Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-17, 14:12
Medlem
Läser ni inte artiklarna? Ingen av offret är misstänkta för något brott utan det är samma mgm i Olofström och sedan Småland.
Citera
2021-02-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det är ju lite motsägelsefullt formulerat; att polisen undersöker en koppling: det borde ju stå ganska klart om det rör sig om samma personer eller inte?

Eller är de så svårt åtgångna att identifieringen dröjer/är knepig att klargöra?

Edit: och förresten; om det rör sig om samma personer, vad gjorde de ute på fri fot? Gripna efter helikopterjakt pga grov misshandel och rån?

Om jag uppfattar det rätt så utfördes dådet i Olofström FÖRE det i Holmsjö (natten mot tisdagen resp. tisdag förmiddag). Isåfall borde de tre MGM sitta i förvar. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-02-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Om jag uppfattar det rätt så utfördes dådet i Olofström FÖRE det i Holmsjö (natten mot tisdagen resp. tisdag förmiddag). Isåfall borde de tre MGM sitta i förvar. Rätta mig om jag har fel.

Du har uppfattat det rätt.
Citera
2021-02-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mauvepearl
Fast alla polisbilar stod ju vid huset på västra storgatan 15b runt 06 iaf?

Ja, jag hade fel!
Citera
2021-02-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommypall
Läser ni inte artiklarna? Ingen av offret är misstänkta för något brott utan det är samma mgm i Olofström och sedan Småland.

Jo vi läser. Men lite slarvigt.

Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter

Okej, då är jag med. Tyckte det var konstigt att de inte skulle vara inlåsta efter rånet. Hade inte koll på det kronologiska. Tack för klargörandet.👍

Undrars vad det är för dårar som härjat så vilt?
Citera
2021-02-17, 19:40
Medlem
Vafan vet ingen vilka bo är än? Måste ju vara invandrare därmed..

Och vilka var bo i Holmsjö?
Citera
2021-02-17, 20:23
Medlem
Saxat:

Vad motivet är, vet polisen ännu inte, eftersom bara en av de tre målsägandena kunnat förhöras.

Det är därför oklart om det låg ett rån bakom mordförsöken eller om det finns något annat motiv.

Enligt uppgift rör det sig om tre gärningspersoner som ska ha använt något tillhygge vid mordförsöken.

https://www.blt.se/olofstrom/uppgift...inge-3ce751d4/
Citera
2021-02-18, 05:50
Medlem
Ingen som har ngt nytt? Kan det vara kopplat till MC gäng?
Citera
2021-02-18, 09:32
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Är det olofström är det nog våra finska vänner som hävt i sig lite för mycket explorer o morakniven har dykt upp!!
Vakna upp. 70-talet är förbi.
Citera
2021-02-18, 17:23
Medlem
wizzmans avatar
Spontant tänker jag att det kan ha kastats in en handgranat i lägenheten?
Citera
2021-02-18, 21:44
Medlem
Polisen säger att de i nuläget inte ser något samband mellan mordförsöken i Olofström och rånet i Holmsjö. Inga misstänkta alltså.

https://sverigesradio.se/artikel/ing...ok-i-olofstrom
Citera
2021-02-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Vakna upp. 70-talet är förbi.
hehe, 70-tal, du avslöjar din okunskap. Jag var i Olofström för inte alltför längesen, pitstop, och hörde fortfarande finska talas på gatorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in