2021-02-17, 22:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kan ni sluta svara uppenbara bluffkonton som ”smokeonthewater”. Det är tydligt att hen inte önskar tillföra tråden annat än skräp och förstöra.

Det här är en diskussionstråd, inte LWs fanklubb. Någon måste ju säga emot stollarna i tråden som ljuger för att skydda LWs rykte och förstöra HDs liv ännu mer. Som om LW inte gjorde det tillräckligt medan hon levde.
Citera
2021-02-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om L varit moralisk så hade hon inte haft något med honom att göra och då hade han inte haft någon anledning att mörda henne.

"Inte haft någon anledning att mörda"?
Finns absolut ingen anledning till det.

Ska vi tala om skuld så är det han, den gifte mannen med en sjuk fru, som borde ha ägnat sig åt henne istf att försöka imponera på var och varannan kvinna i sin omgivning. Han är orsaken till allt detta!

Han borde aldrig ha inlett förhållandet med Lena. Bara för att Lena pockade på så borde han givetvis ha tänkt med hjärnan. Inte med pitten.

Dina patetiska försök att skylla allt på offret
blir mer och mer pinsamma ju mer du skriver. Är det kanske sånt ni pratar om i din kyrka, så att ni kan känna er indignerade med guds ord till försvar för ert eget leverne och höga moral?
Citera
2021-02-17, 23:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"Inte haft någon anledning att mörda"?

Ska vi tala om skuld så är det han, den gifte mannen med en sjuk fru, som borde ha ägnat sig åt henne istf att försöka imponera på var och varannan kvinna i sin omgivning. Han är orsaken till allt detta!

Han borde aldrig ha inlett förhållandet med Lena. Bara för att Lena pockade på så borde han givetvis ha tänkt med hjärnan. Inte med pitten.

blir mer och mer pinsamma ju mer du skriver. Är det kanske sånt ni pratar om i din kyrka, så att ni kan känna er indignerade med guds ord till försvar för ert eget leverne och höga moral?

Citat:

Då blir det ju helt onödigt att skriva "han var den som hade mest motiv att mörda henne så han måste vara GM".
GM tyckte tydligen att hen hade en anledning

Citat:

De var två om det. Båda gjorde fel.

Citat:
blir mer och mer pinsamma ju mer du skriver.

Jag skyller inte allt på offret. Jag försöker förstå vad Lena själv kunde ha gjort för att skydda sig. På samma sätt som man försöker skydda sig mot brottslingar med lås och larm. Även fast det är brottslingarna som är skyldiga om de gör något så försöker man ju ändå skydda sig så man ska slippa bli ett BO.

Citat:
Är det kanske sånt ni pratar om i din kyrka, så att ni kan känna er indignerade med guds ord till försvar för ert eget leverne och höga moral?

Jag har ingen kyrka. Resten förstår jag inte vad du menar med: "så att ni kan känna er indignerade med guds ord till försvar för ert eget leverne och höga moral?"
Citera
2021-02-17, 23:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Det hade väl varit den ultimata hämnden om HD snott Beholder från LW? Hon kunde ha tagit med sig honom till USA istället för SD och lämnat SD hemma. LW hade åkt till Norge med RN som var hennes nästa objekt att utforska.
Men kära hjärtanes, hur går det med moralen?
Ska hon hämnas nu också?
Och blanda in Beholder i sin egen lilla såpopera?
Utnyttja ytterligare en person.

Ena stunden låter du som en relik från kyrkan där du botaniserar bland budorden och sen uppmanar du till hämnd.

Det H "jag-vill inte veta" Davidsson behöver är att vakna, lämna patrasket åt sitt öde och skaffa sig ett liv.
Men hon kanske är helnöjd nu, vad vet jag.

Edit.
Han e ju för go mot H. ♥️
Eller insinuerar han?

FL 1: Stefan sa vid häktningsförhandlingen, den förra häktningsförhandlingen förra sommaren att du hade motiv.
FL2: Inför allihopa, det är dig han lyfter fram.
H: Jag blir förvånad förvånad jag är ..."
........

"FL: Första förhöret. I samband med det att du är här på det här förhöret så har Stefan en .. en chatt med Jani, Oikarinen. Och Jani skriver där och frågar om du är misstänkt.
Om alltså .. om det, man får tolka det som att, om det är andledningen till att du är på förhör. Och då svarar Stefan "det antar jag, men vet ej".
H:Mmh.
Tystnad
FL: I samband med häktesförhandling med Stefan, så uttrycker han nått liknande att om det är nån som har .. om det är nån som har motiv, så är det Hanna. nånting liknande skulle jag säga.
H: Hmm mmh. Aah det får stå för honom.
FL: Mmh.
H: Jag känner inte så.
FL: Du anser inte att du hade motiv?
H:Nej."
Senast redigerad av develi 2021-02-18 kl. 00:18.
Citera
2021-02-18, 01:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Du är verkligen ute efter att trycka ner andra, varför?
Lenas uppväxt vet vi inte mycket om, däremot att det var svåra separationer.
Lena var rak, ärlig, sann. En lagspelare.

HD kan fråga sin spegel på väggen där, vi vet alla vad svaret är

Citat:
Men en gift man kan ligga med vigselförättaren/prästen/grannfrun?
Anspelar på sex och skickar desperata signaler så fort han ser en av motsatt kön?

Har jag påstått att det är OK? Men vem vill ha en sådan "man"? Det måste ju vara något fel på dem som vill ha honom.

Citat:
Vad menar du ens?
Den äkta maken medicinerade bort makan och drog till älskarinnan, där han lovade henne sin kärlek, bara skalet var borta? Eller bättre?

Och LW tjatade och hotade för att han skulle slänga ut sin sjuka fru så att hon kunde flytta in istället.
Citera
2021-02-18, 08:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det här är en diskussionstråd, inte LWs fanklubb. Någon måste ju säga emot stollarna i tråden som ljuger för att skydda LWs rykte och förstöra HDs liv ännu mer. Som om LW inte gjorde det tillräckligt medan hon levde.
Om HD anser att hennes liv är förstört så beror det i första hand på SD och sedan på henne själv som stöttar honom.
Citera
2021-02-18, 08:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag skyller inte allt på offret. Jag försöker förstå vad Lena själv kunde ha gjort för att skydda sig. På samma sätt som man försöker skydda sig mot brottslingar med lås och larm. Även fast det är brottslingarna som är skyldiga om de gör något så försöker man ju ändå skydda sig så man ska slippa bli ett BO.
Lena är död så det är försent att fundera över hur hon skulle ha kunnat skydda sig. Det är mer relevant att försöka skydda de som (ännu) lever från Stefan.

Vilka råd har du till Hanna?
Vad tycker du att hon ska göra för att inte drabbas av samma öde som Lena?

Bryta med Stefan?
Begära ensam vårdnad om barnen?
Berätta sanningen om vad hon vet?
Sluta vara otrogen och sedan ljuga om det?

Vilket av ovanstående anser du vara viktigast för att hon ska må bra och kunna känna sig lugn i framtiden?

Det skulle vara intressant att få dina åsikter om detta om du kan få plats med något annat än Lena i ditt huvud.
Citera
2021-02-18, 09:36
Medlem
Det förekommer ju inloggningar i LW:s Google, Geocaching och Instagram efter hennes död. Det finns också misstankar om att någon varit och snokat i både HD:s och LW:s konton redan innan hon dog. SD har ju närheten till dem som fördel om han vill ta reda på lösenord men det finns ett mer sofistikerat sätt jag vill visa mest för att höja ett varningens finger. Ingen spekulation annars här om SD:s kunskapsnivå på området. Det ska jag låta vara osagt.

Många får rådet att använda en krypterad mejl som t.ex. Protonmail. Så här kan man göra för att lura av någon inloggningsuppgifter dit. Samma metod gäller för Linkedin, Google, Pinterest osv.
Ett mejl utformas att se ut som det kommer från t.ex. Protonmail då. Mejlet ber mottagaren att klicka på en länk för att logga in och acceptera nån ny policy eller liknande variant. Länken kan också skickas som SMS eller ett DM i t.ex. Instagram.

Klickar man på den bifogade länken så kommer det här fönstret upp. Observera att webbadressen inte går till Protonmail.com. Lätt att missa för den som inte har koll. Mottagaren skriver in sina inloggningsuppgifter och trycker på Login(i det här fallet mina testuppgifter):
https://www.bildtagg.se/bild/gpelqdjoqsch1h5rvwqcxvm7

Så snart inloggningen gjorts blir man omdirigerad till den riktiga inloggningssidan för att det ska se lite "äkta" ut:
https://www.bildtagg.se/bild/qwod0cf18xtjxr4skb7ulwq

Så här ser det ut i en hackares fönster (i detta fallet min dator) när han har skickat en länk till någon som man vill lura av lösenordet:
https://www.bildtagg.se/bild/v1maphhmdh13j35ow6k9klw8

"Waiting victim to open the link ..." är tillfället då man väntar på att offret ska klicka på länken. Så snart det är gjort har man IP-nummer och internetleverantör och annat enligt bilden ovan.

Sen "Waiting credentials ..." är väntan på att offret skriver in sina inloggningsuppgifter.

Och "Credentials found!" talar för sig själv. Där ser man inloggningsuppgifterna som mottagaren av mejlet skrev in i första bilden.

Det är bl.a. därför som Flashback har varningar när man vill öppna länkar i t.ex. PM. Och anledningen till att det finns skräpfilter i mejlen.

När man inriktar sig på ett specifikt konto så kallas det "spear phishing". Det kan se väldigt äkta ut. Det är inte omöjligt att något sådant lurat av LW (eller HD och andra) lösenord.
Senast redigerad av Avel 2021-02-18 kl. 09:53.
Citera
2021-02-18, 09:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De måste ju veta om all skit han snackat om dem i förhör. Hur mycket han ser ner på dem. Varför vill de ha något med honom att göra, vare sig de tror att han är skyldig eller oskyldig till mordet?

Ingen kan manipulera dig om du inte själv tillåter det. Innerst inne vet man vad som är sant.

Det stämmer absolut inte. Vem som helst kan bli manipulerad om du har att göra med en sådan person som använder den metoden som SD använder. Han har slipat på sina metoder och färdigheter i åratal och använder sina närmastes svagheter på ett skickligt sätt.

Blir du utsatt en längre tid för det här, kommer ditt psyke påverkas negativt.

SD skyr inga medel.
Vid häktningsförhandlingen kastar han H*anna under bussen på ett fult sätt, vilket framkommer i förhör. Det är väl för att försöka rädda sitt eget skinn. Han skräder inte orden heller.

Är det här verkligen ord som H*anna använt? Eller är det SDs egna uttryck för att förklara i vilken utsträckning H*anna avskydde Lena?

"Queen bitch of the universe."
"Avskum"

Säger han någonstans att det är helt otänkbart att H*anna skulle "ha något med mordet" att göra?

A147/619ff

Förhör SD aug- 19

"FL2: Jag minns när vi sitter på den här häktningsförhandlingen .. så säger du eh .. du säger
nått liknande "är det nån som har motiv så är det Hanna".
MT: (lång tystnad) mm
FL2: Vad menar du med det?
MT: Ja .. Åsa försöker ju få det till nån slags .. svaitsjuke .. jag ve .. jag förstod inte riktigt vad
hon tänkte att jag skulle ha för .. ha för motiv men ..
FL2: Du säger så.
MT: Ja precis ... men .. eh ....
619
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-27 16:00 diarienr: 5000-K574218-18
FL2: Vad menar du när du säger det?
MT: Ja att eh .. Hanna ser ju att det är jag och Lena som har förstört Hannas och mitt liv. Så
om Hanna skulle vilja göra sig av med Lena .. ah .. det skulle .. det är helt orimligt men .. men
det skulle kunna finnas nått psykologiskt samband en linje att dra
FL2: Hur då, förklara här nu.
MT: Ja att.. nu är det ju inte Lenas fel eh .. jag är liksom en stor del i det hela men nu pratar vi
om Lena .. eh .. Lena har förstört Hannas liv .. genom att vara med mig. Och tar man bort det
som förstört livet då tar man bort liksom nånting som .. som inte har varit bra .. men .. nej .. jag
vet givetvis att Hanna inte har mördat Lena. Men ... men hon skulle kunna ha ett motiv.
FL2: Hade hon ett motiv?
MT: Näe ... allts .... det är klart på pappret så kan man väl få det till det men .. näe .. jag vet inte
liksom .. hur vill du att jag ska svara på det..
FL2: Är Hanna arg på Lena?
MT: (lång tystnad) jag vet inte .. det tror jag inte .. det tror jag inte. Hon .. blev nog mera bara
besviken .. och .. och fokuset är ju inte på Lena utan det.det är ju jag som har svikit Hanna."

//
s.635

"FL2: Du och .. Jani skriver.. eh du skriver till Jani 14:52 samma lördag hon är påförhör nu
och då svarar Jani hon misstänkt med? du svarar Jani då det antar jag men vet ej ..
MT: Då var det kanske inte på .. hade kanske inte Hanna fått telefon då utan hon kanske varit
inne på förhör till o med fått reda på det.. men ... vad var frågan egentligen? (skrattar till)
FL2: Jani skriver hon är misstänkt med?
MT: Mm.
FL2: Och du svarar det antar jag men vet ej är känslan att Hanna också är misstänkt?
MT: Ah jag .. visste ju inte att jag var formellt misstänkt och det vet jag fortfarande inte om
jag var .. eh .. men .. ja det vore väl ingen skräll om hon är misstänkt och eftersom hon
komma .. får komma på förhör ... ah .. så antar jag det.
FL2: Varför skulle hon ha varit misstänkt?
MT: Ja det. .. det kan man väl få vara .. alltså .. hon hade ju (ohörbart) Hanna hade ju ingen
relation till Lena men .. men .. men hade i alla fall ett dåligt öga till Lena. Och .. vi bodde
grannar och .. ja ni vet ju historien .. hon såg ju inte Lena som en god människa direkt..
FLl : Hur såg hon Lena som då?
MT: Queen bitch of the universe.
FLl: Vad hette det sa ... queen?
MT: (skrattar)uttryck (ohörbait) nej .. (ohörbart)
FLI: Förlåt?
MT: (skrattar) nej det är ett uttryck från en film bara ..
FL 1: Okej .. ah .. men berätta hur Hanna ..
MT: Eh .. av .. avskum, avskum ..
FLl: Avskum?
MT: Ja.
FL 1: Hanna såg Lena som ett avskum?
MT: Ja.
FL 1: Hela tiden eller?
MT: Ja det var nog inget som förändrades från dag till dag utan .. ah ...
FLI: Vad kunde hon .. va .. vad tyckte hon mer då avskum och .. ?
MT: Nja hon ger ju Lena en stor del i skulden också till.. det är ju inte bara jag som har .. haft
en affär med Lena utan Lena har ju faktiskt också ... svikit.
FLl: Mm.
MT: Varit..
FL I: Och sen separera ni ju så att.. ( ohörbart) fo1tfarande som ett avskum det ger sig inte
liksom?
MT: Nej det gör hon fortfarande .. ja ..
"
Citera
2021-02-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det förekommer ju inloggningar i LW:s Google, Geocaching och Instagram efter hennes död. Det finns också misstankar om att någon varit och snokat i både HD:s och LW:s konton redan innan hon dog. SD har ju närheten till dem som fördel om han vill ta reda på lösenord men det finns ett mer sofistikerat sätt jag vill visa mest för att höja ett varningens finger. Ingen spekulation annars här om SD:s kunskapsnivå på området. Det ska jag låta vara osagt.

Många får rådet att använda en krypterad mejl som t.ex. Protonmail. Så här kan man göra för att lura av någon inloggningsuppgifter dit. Samma metod gäller för Linkedin, Google, Pinterest osv.
Ett mejl utformas att se ut som det kommer från t.ex. Protonmail då. Mejlet ber mottagaren att klicka på en länk för att logga in och acceptera nån ny policy eller liknande variant. Länken kan också skickas som SMS eller ett DM i t.ex. Instagram.

Klickar man på den bifogade länken så kommer det här fönstret upp. Observera att webbadressen inte går till Protonmail.com. Lätt att missa för den som inte har koll. Mottagaren skriver in sina inloggningsuppgifter och trycker på Login(i det här fallet mina testuppgifter):
https://www.bildtagg.se/bild/gpelqdjoqsch1h5rvwqcxvm7

Så snart inloggningen gjorts blir man omdirigerad till den riktiga inloggningssidan för att det ska se lite "äkta" ut:
https://www.bildtagg.se/bild/qwod0cf18xtjxr4skb7ulwq

Så här ser det ut i en hackares fönster (i detta fallet min dator) när han har skickat en länk till någon som man vill lura av lösenordet:
https://www.bildtagg.se/bild/v1maphhmdh13j35ow6k9klw8

"Waiting victim to open the link ..." är tillfället då man väntar på att offret ska klicka på länken. Så snart det är gjort har man IP-nummer och internetleverantör och annat enligt bilden ovan.

Sen "Waiting credentials ..." är väntan på att offret skriver in sina inloggningsuppgifter.

Och "Credentials found!" talar för sig själv. Där ser man inloggningsuppgifterna som mottagaren av mejlet skrev in i första bilden.

Det är bl.a. därför som Flashback har varningar när man vill öppna länkar i t.ex. PM. Och anledningen till att det finns skräpfilter i mejlen.

När man inriktar sig på ett specifikt konto så kallas det "spear phishing". Det kan se väldigt äkta ut. Det är inte omöjligt att något sådant lurat av LW (eller HD och andra) lösenord.
"Have we seen the actual reality of a monstrous crime or merely an illusion a product of a tortured brain"
Jag tror Hanna är verkligen under Stefans kontroll, hon är ju mer än vad snålögat ser
Skulle aldrig tvivla på deras "ord".
Citera
2021-02-18, 10:13
Medlem
Har det kommit något HR-datum än? Vi är nog många som vill se honom inlåst.
Citera
2021-02-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har det kommit något HR-datum än? Vi är nog många som vill se honom inlåst.

7 april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in