2021-02-17, 19:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis som LW. Det var antagligen därför de trivdes ihop till att börja med. Men sedan började de använda sina "talanger" mot varandra och då var det inte lika roligt längre.

Jag ser inte någon enda person som beskriver Lena som "hal" eller manipulativ.
Citera
2021-02-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ja. Men ganska missunnsamt att inte kunna bjuda på det eftersom hon var anledningen till att de splittrade kontot.

Snälla nån! Då kanske sportarrangemang ska strunta i att dela ut priser till ettan, tvåan och trean?
Samma med fotboll och hockey, det är glädjen att spela tillsammans som räknas.. alla är vinnare?
Vaddå bjuda på fusk? Varför?
Det är vuxna människor
Att skilja på rätt och fel och att inte fuska i spel, vara en snäll kompis, inte slåss, det är sånt som man lär sig på dagis, fast SD var hemma med mamma, hur var det med HD?
Citera
2021-02-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ja. Men ganska missunnsamt att inte kunna bjuda på det eftersom hon var anledningen till att de splittrade kontot.

Äktenskapet är väl SD/HDs ansvar. Nu hade både SD och HD förhållande bakom ryggen på varandra. Båda var otrogna. Kanske det som kallas "fritt äktenskap", vilket dom själva valt. De äger ev problem det skapar.

Eller har Sillen också särskilt ansvar? Det kanske var därför HD ville skiljas?
Senast redigerad av Remark 2021-02-17 kl. 19:34.
Citera
2021-02-17, 20:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ser inte någon enda person som beskriver Lena som "hal" eller manipulativ.

Nej, inte jag heller. Men när man läser hennes chattar med "vänner" så ser man att hon var det.
Citera
2021-02-17, 21:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Snälla nån! Då kanske sportarrangemang ska strunta i att dela ut priser till ettan, tvåan och trean?
Samma med fotboll och hockey, det är glädjen att spela tillsammans som räknas.. alla är vinnare?
Vaddå bjuda på fusk? Varför?
Det är vuxna människor
Att skilja på rätt och fel och att inte fuska i spel, vara en snäll kompis, inte slåss, det är sånt som man lär sig på dagis, fast SD var hemma med mamma, hur var det med HD?

Citat:
Att skilja på rätt och fel

Som att inte ligga med en gift man?

Citat:
vara en snäll kompis

Som att försöka få sin sjuka vännina utslängd från sitt hus så L kunde flytta in?

Citat:
det är sånt som man lär sig på dagis

Hur var det med LW? Hon verkar inte heller ha lärt sig något på dagis.
Citera
2021-02-17, 21:04
Medlem
Citat:
Nej, inte jag heller. Men när man läser hennes chattar med "vänner" så ser man att hon var det.
Hon är alltså vänninan och älskarinnan.. men.. Hanna var först?
Citera
2021-02-17, 21:12
Medlem
Citat:
Som att inte ligga med en gift man?
Men en gift man kan ligga med vigselförättaren/prästen/grannfrun?
Anspelar på sex och skickar desperata signaler så fort han ser en av motsatt kön?

Som att försöka få sin sjuka vännina utslängd från sitt hus så L kunde flytta in?

Vad menar du ens?
Den äkta maken medicinerade bort makan och drog till älskarinnan, där han lovade henne sin kärlek, bara skalet var borta? Eller bättre?

Hur var det med LW? Hon verkar inte heller ha lärt sig något på dagis.

Du är verkligen ute efter att trycka ner andra, varför?
Lenas uppväxt vet vi inte mycket om, däremot att det var svåra separationer.
Lena var rak, ärlig, sann. En lagspelare.

HD kan fråga sin spegel på väggen där, vi vet alla vad svaret är
Citera
2021-02-17, 21:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ala ingredienser till en film finns.
Då brukar ju saker överdrivas, personerna är utmejslade till karikatyrer och ingen verkar normal.
Jag tror dock att utan huvudpersonen i den här såpoperan, hade alla i persongalleriet mått så mycket bättre.

PS

Citat:
Jag tror dock att utan huvudpersonen i den här såpoperan, hade alla i persongalleriet mått så mycket bättre.

LW var huvudpersonen. Antar att du inte menar henne?
Citera
2021-02-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Just därför är flocken SD trogen dom har själva inte rent mjöl i påsen utan varit med om att mörka lögner och fusk och kan därför inte bryta cirkeln. SD har flocken i ett mentalt strypgrepp och vägrar släppa. Och sist men inte minst. Kan man mörda en gång och komma undan så går mord nr 2 per automatik och det vet flocken.

Precis. Den som en gång har överträtt det mest förbjudna och mördat; för den blir det också lättare om personen sen anser att det behövs en nästa gång. T.ex för att tysta eventuella vittnen.
Detta finns t.o.m omnämnt i kriminal- och psykiatriitteraturen. Beror förstås även på varför individen mördade. Kan finnas flera skäl, som för oss övriga är helt weird. .
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-17 kl. 21:46.
Citera
2021-02-17, 21:21
Medlem
Citat:
LW var huvudpersonen. Antar att du inte menar henne?
Jag tror att Hanna visste vad väninnorna hade för sig med Stefan
Citera
2021-02-17, 21:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Du är verkligen ute efter att trycka ner andra, varför?
Lenas uppväxt vet vi inte mycket om, däremot att det var svåra separationer.
Lena var rak, ärlig, sann. En lagspelare.

HD kan fråga sin spegel på väggen där, vi vet alla vad svaret är

Varför har du skrivit i det citerade? Så det ser ut som om jag skrivit det?

Citat:
Lena var rak, ärlig, sann.

Vilken BS Har du läst något i FUP av hennes monologchattar med "vänner"? BS, manipulation och lögner. För att få det hon ville ha.

HD är i varje fall bra mycket snyggare än LW. SD är ju helt dum i huvudet som ville ha L. Han måste vara både blind och galen. Och väldigt desperat.
Citera
2021-02-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt ok. Tack iaf. Jag hoppar på er som har varit med och kan mycket när jag tycker nåt ser skumt ut.

... Vilket hela den dagen gör från att hon går upp, med start catchekrig, till Ikeafresterska, tycker L ska försvinna. Sen den texten som ser ut som om den ska stärka Hs svårmod och hon avrundar med Beholder.
Hon har en heldag där hon låter smått psyko själv med hybris och självhävdelsebehov. 😂
Hon är bättre än LW, hon är smart, hon kan minsann locka män hon också. Varav Beholders "hur mår du" blir ett bevis och att slags ha!... mot LW?
Har hon dagar där hon är konstig, hatisk och fixerad, typ att det blir lite opassande häxvarning över henne och därav radering innan mordet? Snusk kan det inte beröra.
Hon tar bort ett dygn 13-14 och sen allt i en svit 14-16 maj. Ser konstigt ut iom det är spaltkilometer med text för övrigt.

Vad gör hon på Ikea? Är det nåt speciellt flirtställe för SD/LW eftersom hon åker efter JS dit och frestar honom?
Hon sysslar med nåt under cover där också.
Hon försöker först med fika hemma hos honom som han avstyr, typ som om det känns något övermaga. Vet inte vilka hon åker med, det framkom inte. På Ikea tycker iaf JS det vore dumt mot SD.

Vad vet vi? Kanske Beholder helt enkelt vill försöka få HD att säga nåt hon inte borde?
Dina funderingar här är mycket intressanta. Håller månne HD på att försöka sig på att (vad hon kanske tror) "göra en LW"?
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-17 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in