Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Jösses. Hela Sveriges befolkning har inte blivit smittad, förstår du?
Om jag går tillbaka till mars ifjol så hittar jag säkert inlägg från dig där det står "titta, det är enbart ett par hundra svenskar som har dött av corona. Influensan dödar fler."
Sedan nästan ett år senare tittar du förvirrat på siffran 13 000 och förstår inte riktigt hur det gick till. Men eftersom det "enbart" var 13 000 av en total befolkning på 10 miljoner, så är du dock övertygad om att det inte var rimligt att införa åtgärder för att bromsa smittspridningen.
Du förstår inte hur dödssiffran kunde växa från 200 till 13 000. Och du förstår inte varför det är nödvändigt att bromsa smittspridningen.

Jag tycker inte om att kalla folk korkade ... men du verkar som du inte kan ta till dig information... dessutom skriver du väldigt osammanhängande
Nedan definitioner är inte mina.. utan vedertagna begrepp inom hälsosektorn.
Du har fått länkar med beskrivning hur man räknar ut.. var konstruktiv och peka på vilken av frågorna nedan det är som stör dig så mycket
Är formeln felaktig?
Är definitionen kopplat till formelement felaktig? (Mortality Rate, IFR, CFR)
Är antal döda med Covid felaktig?
Är Sveriges befolkningsmängd felaktig?
Till samtliga frågor ovan har du fått en länk till en källa som är trovärdig.. SCB, Socialstyrelsen, CDC.
Det enda du har lyckats prestera är några lösryckta frågor.. som än en gång exponerar din okunskap.
Oaktat det så tar jag mig ändå tid att svara på dem.
1. Jag förstår absolut att hela Sveriges befolkning inte är smittad. För att räkna ut Mortality Rate så behöver inte hela befolkningen vara smittad.. det ser du om läser texten i källorna du fått.
Det är endast när du ska räkna ut IFR alternativt CFR som du behöver veta HUR många som har blivit smittade. Om du fortfarande inte förstår detta .. ja då ligger inte problemet hos mig.