Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-01-15, 14:02
Medlem
Första officiella internationella trailer för The Lady of Heaven... den historiska oberättade historien om Lady Fatima:
https://youtu.be/1MaDAW0jRYM

Filmens officiella hemsida:
https://ladyofheaven.com/
Citera
2021-01-15, 14:45
Medlem
Min PK radar lyser starkt.
Citera
2021-01-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rafidhi
Första officiella internationella trailer för The Lady of Heaven... den historiska oberättade historien om Lady Fatima:
https://youtu.be/1MaDAW0jRYM

Filmens officiella hemsida:
https://ladyofheaven.com/

Intressant faktiskt. Kommer den komma på bio senare eller blir det streaming tjänster?
Citera
2021-01-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Intressant faktiskt. Kommer den komma på bio senare eller blir det streaming tjänster?

Ja det är planerat att komma ut först på bio och efteråt på streaming tjänster.
Citera
2021-01-16, 10:52
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Det står klart och tydligt vad filmen handlar om, förutom länkarna till trailern och filmens hemsida.
Om ni har några frågor om filmen är ni välkomna att ställa dem.

Hur många tror du vet vem denna inavlade brud är innan man googlar namnet?

Propaganda film där man ska se till att pedofiler och islamister framställs som det bästa som finns. Alla vet att det kommer bli skit för att kvinnor kommer höja denna film till skyarna.
Citera
2021-01-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur många tror du vet vem denna inavlade brud är innan man googlar namnet?

Propaganda film där man ska se till att pedofiler och islamister framställs som det bästa som finns. Alla vet att det kommer bli skit för att kvinnor kommer höja denna film till skyarna.

För det första framgår det tydligt i trailern att filmen handlar om profeten Muhammeds dotter Fatima.
För det andra handlar filmen om hennes lidande som det första offret för terrorism och hur det har lett till dagens terrorism. Som referens finns beskrivningen på filmens sida på IMDb.
Citera
2021-01-16, 15:49
Medlem
Citat:

Okej, häftigt. Det är något jag lätt kan tänka mig att se på bio.
Citera
2021-02-10, 11:39
Medlem
bombaccis avatar
Citat:

Intressant film. Hoppas att jag kan se den på bio.

Kanske lite synd att hoppa mellan nutid och dåtid rent berättarmässigt. Jag gillar filmer om religiösa profiler , gärna mer än ren avgudadyrkan där personen inte bara sitter och ber. Men skulle nog vilja se den här. Undra hur den kommer tas emot i den muslimska delen av världen? Gissar på att den inte får visas där iofs.
Citera
2021-02-11, 06:28
Medlem
Sir Dwains avatar
Det här låter potentiellt spännande, men så svårt att uppskatta vad det rör sig om. Det blir regissörens första film (enligt IMDB åtminstone, antar att det finns filmskoleprojekt eller dylikt), med en budget på ~$15M är det ganska offensivt.

Ämnet kan säkert vara tillräckligt bra för en film, jag vet ingenting om henne, men risken jag ser framför mig är att det här är en film finansierad av någon sheik och som blir som all skräppropaganda som finansieras av rika kineser. (Jag tänker då på filmer som Air Strike med Bruce Willis, eller China Salesman med Mike Tyson och Steven Seagal.)
Citera
2021-02-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Intressant film. Hoppas att jag kan se den på bio.

Kanske lite synd att hoppa mellan nutid och dåtid rent berättarmässigt. Jag gillar filmer om religiösa profiler , gärna mer än ren avgudadyrkan där personen inte bara sitter och ber. Men skulle nog vilja se den här. Undra hur den kommer tas emot i den muslimska delen av världen? Gissar på att den inte får visas där iofs.

Syftet med att filmen innehåller både nutid och dåtid är för att berätta den oberättade historien om Fatimas lidande som det första offret för terrorism och hur det har lett till dagens terrorism. Nutidsdelen kommer inte att vara mer än en introduktion till själva historien som handlar om Fatimas liv från hennes födelse till hennes död. Filmen kommer med största sannolikhet att bojkottas i den muslimska delen av världen men det kommer bara få folket att vilja kolla på filmen.
Citera
2021-02-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här låter potentiellt spännande, men så svårt att uppskatta vad det rör sig om. Det blir regissörens första film (enligt IMDB åtminstone, antar att det finns filmskoleprojekt eller dylikt), med en budget på ~$15M är det ganska offensivt.

Ämnet kan säkert vara tillräckligt bra för en film, jag vet ingenting om henne, men risken jag ser framför mig är att det här är en film finansierad av någon sheik och som blir som all skräppropaganda som finansieras av rika kineser. (Jag tänker då på filmer som Air Strike med Bruce Willis, eller China Salesman med Mike Tyson och Steven Seagal.)

Filmen handlar om profeten Muhammeds dotter Fatima och hur hennes lidande som det första offret för terrorism har lett till dagens terrorism. Regissörens riktiga namn är inte avslöjad för att skydda honom från extremister. Ja filmen som är en independent film verkar ha låg budget i jämförelse med stora filmer men som man kan se i trailern är filmproduktionen av hög nivå och Sarke Studio är bolaget som har haft ansvaret för det.

Jag har följt detta filmprojekt sedan den startades år 2016 av en grupp shiamuslimer i Storbritannien på deras satellitkanal Fadak. Filmen har bara finansierats av donationer från shiamuslimer från hela världen. Dessutom har de planerat att även producera en dokumentärfilm som dokumenterar all information om filmens produktion från start till slut.
Citera
2021-02-18, 02:32
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Syftet med att filmen innehåller både nutid och dåtid är för att berätta den oberättade historien om Fatimas lidande som det första offret för terrorism och hur det har lett till dagens terrorism. Nutidsdelen kommer inte att vara mer än en introduktion till själva historien som handlar om Fatimas liv från hennes födelse till hennes död. Filmen kommer med största sannolikhet att bojkottas i den muslimska delen av världen men det kommer bara få folket att vilja kolla på filmen.

Jo, det blir lite att man försöker bortförklara dagens terrorism och det är ju synd. Bättre berätta om de som utsätts för förtrycket t ex de armenier som dödats för sin tro eller andra. Fatima är en intressant karaktär i sig självt, men nutidsdelen hade de gärna fått skippa.

"Allt är västvärldens fel" är ett tråkigt tema.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in