Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Hela grejen är ju det att det på samma vis har framgått att han inte har sett besiktningsprotokollet, ord står mot ord.
Det är sjukt mycket oklarheter här och du låssas som att du har en bild över allt som har hänt.
Som jag ser på det så är jag mycket frågande till Ebba Buschs hantering fram tills kontraktsskrivningen och sedan mycket frågande till Esbjörns hantering efter kontraktet var påskrivet.
Men det finns för lite underlag för att påstå något åt nått håll. Du försöker ju påskina att allt är klart som korvspad, att Ebba Busch anser att hennes ord är lag vet vi men Esbjörn ska ju inte göras rättslös för det!
Nej, ord står inte mot ord.
Esbjörns lögn står emot teknisk bevisning.
Det är du som blundar för massvis med fakta och ljuger om att "vi" inte vet en massa saker som vi visst vet.
Esbjörn har besiktningsprotokollet och fastigheten är värderad till 4.2 miljoner +- 200ksek. Bägge dessa är fakta som vi vet.
Jag har inte sett en enda grej fram till kontraktskrivning som höjer några ögonbryn. Allt tycks ha gått mycket ordentligt till, särskilt från Ebbas sida med besiktning, underlag förberedda av mäklare, värdering gjord av ytterligare mäklare t.ex.
Finns inte ett belägg för något felaktigt innan avtal. Allt sådant är bara hittepå och lögn som sprids i tråden och i vissa fall i media.