i stället göra SD svartsjuk, få honom att reagera och visa att han vill ha henne.

Ni har båda rätt då hon gör både som hon vill men med inriktningen att få honom tillbaka, vilket är vad också han vill.
Citera
2021-02-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Haha, urartar sig i rätten.
Jag förmodar att du menar SD och att det inte var en felskrivning!

Kanske han inte har haft en masterplan, men ändå haft det i tankarna att han ska radera i efterhand. Jag undrar om han inte är ganska våghalsig (val av mordplats och direkt efter att ha haft kontakt med Lena).

Kanske fokus har legat på mordet, och hur han ska få med henne ut, resten typ "ordnar sig". Han är van att kunna lura människor.

Jag tänker att han faktiskt har gått till det första förhöret och visat upp det han själv har valt at visa upp.

Han kan ju inte ha visat upp det som står efter kladdkakan: Till dig och mig. I förhöret säger han ju till YE att den var till fördelsdagen. Men efter bilden skriver Lena ju : Till dig och mig", vilket ju är en tydlig inbjudan. Hur skulle förhörsledaren ha missat det?? Det tror jag inte att hon skulle ha missat faktiskt.

Därför måste han sedan radera hela skiten, även om han sagt/visat upp bilden på loggremsan, vilket ju bara visar att hon levde vid 23:01. Nu verkar det bara som att han har sagt att den sista kontakten han hade med Lena var då.

Jag vet inte hur kluriga cacher SD byggt. Jag kan inte minnas att jag sett några?
Jag får den uppfattningen att både Lena och HD är smarta tjejer, HD klurar på mystar, medan Lena också gör fantastiska cacher.
SD? Har stor erfarenhet och gillar utmaningar. Kanske vill framhäva sig som smartare än han är?

Dum/ slarvig blir han för att han är för våghalsig? Tar chanser? Skäms inte för att lögnerna är idiotiska. Klarar sig ändå. Som du säger, det blir efterstädning.

Det är nog min tanke just nu.
Jag tror att även 11-12 maj var ett försök, men det sket sig.

Med cacherna där så är jag nog mer inne på att han testar många nya områden inom Geocaching. Just vad gäller virtuella cacher och sånt som är lite i framkant i utvecklingen.
T.ex. detta som man ser att han är inne på och surfar:

https://wherigo.com/

Våghalsigt är en underdrift ja. Han kunde väl aldrig tro att detta mord skulle gå obemärkt förbi. Men om planerat så verkar han då förberedd på allt ”stohej” efteråt också då. Som sagt, planen håller hittills då.
Citera
2021-02-19, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Med cacherna där så är jag nog mer inne på att han testar många nya områden inom Geocaching. Just vad gäller virtuella cacher och sånt som är lite i framkant i utvecklingen.
T.ex. detta som man ser att han är inne på och surfar:

https://wherigo.com/

Våghalsigt är en underdrift ja. Han kunde väl aldrig tro att detta mord skulle gå obemärkt förbi. Men om planerat så verkar han då förberedd på allt ”stohej” efteråt också då. Som sagt, planen håller hittills då.

Inlägget inte inte mig men...

Något SD inte var förberedd på var denna tråd, något han säger att han inte läser och vill/önskar inte att andra ska göra det heller. HD lydde inte... hon skrev och önskade dessutom få tråden stängd.
Citera
2021-02-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatusansker
har tänkt fråga dig Avel, har du fått nån respons på det matrealet du lämnat in till ÅH och de andra i utredningen? och i sådana fall vad ? Du är en frisk fläkt här minst sagt med kunskap lååångt utöver vad både forensiker och andra IT förståsigpåare har! Måtte SD åka dit nu och få skaka galler det svinet

Det har gått via åklagarna. Och det är bekräftat att de fått materialet. Av naturliga skäl så kan jag inte berätta om jag blir mer involverad än så men just nu har de nog fullt upp att tugga i sig den konstruktiva kritiken som det på sätt och vis är och sen ska ju uppgifterna verifieras och värderas. Så de får fixa med det som fixas bör.

Jag började läsa fupen i december och det var en del att sätta sig in i. I början av januari gick första hinten till dem om det jag hunnit uppfatta då. Sen vet jag att det skickades in en mer utförlig lista i slutet av januari. Mer som en checklista för det som bör kollas. Och nu för tio dagar sen så gick en fördjupad analys och råd till dem baserat på allt som kommit fram hittills.
I elfte timmen men bidrar det till något så är ju det toppen.
Ser man det långsiktigt så får det bli en del i hur polisen kan tänka rätt och annorlunda nästa gång de utreder digitala spår.
Även om jag inte kan berätta så mycket här så tror jag ändå det kan hända att media snappar upp att det kommit in nya uppgifter så vi får hålla utkik efter nåt sånt kanske då.
Citera
2021-02-19, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget inte inte mig men...

Något SD inte var förberedd på var denna tråd, något han säger att han inte läser och vill/önskar inte att andra ska göra det heller. HD lydde inte... hon skrev och önskade dessutom få tråden stängd.

Killen har skrivklåda. Klart han varit inne och skrivit. Om inte anant för ”sportens” skull. Speciellt med tanke på att inte ens HD kunde låta bli. Han passade ju på frågan från fhl vilket de reagerade på. Ibland är det skönt att man missat de första 60 000 inläggen i tråden.
Citera
2021-02-19, 10:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD hade väl barnvecka vilket inkl loppis. Kanske släpptes många nya cacher dessutom, HD verkade loggat intensivt i vart fall.Tror inte SD uppskattar barnveckorna då han är van vid konstant frihet utan ansvar.
Barnvecka är nog det sista som bekymrar SD 13 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in