LW raderade primärt HDs "fuskloggar". Att vissa OCKSÅ innebar vissa minnen för LW var sekundärt.
HD försöker envist intrigera för att sälja in motsatsen.
EDIT. Varför skulle S (som var på platsen) radera?
Hon verkar vara en elak och falsk tant, den där H Davidsson. Fattar inte att JG lät sig dras med i galenskapen. Han borde ha slagit ner mer på SD men paret ljög väl och pekade på offret i stället.
Hon verkar vara en elak och falsk tant, den där H Davidsson. Fattar inte att JG lät sig dras med i galenskapen. Han borde ha slagit ner mer på SD men paret ljög väl och pekade på offret i stället.
JG fortsätter umgås med Davidssons, varför?
För att med vänner som HD och SD, har man inga fiender?
Jag har frågat om följande tidigare, kanske du känner till källa.
Finns LWs meddelanden att läsa i nån akt bilaga från Geocachingsidan då HD fuskloggat LWs cacher?
Jag menar utdrag förundersökningen/IT-forensiker än återgiven text fr LW och H.
H uppger "kärleksfulla promenader" till JG och säger i förhör att det beror på att han skrivit kärlekstexter och att det stack i ögonen att få HDs namn på dom - att det var känsligt.
Jag fick snarare uppfattningen att LW inte ansåg det korrekt då hon överhuvudtaget inte varit med och tagit dom.
Att hon sonika fuskar.
Precis som hon erkänner i förhör att det är lurendrejeri att fråga om hon ska skriva in SD på Lenas wig den 8 maj.
Fragment av det hon säger stämmer med LWs men inte resten.
H: För det var henne å Stefans logga. Hon hade varit med även om det var hennes burkar, så det var känsligt, för det var text han hade skrivit till henne. Det var kärlekstexter på dom här fast.. det är inte det.. men eh .. det var kärlekstexter till henne personligen tyckte hon.
BF: Mm-hmm ..
H: Å det.. stack i ögona att få det under mitt.. namn ..
F:Mm.
BF: Aha så .. så .. om jag förstår rätt han .. hon menade att han hade log .. gjort dom där
loggerna i erat gemensamma det här .. TeamDavidsson ..
H:Mm.
BF: Å att du inte skulle ha varit med då eller? H: Jag har inte varit med på alla ..
BF: Äeh.
V: Så ja har inte varit med på alla.
BF: Äeh. H: Så det.. det va helt sant..
BF:Ah.
H: Jag var inte med på alla .. eh .. men hon tyckte att den här texten då som Stefan har skrivit den var så personlig till henne ..
F: Mm-hmm ..
H: Eh så den hade inte jag med o göra.
BF: Okej. H: Det fick inte stå .. och jag hade inte varit där. Det spelar ingen roll vad alla andra tycker.
Anledningen är att jag tycker det citat hon lämnar till JS på Viber ser malplacerat ut, det berör ju inte ens cacherna. Det är mer deras forna krigstilstånd om en stendum man.
Det kan inte ses via LW eller har jag missat nåt?
Därav fundering kring original.
Så jag undrar:
Undlåter LW att visa detta eller är det H som överdriver till JS med annan text.
I citerat förhör uppger hon källa till dialog mellan dem (geocachingsidan) så det kan väl knappast ha kommit i nåt annat forum.
H: Eh hon eh .. skrev o talade om .. eller hon ville först att jag skulle radera dom .. eh själv .. för det skulle ju se mycket bättre ut. Eh ..
H: Å jag sa att det tänker jag inte göra för det är inte så man gör det är liksom .. kutym är att
man behåller ..
H: Å har du problem med det så får du radera loggarna .. eh .. så ..
H: Eh vilket hon gjorde ..
BF: Då skr.. skrev hon till dig på .. på den här chatten eller på Mess ..
H: På geocachingsidan .. ah ..
BF: Ah okej.
H: Ah å de är också ytterligare en funktion, där
BF: Ja.
H: 0 där kan man också skriva till varann ..
BF:Ah.
H: Så där har hon skrivit.
F: Men det är bara dom som kommunicerar som ser eller ser alla som är i den
geocaching-gruppen?
H: Näe näe näe det är bara .. dom som kommunicerar ..
H: Det är liksom ett privatmeddelande mellan oss.
H: Å där skrevs det också ganska många fram o tillbakagånger till jag .. insåg att det här ger ingenting ..
Det är som en djungel att navigera i, för att det är så mycket intriger och lögner.
H skickar alltså följande text till JS på viber:
" Och det är naturligtvis fritt fram att ta avstånd från vem man vill. Du krävde dessutom att även han skulle göra samma sak (vet du tror han inte ville ha kontakt, men du vet inte allt). Fast det var inte jag som svek dig - även om jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv. Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till
mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat. Jag är inte arg. Jag bara tar ingen skit som inte är min. Sveket gjorde ni helt och hållet själva. Nu har ni resultatet. Det är den bistra verkligheten. Skyll Inte ert eget tillkortakommande på nån annan."
Från L om det inte var uppenbart.
JS: Förstod det
svara inte
Vi kan prata om innehållet sen
Om du vill
H: Svarar inte på något mer. Helt säkert
(..)
H: Valde att logga de två som jag bestämt att logga. De andra släpper jag. Inte värt att lägga kraft på.
Eller så är det kanske anledningen att hon ska logga dessa - för att hon vill störa själv.
I texten på Viber ses att hon förväntade sig reaktion:
2018-04-07 viber
H: "Har redan fått mail från Lena om att hon vill att jag raderar loggar på hennes burkar."
"Hon har skickat en lista på vilka jag ska radera"
(..)
" Nej, inte det minsta. Visste att det skulle komma. Tänker svara att jag inte kommer radera och att jag förutsätter att hon skickat en lista till S med vilka han ska radera."
Utredningen kan ha massor i slasken som borde ses över. Jag har inte koll på det du undrar. Saknar tid o vilja till FUP-forskning.
Hax ÄR dock en riktigt lömsk o provokativ häxa i det dolda. Iskallt leende och har t o m en visuellt karaktäristiskt synlig mojäng vid näsan. Hennes operando har varit att spela sjuk, bli frisk, dåsig med selektiva minnesförluster i förhör. Pustar, smackar och hånskrattar säkert i smyg istället för öppet som hennes siames. Hon avslöjade sin ettriga pigghet när hon beskrev makens blodsex i rätten.
Falska häxan har raderat 14-16 maj i mobilen och Fiskaren borde nog ta ett varv till på allt han fått från drömkvinna som hoppades att L var död o skryter om att Beholder frågat om hur helgen varit. Patetisk, men synnerligen farlig kvinna?
Fast, vad skulle chatter till andra än S bevisa när det är endast han som vet vem mördaren är? Anstiftan måste hittas i hennes eller S enheter och inte hos en stackars utnyttjad sill.
Nej, kan ju vara så att han inte har så många alternativ.
Jag undrar verkligen hur hans son tänker om allt?
Eftersom dessa avarter saknar allt vad empati heter så tror jag att dom skiter totalt i vad andra tycker och tänker om dom. Dom har levt i denna bubbla så många år att dom vet inget annat. Och med SD som självutnämnd ledare så behöver inte flocken tänka själv, bara följa.
Utredningen kan ha massor i slasken som borde ses över. Jag har inte koll på det du undrar. Saknar tid o vilja till FUP-forskning.
Hax ÄR dock en riktigt lömsk o provokativ häxa i det dolda. Iskallt leende och har t o m en visuellt karaktäristiskt synlig mojäng vid näsan. Hennes operando har varit att spela sjuk, bli frisk, dåsig med selektiva minnesförluster i förhör. Pustar, smackar och hånskrattar säkert i smyg istället för öppet som hennes siames. Hon avslöjade sin ettriga pigghet när hon beskrev makens blodsex i rätten.
Falska häxan har raderat 14-16 maj i mobilen och Fiskaren borde nog ta ett varv till på allt han fått från drömkvinna som hoppades att L var död o skryter om att Beholder frågat om hur helgen varit. Patetisk, men synnerligen farlig kvinna?
Fast, vad skulle chatter till andra än S bevisa när det är endast han som vet vem mördaren är? Anstiftan måste hittas i hennes eller S enheter och inte hos en stackars utnyttjad sill.
Helt ok. Tack iaf. Jag hoppar på er som har varit med och kan mycket när jag tycker nåt ser skumt ut.
... Vilket hela den dagen gör från att hon går upp, med start catchekrig, till Ikeafresterska, tycker L ska försvinna. Sen den texten som ser ut som om den ska stärka Hs svårmod och hon avrundar med Beholder.
Hon har en heldag där hon låter smått psyko själv med hybris och självhävdelsebehov. 😂
Hon är bättre än LW, hon är smart, hon kan minsann locka män hon också. Varav Beholders "hur mår du" blir ett bevis och att slags ha!... mot LW?
Har hon dagar där hon är konstig, hatisk och fixerad, typ att det blir lite opassande häxvarning över henne och därav radering innan mordet? Snusk kan det inte beröra.
Hon tar bort ett dygn 13-14 och sen allt i en svit 14-16 maj. Ser konstigt ut iom det är spaltkilometer med text för övrigt.
Vad gör hon på Ikea? Är det nåt speciellt flirtställe för SD/LW eftersom hon åker efter JS dit och frestar honom?
Hon sysslar med nåt under cover där också.
Hon försöker först med fika hemma hos honom som han avstyr, typ som om det känns något övermaga. Vet inte vilka hon åker med, det framkom inte. På Ikea tycker iaf JS det vore dumt mot SD.
Eftersom dessa avarter saknar allt vad empati heter så tror jag att dom skiter totalt i vad andra tycker och tänker om dom. Dom har levt i denna bubbla så många år att dom vet inget annat. Och med SD som självutnämnd ledare så behöver inte flocken tänka själv, bara följa.
Även om SD skulle frias i HR så kommer sanningen så småningom hinna ifatt dem och bita dem i baken. Det brukar bli så, även om det så går flera år..
Tilll slut faller någon igenom och avslöjar allt. Skulle tro att det blir JG. Eller kanske JS, när han tar av sig skygglapparna och lägger ihop 1 och 1..
Gissar att geofolket håller sig ytterst avvaktande till dem.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-17 kl. 16:10.
Även om SD skulle frias i HR så kommer sanningen så småningom hinna ifatt dem och bita dem i baken. Det brukar bli så, även om det så går flera år..
Tilll slut faller någon igenom och avslöjar allt. Skulle tro att det blir JG. Eller kanske JS, när han tar av sig skygglapparna och lägger ihop 1 och 1..
Dom håller tillbaka, det är garanterat mer uttalat från H som tycker hon är smart och inte lämnar ut sig textmässigt på tex geocachingsidan och håller PK stil.
De ringer upp konstant i viber när det blir nåt hetare tema kring SD el annat som ska avhandlas. Tex LW.
JS tycker hon lägger för mycket skuld på LW och JG.. Ja, han skickar dit polis för att leta efter "kroppen"?
Korten är inte lagda på bordet, det är mer än uppenbart.
Inte att hon sagt nåt rakt ut men det mesas kring vad hon troligen sagt om LW.
Märkligt nog härmar hon SDs otrohet nästintill som ett karbonpapper, hon suger till sig Spotify som LW har via JG.
Att hon knyter JG till sig tror jag är ren strategi.
Beholder hade väl varit nåt att sätta tänderna i?
Hon beter sig som om hon har nån tillfredsställande hämnd i det fördolda.
Därav frågor tidigare om hur/ när JS kände LW.
Det fanns nåt där JS insinuerar att LW varit förtjust i honom men som H responderade i april; han fick ju nåt mycket bättre.
Nämligen henne.
Senast redigerad av develi 2021-02-17 kl. 16:35.
"Sekten" geofolket, är minst sagt märklig.
Den gyllene regeln, är på liv och död.
Det viktigaste i livet är att logga, trixa och lägga bilder på platser de inte besökt.
För vems skull? Den som är bäst på photoshop vinner? Fyndigast loggtext får guldstjärna?
Lämna barn ensamma, strunta i jobb och förpliktelser, det handlar om en FTF!
Så otroligt oseriöst, ingen kontroll, utan logga på bara, vem vill inte "behålla dagboksminnen, från när man inte ens var med"?
Jag blir så ledsen.
SD såg det perfekta, att ensam få med sig Lena, iväg på äventyr. Alldeles ostört.
Var väl samma med dykningen? Ensam med kvinnor, tjejer under vattnet och "mysa efteråt"
Hur många är det som vet förutom SD?
"Sekten" geofolket, är minst sagt märklig.
Den gyllene regeln, är på liv och död.
Det viktigaste i livet är att logga, trixa och lägga bilder på platser de inte besökt.
För vems skull? Den som är bäst på photoshop vinner? Fyndigast loggtext får guldstjärna?
Lämna barn ensamma, strunta i jobb och förpliktelser, det handlar om en FTF!
Så otroligt oseriöst, ingen kontroll, utan logga på bara, vem vill inte "behålla dagboksminnen, från när man inte ens var med"?
Jag blir så ledsen.
SD såg det perfekta, att ensam få med sig Lena, iväg på äventyr. Alldeles ostört.
Var väl samma med dykningen? Ensam med kvinnor, tjejer under vattnet och "mysa efteråt"
Hur många är det som vet förutom SD?
Visst.
I de inledande förhören med SDs nuvarande och tidigare arbetskamrater kan man klart se vad de flesta anser om SD som person. Det ligger nog närmast sanningen. De flesta beskriver honom som en hal och manipulativ person som fuskar och inte håller sig till sanningen.
Tyvärr kan jag inte länka. just nu. Men det står att läsa i början av huvudprotolollet. Mycket intressant...
LW raderade primärt HDs "fuskloggar". Att vissa OCKSÅ innebar vissa minnen för LW var sekundärt.
HD försöker envist intrigera för att sälja in motsatsen.
EDIT. Varför skulle S (som var på platsen) radera?
BS. Det var precis tvärtom.
Det primära var att hon hatade HD. Hon skrev till en vän att hon alltid hatat att SD och HD haft gemensamt GC-konto. Att HD fick ta del av SDs statistik trots att hon bara låg hemma och var sjuk. Totalt förakt för andra människors sjukdom medan hon själv trängde sig före i kön när hon var sjuk. Undrar hur hon trodde att psykiatrin skulle kunna bota svartsjuka och avundsjuka? När de splittrade kontot så fick LW en chans att ge sig på HD. Och straffa henne för... vad? Givetvis ville hon inte ha HDs namn på sina cacher.
Det fanns cacher på det gemensamma kontot som HD loggat, utan att SD var med.
Det var tydligen inte lika viktigt för LW att radera dem.