[quote=Strix m/94|74720223]
Citat:
Nej, men som valt att begå en legal abort. Inte en närstående, men i alla fall.
I Sverige finns det inga skäl till att det begås så många aborter årligen som det görs. De rimliga skäl som kan anföras torde maximalt utgöra ca 10% av totalen.
Det är inte upp till dig att avgöra Uven,
det görs det antal aborter som människor nu behöver göra, det är upp till dem och DERAS skäl, inte dig.
Citat:
Jag vill UPPMUNTRA till kärnfamilj. Tvångsäktenskap är jag givetvis helt emot.
Nej du vill införa olika lagar och regler som ska TVINGA kvinnor.
ex. Ta bort den fria aborträtten, ta bort barnbidrag...ger kanske´vensen att kvinnor TVINGAS.
Citat:
Nya vetenskapliga rön kan förstås tillkomma, men i nuläget förefaller forskningen vara helt överens om att psykopati är biologiskt ärftligt.
Nja....det tror jag inte på.
Citat:
Jag ser inte vad som skulle utgöra en motsättning här.
Nä, du gör ju uppenbart inte det.
Citat:
Det behövs inte - det kommer naturligen. Allt här i världen är inte sociala konstruktioner.
Ohh verkligen? de utkommer "naturligt"???
18 åriga Stina blir oönskat gravid med Jon, 30, pga att en kondom gick sönder, som har barn innan med en fru som han ljugit om för Stina,
Stina kan inte göra abort för nån pantat arsle nånstans har bestämt att det ska hon inte få lov göra.
Jon, är inte ett skit intresserad av att skilja sig, och gifta om sig, eller!! ta hand om ett icke önskat barn,
Stina vill heller inte vara gravid, föda eller ta hand om ett icke önskat barn, inte heller ska hon ju i ditt samhälle ens ha en ekonomisk möjlighet klara biffen eftersom du tagit bort barnbidraget....
Men suuuure!! Uven....Jon kommer ju helt "naturligt" ta sitt ansvar, eller hur?
Citat:
I ytterkanterna kan det stundom råda oenighet om vem som är svensk, men det finns tämligen gott om exempel på att det är påfallande enkelt att reda ut vem som definitivt inte är svensk. Språk och kultur är härvid påfallande goda indikatorer, till och med när det gäller andra och ibland tredje generationer.
men red då ut det,,,,jag gav dig några exempel från verkligheten....
Red ut det tack, eftersom det nu är så "enkelt".