Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Så fruktansvärt intressant det är med gruppen män här som spyr kvinnohat annars och vill plocka av kvinnan hennes mänskliga rättigheter, hennes fria vilja - hon väljer ju fel partners, ta bort/inskränka aborträtten, ta bort kvinnors rösträtt, försämra hennes valmöjligheter på jobbmarknaden osv osv osv.................
Förutom när det kommer till prostituerade kvinnor.
Då jävlar ska det diskuteras den fria viljan och total individuell frihet. Hyckleriet osar skit lång väg.
Inte lika intressant som det är att skåda din lilla hjärncells tolkningsförmåga
Vad vi gör genom vår argumentation är att exponera sådana som dig och ERT hyckleri. Jag har inga problem att förbjuda prostitution om vi samtidigt återgår till någon form av starkt patriarkat, monogami, etc. Men nu har ni bestämt att kvinnor ska vara 100% fria. "Åh hennes mänskliga rättigheter, hennes fria vilja, åh hennes valmöjligheter" osv osv osv...........
Förutom när det kommer till prostituerade kvinnor.
Då jävlar ska det diskuteras den fria viljan och total individuell frihet. Hyckleriet osar skit lång väg.
Såg du vad jag gjorde där?

Du måste sluta göra det så lätt för mig att vända det du själv skriver emot dig. Ge mig lite utmaning åtminstone, det här är för enkelt.
Citat:
Om ni manliga batikkärringar så gärna vill hjälpa en knarkare eller fattig rumänska skänk pengarna till en organisation som jobbar med prostituerade. Där är ju inget nöje för 'henne' att suga era kvinnohatande kukar för att kunna betala räkningarna, få mat på bordet osv.
Jag har aldrig uttryck någon önskan om att hjälpa en knarkare (vad nu det har med det här att göra). Inte fattig rumänsk heller. Jag ger inte pengar till tiggare, eller någon annan. Jag ger endast pengar till de som ger mig något jag vill ha i utbyte. Det är liksom så världen fungerar.
Citat:
"Öööhhh jameeen en del gillaar det faktiskt. Jag praaatade med prostituerade som sa att dom gillaaar det och dom hatar 'eeer'."
Och sen tittar man på statistik och ser att det är ett av de farligaste "yrkena" i världen och prostituerade kvinnor och män råkar riktigt illa ut runt om i världen. Och likadant i intervjuer med prostituerade, nästan majoriteten vittnar om grova övergrepp. Och en normal människa bara fattar att det är för att den som prostituerar sig gör det pga desperation, fattigdom, trauman, missbruk, för att kunna äta osv osv osv.
"ööööhhh jameeen många råkar faktiskt illa ut för det läste jag i en intervju i aftonbladet ööööhhh, och jag såg ett program på svt med en fd prostiuerade som mådde jättejättedåligt öööööhhh"
Ja, farligt blir det när den svenska sexköpslagen införs. Det är bara att titta på Frankrike, Kanada, Irland och Nordirland t ex. Våldet och otryggheten har ökat dramatiskt sedan den svenska modellen infördes. Jag har länkat artiklar som visar detta vid ett flertal tillfällen och då brukar det bli tyst på sådana som dig ett tag. Jag kan länka de igen om du kommer tillbaka och ber om ytterligare smisk efter det här inlägget
Och "majoriteten vittnar om övergrepp osv i intervjuer med prostituerade"

hört talas om urvalsbias? Ungefär som "studien" tomatkungen länkade som hade intervjuat 854 st prostituerade i nio länder, och när man tittade närmare visade det sig att det var ca en i Kanada, en i Tyskland, två i Frankrike osv och så 840 i typ Zimbabwe, eller något i den stilen
Sjävlklart kommer majoriteten av alla fall som lyfts fram och alla intervjuer som görs i feministmedia utgöras av dessa stackars "utsatta för övergrepp"-exempel. Anmärkningsvärt att du inte begriper det.
Och klarar man av att tänka utanför de feministiska ramarna, vilket du inte gör eftersom det är för komplicerat och smärtsamt, finns det gott om andra anledningar till varför kvinnor säljer sex. Kvinnan har en SEXSÄLJANDE NATUR

, har alltid haft och kommer alltid att ha. Utvecklad för att utvinna resurser ur män. Jag vet att du tycker att män ska ge bort sina resurser gratis (eller dela med sig) till kvinnor men som sagt, så fungerar inte världen. Vill man ha får man ge. En mycket främmande tanke förstås för en bortskämd medelklassvensk som dig.
Citat:
Och så finns det människor som på olika sätt vill/försöker hjälpa dessa prostituerade utan att först få kuken sugen eller fittan slickad vojnevojne då är dessa människor feministkräk och kommunistsvin. Helt ärligt så verkar sexköpare vara helt jävla desillusionerade.
Ja den här "hjälpen" du talar om verkar inte leda till annat än mer våld, mer otrygghet, mer lidande.
Jag gissar att det är anledningen till varför tiotusentals prostituerade engerarar sig i organisationer som NSWP som kämpar för avkriminalisering av hela branschen.
Det hade ju varit en sak om de prostituerade faktiskt hade bett er tjocka korthåriga feminister om hjälp, men det verkar snarare vara så att de inte vill ha något alls med er att göra, om man ska uttrycka det milt...
Fast enligt dig ska man ju ignorera vad prostituerade säger, förutom när de säger att de hatar att vara prostituerade, då ska man tro på dem, annars inte.
Citat:
Jag säger inget om sexköpslagen osv.
Men sitt för helvete inte först och skriv en massa skit om indragna rättigheter och en liten stund senare om den fria viljan och så vidare. Är ni medvetna om hur ni framstår eller där är ingen självrespekt alls?
Som sagt, den enda som hycklar här är du. Och tack för att du gör det så lätt för mig att exponera ditt hycklande. Fundera lite på hur du själv framstår så kanske det blir lite mer utmaning för mig nästa gång