Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Nej, det är massor av patienter från lägre åldersgrupper som skrivs in på sjukhus.
Ni får nog definiera "massor" då, bland normalfriska i den öppna delen av samhället som smittats på sin arbetsplats så är det i de verksamheter jag känner till ingen som har behövt vård och då är antalet bekräftade om jag räknar med de som jag fått i andra hand över 50, det 30-tal jag personligen talat med har beskrivit samma symptom som beskrivs som biverkningar av AZ-vaccinet och samma varaktighet (alla dessa 30 har jag personligen arbetat med i anslutning till deras insjuknande utan att själv få symptom..)
Tar man med alla vårdavdelningar som i princip stängt ner under året som gått pga. smitta har i princip ingen lagts in och alla återöppnats så snart symptomen upphört för att inte insjukna på nytt.
Att några yngre (under pensionsåldern) kommer behöva vård är förväntat, att den friska delen av befolkningen som är fullt arbetsföra skulle överbelasta sjukvården är inte bara osannolikt utan gränsande till omöjligt, detta skulle redan hänt och ingen hade funderat på annat än att skydda sig och äta...
Har Ni andra uppgifter får Ni nog presentera de men det kommer Ni sannolikt inte kunna göra då Ni är en påverkansoperation och har Ni NÅGON position så är den politisk och inte medicinsk.
När de svaga är vaccinerade är det bara att öppna igen ur ett medicinskt perspektiv, allt annat är politiska beslut, viruset blir vi inte av med och kommer få lära oss leva med.