2021-02-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0vesundberg
GY är 39 år och han du nämner är ju endast 30 år. I artikeln på AB så citeras ju en artikel från mitten på 00-talet så känns väl mer troligt att det är GY?
Det är GY! Bild nr 2 (bildgoogla) är samma bild från Aftonbladet!

https://cached-images.bonnier.news/s...aklare_art.jpg
Citera
2021-02-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenu
Är ni verkligen säkra på att det är GY?

Mina uppgifter säger annat (”annan brorsa”), R@mi* J@h@*giri. Också arvoden på 7.5m, toppmäklare under flera år fastighetsbyrån. Nu driver han annat mäkleri men intressant nog står han på deras hemsida som endast VD och ej reg. fastighetsmäklare som sin kompanjon... inte heller någon licens längre enligt FMI’s register..

Vi får väl vänta och se när åtal väcks helt enkelt!

*=n

Jag tolkade som du o Rami har koppling på Matouk - de här är två toppmäklare som numera alt på
sista tiden jobbat ihop - Rami har "alltid" bott i hässelby där han är uppvuxen - nu talar vi om företag
o företagare - jag påstår inte att någon av dessa två gjort oegentliga saker - det låter jag andra bekräfta, jag påstår bara att baserat på tidningsartikeln skulle det kunna vara dessa.

Rami var toppmäklare två år i rad o mäklarbyrå kopplad på Swedebank - men det måste inte vara han i det här fallet ändå men det skulle kunna vara

Skulle vilja skjuta in en annan fråga - har man mäklarfirma bestämmer man över allt man får in,
men om man jobbar som anställd hur mycket får man - t ex Rami drog in 7 mkr i provisar på Swedebanks fastighetsbyrå - som egen har han 7 mkr att hantera efter önskemål o behov-
men hur mycket har han gissningsvis fått i lön det året?
Senast redigerad av SisterJones 2021-02-17 kl. 09:25.
Citera
2021-02-17, 09:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPN59801R001
Verkar stämma, i Aftonbladet skriver man:

''I en tidningsintervju från i mitten av 00-talet beskriver mäklaren sig själv som ett bevis på att det går att tjäna stora pengar även utanför finkvarteren. Han hade dragit in över sju miljoner kronor i arvode under ett år då han arbetat över 80 timmar i veckan och bara haft ett fåtal lediga helger.''

Och i en artikel från 2008 i Metro Jobb kan man avläsa följande:

''I dag omnämns han som en av Sveriges hetaste i yrket efter att ha dragit in 7,5 miljoner kronor i arvoden förra året.''

''Jag jobbar extremt mycket, 80–90 timmar i veckan. Förra året hade jag tre lediga helger och gjorde cirka 200 försäljningar. Det finns många mäklare som söker sig till rikare områden, som Lidingö, för att de tror att det finns mer pengar att tjäna där. Jag har visat motsatsen.''

Källa:
https://www.metrojobb.se/artikel/713...r-inget-gratis
Stor humor om det är ett bevis på att man jobbar mycket om man har få lediga helger som fastighetsmäklare? Mäklare jobbar på helgerna med visningar.
Citera
2021-02-17, 09:50
Medlem
Vill varna för blatte firman bronzefast hoppas eko brott kör husis där rami vd är en skurk tar allt på bolaget
Citera
2021-02-17, 09:55
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkurd
Vill varna för blatte firman bronzefast hoppas eko brott kör husis där rami vd är en skurk tar allt på bolaget

Om man anlitar en frisör får man skylla sig själv... Med det sagt finns det såklart väldigt många svenska mäklare med tveksamma metoder!
Citera
2021-02-17, 09:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Hur kan man vara så dum att man säljer för billigt?

Hur kan man vara så dum att man tjänar 7.5mkr ett år under största bostadsbubblan men inte är nöjd utan måste börja lura gamlingar eller invandrare?

Hur kan inte marknaden, eller t.ex BR-föreningen, hoppa till om en 800k-lgh inom några månader säljs för 1.5mkr? Det kan ju inte gå under radarn, all statistik är öppen.

Ingen credd till den som gjort detta alls. men jag minns artiklar när de största svenska stjärnmäklarna öppet beskrev sin start i branschen, om det var Magnusson och Erik Olsson någon får rätta mig, hur de snuvade gamla människor på halva salupriset på 1970/80-talet genom att sälja till en kompis. Man kan lätt se att mäklarbranschen är ganska schabbig om man som jag köpt många hus och BR, och att det bland mäklare finns uppkomlingar som knappt kan skriva på svenska, är helt outbildade, där de stora pengarna gett dem hybris.
(FB) Stockholms-Mäklare förfalskar underskrift och säljer tomt i Ljunghusen för 6mkr
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-02-17 kl. 10:05.
Citera
2021-02-17, 10:00
Medlem
Det är GY, fick tag på FUP nyss. Kan prova dela om någon är intresserad
Citera
2021-02-17, 10:18
Medlem
ExPociias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0vesundberg
Det är GY, fick tag på FUP nyss. Kan prova dela om någon är intresserad

Tar gärna del av det. Kunde inte skicka PM till dig.
Citera
2021-02-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hur kan man vara så dum att man säljer för billigt?

Hur kan man vara så dum att man tjänar 7.5mkr ett år under största bostadsbubblan men inte är nöjd utan måste börja lura gamlingar eller invandrare?

Hur kan inte marknaden, eller t.ex BR-föreningen, hoppa till om en 800k-lgh inom några månader säljs för 1.5mkr? Det kan ju inte gå under radarn, all statistik är öppen.

Ingen credd till den som gjort detta alls. men jag minns artiklar när de största svenska stjärnmäklarna öppet beskrev sin start i branschen, om det var Magnusson och Erik Olsson någon får rätta mig, hur de snuvade gamla människor på halva salupriset på 1970/80-talet genom att sälja till en kompis. Man kan lätt se att mäklarbranschen är ganska schabbig om man som jag köpt många hus och BR, och att det bland mäklare finns uppkomlingar som knappt kan skriva på svenska, är helt outbildade, där de stora pengarna gett dem hybris.
(FB) Stockholms-Mäklare förfalskar underskrift och säljer tomt i Ljunghusen för 6mkr

Ingen säljer för billigt. Det är mygel bakom. Men det finns olika varianter. Som Rami gjort är att han sålt billigt på pappret är att han och köparen betalat ut svarta pengar till säljaren, ofta någon som inte direkt äger fastigheten utan en släkting som vill mygla och mörka, eller någon som vill undvika skatt. Andra alternativ är att någon köper på pappret till en lågt pris och betalar sedan en större summa än normalt med svarta pengar. Ofta intjänat på kriminalitet. Att poliser och myndigheter inte reagerat tidigare på alla nysvenskar som efter bara några år i landet, utan riktiga jobb, kan köpa attraktiva bostäder till låga priser utan att kunna visa vart ifrån pengarna kommer är riktigt rubbat.
Citera
2021-02-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExPociia
Tar gärna del av det. Kunde inte skicka PM till dig.

Funkar denna länk?
https://docdro.id/PHAjBOs
Citera
2021-02-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simonisback
Vet någon vilket mäklarkontor hos mäklarfirman?

Kaj Modin på Hagamäklarna
Citera
2021-02-17, 10:25
Medlem
Jordgubbes avatar
Det där med försäljning kort inpå, vad är det, tex i köphistoriken på hans egen bostad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in