2017-08-15, 21:52
Medlem
Det här är oroande. En rysk bank stängs ute från SWIFT, ett betalningssystem, och andra banker kan också drabbas.

Citat:
The Russian bank "Tempbank" has been disconnected from the international system for the exchange of financial data SWIFT.

In fact, under a certain pressure, any Russian bank can be disconnected from SWIFT without unnecessary conversations and proceedings.

http://www.fort-russ.com/2017/08/cia-attmpts-to-thwart-economic.html
Citera
2017-08-16, 00:06
Medlem
Å andra sidan ser den ekonomiska utvecklingen allt ljusare ut. Vilket även Financial Times nu har noterat:

Citat:
Russia’s GDP growth accelerates in 2Q as recovery takes hold
https://www.ft.com/content/434a2a7d-9e53-36cb-a99f-3347f6db1980
Citera
2017-08-16, 01:56
Medlem
Man kan hitta många intressanta videor på nätet och den här länken postades för inte länge sedan. Det blir svårare och svårare för Ryssland att komma hem efter de nya sanktionerna och hoten. Det ordnar sig dock. Sanktionerna bara stärker Ryssland.

Rolling Home,Rolling home, rolling home across the seas.

https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=YJRxNhq0zVE&feature=endscreen
Citera
2017-08-21, 20:10
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Nu får ryska semester och affärsresenärer ej visum till USA, på grund av dessa nödvändiga motsanktioner som globalist sionisterna tvingade Putin att genomföra. Idioter, sitt kissare

Istället för New York väljer nu de rika ryssarna Krim. Snart, kanske finns en bro också. Putin #winning igen
Citera
2017-08-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Nu får ryska semester och affärsresenärer ej visum till USA, på grund av dessa nödvändiga motsanktioner som globalist sionisterna tvingade Putin att genomföra. Idioter, sitt kissare

Istället för New York väljer nu de rika ryssarna Krim. Snart, kanske finns en bro också. Putin #winning igen

Ja, det blir svårare för ryssar att få visum till USA. De som redan har betalat får inte pengarna tillbaka. Det här kan eskalera.

Jag tänker främst på studenterna. Oligarkerna drabbas nog inte mycket. Visum kommer fortfarande att kunna fås i Moskva. Det är bara att kämpa på - och bygga bron.

Why US Decision on Russian Visas Yet Another Step Down a 'Very Dangerous Path'

https://sputniknews.com/analysis/201708211056660260-us-russia-visa/
Citera
2017-08-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Ja, det blir svårare för ryssar att få visum till USA. De som redan har betalat får inte pengarna tillbaka. Det här kan eskalera.

Jag tänker främst på studenterna. Oligarkerna drabbas nog inte mycket. Visum kommer fortfarande att kunna fås i Moskva. Det är bara att kämpa på - och bygga bron.

Why US Decision on Russian Visas Yet Another Step Down a 'Very Dangerous Path'

https://sputniknews.com/analysis/201708211056660260-us-russia-visa/

Affärsmän som ofta åker till Ryssland kan skaffa ett permanent visum som gäller flera år.
Varför skulle inte USA ha liknande regler?
Citera
2017-08-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Affärsmän som ofta åker till Ryssland kan skaffa ett permanent visum som gäller flera år.
Varför skulle inte USA ha liknande regler?

Oligarkerna och affärsmännen klarar sig. Affärer kan också göras upp i tredje land och på nätet.

Jag nämnde studenterna och ska också nämna släktingar till de som bor i USA.

Svenskar kan köpa fleråriga visum till Ryssland, så du har nog rätt, men USA har stramat åt visumhanteringen. Jag vet inte vad som gäller.

USA stänger tre konsulat för att kunna behålla några ryska anställda i Moskva, misstänker jag. Diplomaterna vill inte städa toaletter och lyfta tungt. Jag skrev om vad som hände när USA inte längre fick anställa ryssar på 80-talet. Det gick inte bra.
Citera
2017-08-23, 11:05
Medlem
Att Ryssland fortsätter att stödja Nordkoreas militära uppbyggnad trots FN-beslut är ju en orsak till ytterligare sanktioner mot ledande ryska företag och företagsledare. Givetvis gör ryska företag inte affärer med Nordkorea utan klartecken från Kreml så sanktionerna måste ju riktas också direkt in i busarnas högborg Kreml så man blir varse konsekvenserna i sitt olagliga agerande. Ytters lite har ju gått Putins väg på sistone så kanske är han nu uppmjukad och redo för samtal.
Citera
2017-08-24, 06:19
Medlem
Lite ironiskt att det land som startat flest krig i den moderna tidsåldern
anser sig ha rätt att svälta ut andra nationer med sanktioner.
I mina ögon vore motsatsen mera logisk: att införa sanktioner mot USA.
Gillar inte västmedias totala vinkling mot Ryssland.
Man borde även spegla hur Ryssland ser på sin omvärld, opartiskt.
Dokumentären om Putin på SVT (play) är ett lysande undantag och ett måste att se, i synnerhet
för Putins motståndare.
Citera
2017-08-24, 20:31
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att Ryssland fortsätter att stödja Nordkoreas militära uppbyggnad trots FN-beslut är ju en orsak till ytterligare sanktioner mot ledande ryska företag och företagsledare. Givetvis gör ryska företag inte affärer med Nordkorea utan klartecken från Kreml så sanktionerna måste ju riktas också direkt in i busarnas högborg Kreml så man blir varse konsekvenserna i sitt olagliga agerande. Ytters lite har ju gått Putins väg på sistone så kanske är han nu uppmjukad och redo för samtal.

Totalitära regimer och diktaturer håller ihop av strategiska skäl. Jag tror inte Putin har någon sympati för den nordkoreanska regimen men han förstår vikten av att stödja den, likt vad Kina gör. Hur som helst bra att USA inför allt hårdare sanktioner mot de som gör affärer med dem, vare sig de är ryssar, kineser eller annat.
Citera
2017-08-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Totalitära regimer och diktaturer håller ihop av strategiska skäl.
USA + Saudiarabien = sant.
Citera
2017-08-25, 01:03
Medlem
tverskoys avatar
Ibland blir jag riktig förbannad på det som USA gör. Hur tänker jankarna?! De spelar ju bara Putin i hand. Den ryska oppositionen behöver ju kunna resa till USA. Ryska oberoende journalister, fritänkare, olikatänkare, dissidenter, ryska banksters och övriga som är pro-väst får nu skit i ansiktet ut av USA.
Jankarna måste ju åtminstone ibland försöka att använda hjärnan om man vill ha en chans mot Putin som brillierar som bäst när fienden gör misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in